Strona 1 z 2
Para dyżurna.

Napisane:
piątek, 25 maja 2012, 19:25
przez Bartosz Piotrowski
Witam,
Wiecie jaką kombinacje podwieszeń mają nasze F-16 i Migi-29 będące w gotowości jako para dyżurna ?
Pozdrawiam
Bartek
Re: Para dyżurna.

Napisane:
piątek, 25 maja 2012, 22:00
przez Jacek Bzunek
AIM-9X i R-60
Re: Para dyżurna.

Napisane:
piątek, 25 maja 2012, 22:09
przez Bartosz Piotrowski
Jacek Bzunek napisał(a):AIM-9X i R-60
To to ja wiem. Chodzi mi ile sztuk + czy ze zbiornikami podzwieszanymi czy nie.
Re: Para dyżurna.

Napisane:
piątek, 25 maja 2012, 22:16
przez Jacek Bzunek
Nie ma reguły, tak samo jak w przypadku Sniperów. Co do MiGów to poszukaj zdjęć z wycieczki na Litwę a pewnie za chwilę pojawią się zdjęcia F-16 z Alaski.
Re: Para dyżurna.

Napisane:
piątek, 25 maja 2012, 22:21
przez Bartosz Piotrowski
Jacek Bzunek napisał(a):Nie ma reguły, tak samo jak w przypadku Sniperów. Co do MiGów to poszukaj zdjęć z wycieczki na Litwę a pewnie za chwilę pojawią się zdjęcia F-16 z Alaski.
Dzięki za odpowiedź.
Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 00:54
przez nobie1973
Jeśli chodzi o MiG-i 29 to stosowane są zestawy złożone z 2 x R-60, 2 x R-73 i podkadłubowy zbiornik paliwa. Rakiety mogą być również podwieszone w zestawie: tylko 2 x R-60 lub tylko 2 x R-73. Nie są stosowane obecnie rakiety R-27.
Przykładowe zdjęcia:


Jeśli chodzi o nasze F-16 to stosowany jest zestaw 2 x AIM-9X i 2 x AIM-120C-5 i podkadłubowy zbiornik paliwa.
Przykładowe zdjęcie:

Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 08:24
przez Bartosz Piotrowski
Jeśli chodzi o nasze F-16 to stosowany jest zestaw 2 x AIM-9X i 2 x AIM-120C-5 i podkadłubowy zbiornik paliwa.
Przykładowe zdjęcie:
Czy są inne kombinacje w przypadku F-16 ?
Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 10:55
przez young
Ja mam jedno(!) zdjęcie pary dyżurnej F-16 i jest na niej AIM-9x + Sniper + zbiorniki podskrzydłowe

Nobie jesteś pewien tych AIM-120? Nigdy o ich wykorzystywaniu w tym celu nie słyszałem. Wydaje mi się to dziwne, ze względu na parametry rakiety (zasięg), czy aż tak niezbędna jest do tego typu misji?
Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 16:34
przez nobie1973
young napisał(a):Ja mam jedno(!) zdjęcie pary dyżurnej F-16 i jest na niej AIM-9x + Sniper + zbiorniki podskrzydłowe

Tak, zgadza się taki zestaw jest używany na 100 % w Łasku. AIM-9X są podwieszane na końcówkach skrzydeł, a jeśli samolot ma zbiorniki konforemne to nie są podwieszane zbiorniki dodatkowe podskrzydłowe. Jak się uda to postaram się wrzucić jakąś fotkę później…

.
Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 19:14
przez Bartosz Piotrowski
nobie1973 napisał(a):young napisał(a):Ja mam jedno(!) zdjęcie pary dyżurnej F-16 i jest na niej AIM-9x + Sniper + zbiorniki podskrzydłowe

Tak, zgadza się taki zestaw jest używany na 100 % w Łasku. AIM-9X są podwieszane na końcówkach skrzydeł, a jeśli samolot ma zbiorniki konforemne to nie są podwieszane zbiorniki dodatkowe podskrzydłowe. Jak się uda to postaram się wrzucić jakąś fotkę później…

.
A nie jest tak że nasze przenoszą na koncówkach skrzydeł zawsze AIM-120, a AIM-9 są zawsze przenoszone pod skrzydłami ?
Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 20:54
przez young
Czy zawsze to nie napiszę, ale sam nie widziałem nigdy naszych z AIM-9X na końcówkach skrzydeł. Na wspomnianym zdjęciu są pod skrzydłami.
Czy teoretycznie możliwe jest zawieszenie ich na końcach skrzydeł? Pewnie tak, choć AIM-120 polepszają właściwości... związane z flatterem? Tu już bez literatury nie chcę przesądzać...
Re: Para dyżurna.

Napisane:
sobota, 26 maja 2012, 21:30
przez mirage3
young napisał(a):Czy zawsze to nie napiszę, ale sam nie widziałem nigdy naszych z AIM-9X na końcówkach skrzydeł. Na wspomnianym zdjęciu są pod skrzydłami.
Czy teoretycznie możliwe jest zawieszenie ich na końcach skrzydeł? Pewnie tak, choć AIM-120 polepszają właściwości... związane z flatterem? Tu już bez literatury nie chcę przesądzać...
Dokładnie tak jak piszesz, zdaje się, że są to tzw. "masy przeciw flatterowe" czy jakoś tak

Re: Para dyżurna.

Napisane:
niedziela, 27 maja 2012, 01:19
przez Bartosz Piotrowski
mirage3 napisał(a):young napisał(a):Czy zawsze to nie napiszę, ale sam nie widziałem nigdy naszych z AIM-9X na końcówkach skrzydeł. Na wspomnianym zdjęciu są pod skrzydłami.
Czy teoretycznie możliwe jest zawieszenie ich na końcach skrzydeł? Pewnie tak, choć AIM-120 polepszają właściwości... związane z flatterem? Tu już bez literatury nie chcę przesądzać...
Dokładnie tak jak piszesz, zdaje się, że są to tzw. "masy przeciw flatterowe" czy jakoś tak

Znalazłem dwa zdjęcia gdzie nasze F-16 mają AIM-9 podwieszone na końcach skrzydeł. Jednak zdjęcia pochodzą prawdopodobnie z testów uzbrojenia w USA. Więc w Polsce latają prawdopodobnie tak jak pisałem wcześniej.
Interesująca pozostaje jeszcze kwestia zbiorników podwieszanych - tutaj kombinacji jest sporo.
Re: Para dyżurna.

Napisane:
niedziela, 27 maja 2012, 16:37
przez Niemrawy
Trochę trudno uwierzyć, że rakiety na końcach skrzydeł miałyby spełniać funkcję mas przeciwflatterowych. Samolot nie zawsze z nimi lata więc co wtedy? Flatter murowany? Albo samolot ma wtedy jakieś ograniczenia w manewrowości? Nie sądzę, żeby hamerykanie zastosowali tak prymitywne rozwiązanie w swojej konstrukcji.
Mogę się mylić ale logika przemawia przeciwko takiemu postrzeganiu umiejscowienia rakiet.
Re: Para dyżurna.

Napisane:
niedziela, 27 maja 2012, 16:49
przez Slash
Jakby nie było to F-16 jest jednak samolotem głównie bojowym i najczęściej pewnie lata z takim właśnie ładunkiem, szczególnie, gdy oczekuje się możliwie najbojowszego zachowania w powietrzu. Flatter jak flatter, ale ze względu choćby na to zjawisko, większość samolotów przenoszących coś tam pod skrzydłami/kadłubem ma inny zakres dopuszczalnych parametrów lotu.