Strona 1 z 3

Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 03:56
przez CzarekB

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 06:51
przez Chudziutki
Na razie gdybanie podobnie jak w przypadku Black Hawka i AW-149.

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 07:26
przez Adam
Chyba w maju mija termin składania ofert, moze wtedy dowiemy się więcej.
Adam

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 10:58
przez kugelblitz
No pewnie że gdybanie. Wygląda na robotę działu marketingu Eurocoptera :)

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 15:44
przez Jacek Bzunek
Termin składania ofert jest do początku maja. Jak na razie mówi się o S-70i z Mielca (w komplecie z SH-60) i AH-149 ze Świdnika.

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 19:28
przez Marek Naja
Chyba tylko marketing. Niby jak bowiem Eurocopter miałby wskazać sposób spełnienia warunku produkcji w Polsce, terminu dostaw i ceny? Mielec i Świdnik przygotowywały się do tego przetargu (a w zasadzie jego kontynuacji w przyszłości) od dawna. Bo po co Sikorsky kupował Mielec i wykazuje już zdolność do produkcji w Polsce S-70? Świdnik od lat kooperował z Agustą, a obecnie chyba też stanowi to główny dochód firmy. Choć SW-4 trochę zeszło z linii, Sokołów też trochę widziałem (choć może to gołe Głuszce były). W każdym bądź razie produkcja AH-149 na potrzeby polskiej armii mogłaby ruszyć od ręki. A co może wykazać Eurocopter? Jaki zakład w Polsce będzie dla niego produkował? No chyba, że wskażą Świdnik, jako że są powiązani z Agustą :) Tyle, że po pierwsze Świdnik w NH-90 nie wskoczyłby z marszu. Po drugie, NH-90 jest chyba najdroższą z tych trzech maszyn. Po trzecie, ma chyba najbardziej obłożone listy dostaw do światowych odbiorców. Co prawda część z nich ponoć redukuje dostawy ale czy to oznacza automatycznie możliwość dostaw do Polski w przewidzianym terminie? W sumie, to tego mi najbardziej szkoda, bo NH-90 mnie osobiście najbardziej wpadł w oko. Z drugiej strony lokalny patriotyzm każe mi mieć nadzieję, że wygra oferta AgustaWestland - PZL Świdnik. Choć szczytem sukcesu byłaby wygrana NH-90 produkowanego w Świdniku :mrgreen:

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 20:16
przez Slash
Już od jakiegoś czasu w wielu niekomercyjnych/wolnych itd. mediach każdy w miarę możliwości pokazuje, że jego oferta wygrała. A przynajmniej taki kreuje się wizerunek u mniej zorientowanych odbiorców informacji.

Teraz nie potrafię wygoglować, ale był już gdzieś artykuł mówiący na kiedy są planowane dostawy Black Hawka i przy okazji zapewniający, że jest to marzenie polskich pilotów, a zarazem najlepsza lokacja kapitału ;o)

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 22:19
przez jaros
To tak w uzupełnieniu dodam od siebie - fotki z wczoraj; może kogoś zainteresują

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: środa, 25 kwietnia 2012, 08:58
przez kugelblitz
Czy to nie w NH-90 były problemy ze zbyt delikatną konstrukcją rampy która wyginała się pod ciężarem obładowanych szpejem żołnierzy ?
Poza tym NH jest najnowocześneijszy i wogóle fajny ale biorąc pod uwagę relację koszt/parametry to AW-149 wydaje się najlepszą propozycją. No i to jednak europejski produkt.

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: środa, 25 kwietnia 2012, 18:35
przez Ralf_S
My możemy sobie gdybać, a i tak politycy zadecydują która maszyna jest "najlepsiejsza".
Wcale się nie zdziwię, jeśli za kilka lat okaże się, że od 2010 roku przygotowywano infrastrukturę baz do obsługi śmigłowca wybranego w "jasnym, przejrzystym i sprawiedliwym" przetargu kilka lat później :evil:

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: czwartek, 26 kwietnia 2012, 00:30
przez CzarekB
Dziękuje za informacje.
Szkoda ze w Polsce nadal wszystko jest takie zagmatwane.

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: czwartek, 26 kwietnia 2012, 13:59
przez Jacek Bzunek
kugelblitz napisał(a):Poza tym NH jest najnowocześneijszy i wogóle fajny ale biorąc pod uwagę relację koszt/parametry to AW-149 wydaje się najlepszą propozycją. No i to jednak europejski produkt.

AW-149 nie ma, jak na razie, wersji ZOP. Co prawda Agusta-Westland twierdzi że jest w stanie zapakować wyposażenie z Lynxa Wildcata ale wymaga to czasu i jeszcze raz pieniędzy. MW potrzebuje 4 szt do 2017 i kolejnych 2 do 2020. Za oceanem jest za to gotowy SH-60R.

Zainteresowanym tematem polecam
http://dziennikzbrojny.pl/artykuly/art, ... cow-dla-wp

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: piątek, 18 maja 2012, 18:31
przez Fazzy
Czy nam jest potrzebny kolejny śmigłowiec klasy "Sokoła"? Większym problem stanowi wymiana śmigłowców z rodziny Mi-8/14/17. Czy podane przykłady je zastąpią?

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: sobota, 19 maja 2012, 09:00
przez Tofik
Pierwszy etap przetargu przeszły Agusta Westland, Eurocopter oraz Sikorsky . Czuje po kościach że wygra Sikorsky. Teraz skupie się na maszynach w wersji transportowej. Teoretycznie jest to maszyna klasy Sokoła ale H-60 jest nieco większy i jego możliwości transportowe są większy niż sokola przy większej prędkości i zasięgu. Plasuje się gdzieś pomiędzy Mi-17 a Sokołem. Z racji że nowe śmigłowce mają zastąpić Mi-8 tragedii nie ma bo porównując mozliwosci transportowe Mi-8 i UH-60 dał bym remis ze wskazaniem na UH-60. mi-8 ma tylko przewagę w powierzchni kabiny transportowej. Ale Uh-60 może więcej przenieść na podwieszeniu zewnętrznym. Oczywiście najlepszym wyjściem była by wymiana Mi-8 na najnowsze mi-17 wszak mamy już wyszkolony personel i lata doświadczę z tym sprzętem. Tragedia to będzie jak za jakieś 10 lat zacznie się szukanie następcy mi-17 i zamiast kupić maszyny podobnej kategorii wagowej dokupią kolejne UH-60.

Re: Czy to prawda czy tylko gdybanie ?

PostNapisane: sobota, 19 maja 2012, 10:22
przez Jacek Bzunek
Tofik napisał(a):Tragedia to będzie jak za jakieś 10 lat zacznie się szukanie następcy mi-17 i zamiast kupić maszyny podobnej kategorii wagowej dokupią kolejne UH-60.

16 szt dla LWL ma zastąpić najstarsze Mi-8 w jednej eskadrze 7dl 25BKP. Druga eskadra zostaje z Mi-17 i Mi-8 do ok.2020-2022. 4 szt Mi-17 idą do 7eds z Powidza. W MW nowe śmigłowce (7 do 2018, 12 do 2022) mają zastąpić Mi-14. Tak więc to właśnie jest przetarg na następcę Mi-8/17/14.
Sokoły zostają a dwie eskadry 66dl 25BKP mają zostać zmodernizowane do standardu Głuszec.
Uzupełnieniem nowoszukanych śmigłowców mają być Mi-24W z nowymi silnikami (15 szt) a krążą plotki że również kilka sztuk śmigłowców klasy CH-47.