Strona 1 z 1

Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 09:08
przez Ireneusz
Witam,szukam schematu malowania Ju87 na którym latał w Kampanii Wrześniowej 39 Frank Neubert z I./StG 2 Immelmann .Konkretnie godło i oznaczenie literowe(to jest pilot który zestrzelił P.11c kpt. Medweckiego)

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 16:51
przez pik
Samolot Neuberta nosił ponoć oznaczenie T6+GK. Malowanie powinno być typowe, segemtowe RLM 70/71, także bez problemu można odtworzyć wygląd tej maszyny. Tutaj jest np interpretacja niemieckiego modelarza: http://www.modellversium.de/galerie/9-flugzeuge-ww2/806-junkers-ju-87-b-1-stuka-italeri.html .

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 19:35
przez Ireneusz
Dzięki

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 19:51
przez Kuba P.
I podobno był to B-1. Czyli inne śmigło (metalowe, wąskie) i teoretycznie brak rozchylanych żaluzji za chłodnicą pod kadłubem.

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:04
przez Soris000
I inne rury wydechowe. Jeśli się nie mylę.

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:06
przez Kuba P.
Teoretycznie też i rury. Dzięki za uzupełnienie, zapomniałem :)

Obrazek

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:13
przez Ireneusz
czyli ,żeby zrobić z Italerki Ju87B-2 w 1/48 ,za dużo przeróbek,muszę szukać malowania do B-2 z września 39.Dzięki za informację .

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:27
przez Aleksander
Problem jest taki, że z tego co mi wiadomo, B-2 jeszcze nie było w produkcji we wrześniu 1939 - a przynajmniej nie było ich w eskadrach. Dla polskiego września charakterystyczny jest B-1, ale - o ile wiem - nikt tej wersji nie robi.

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:28
przez Kuba P.
A Hasegawa? Chyba właśnie Hase ma w ofercie B-1 (miała?)

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:32
przez Aleksander
Tego nie wiem na pewno, ale kiedyś też próbowałem zrobić "partnera" dla P.11 z Junkersa Ju-87 B i taka informacja do mnie dotarła. Pewnie też zależy od skali, o której mówimy (miałem na myśli 1/48)

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 20:39
przez Ireneusz
Trudno nie będę przerabiał,zrobię z Francji 40r

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 21:10
przez marder
Kuba P. napisał(a):Teoretycznie też i rury.

Nie teoretycznie, a praktycznie jeśli chodzi o wczesną wersję B-1, ponadto miały też inną osłonę chłodnicy glikolu, co widać także i na zamieszczonym przez ciebie zdjęciu ;o) Dopiero w późnej serii produkcyjnej wprowadzono żaluzje.
We wczesnej wersji występowała też syrena sztuk jeden, montowana na lewej goleni podwozia, a dwie, na obu goleniach zaczęto montować w późnej wersji B-1.
Reszta tak jak już koledzy wymienili.

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 21:16
przez Soris000
Temat na zestaw do konwersji.

Re: Junkers Ju87

PostNapisane: niedziela, 20 maja 2012, 21:26
przez Kuba P.
marder napisał(a):Nie teoretycznie, a praktycznie jeśli chodzi o wczesną wersję B-1, ponadto miały też inną osłonę chłodnicy glikolu, co widać także i na zamieszczonym przez ciebie zdjęciu Dopiero w późnej serii produkcyjnej wprowadzono żaluzje.


Teoretycznie, bo różnicą między B-1 a B-2 jest właśnie silnik. Są zdjęcia samolotów z metalowym, przestawialnym śmigłem Hamilton (B-1) i żaluzjami właściwymi dla B-2 i także późnymi rurami. Ponoć te klapki za chłodnicą (lepiej tak napisać, bo Stuka ma prawdziwe żaluzje na wlocie do chłodnicy) były instalowane wcześniej w maszynach produkcji Wesserflug podczas gdy Junkers montował stary typ blach za chłodnicą. Tak samo nowe rury wydechowe weszły do użycia wcześniej i montowano je do silnika Jumo 211 A, ich obecność nie oznacza od razu silnika D (Ju 87 B-2).
Materiał fotograficzny to potwierdza.
Dlatego ja Stukasy B-1 od B-2 odróżniam po śmigle, tu nie ma pudła bo o ile wiem drewniane, przestawialne śmigło Junkersa VS 5 było przystosowane wyłącznie do użycia z silnikiem D, czyli tym z Ju 87 B-2.

Czy sama chłodnica cieczy była inna to nie wiem, jej osłona wygląda dokładnie tak samo (poza klapkami za chłodnicą) ale też nie dam głowy bo Stuka B/R to nie do końca mój temat.