Strona 1 z 1

Bf 110 AX772 RAF-u C-4 czy C-5?

PostNapisane: środa, 26 września 2012, 22:18
przez Paweł Wymysłowski
W 1940 w ręce RAF-u trafił Bf 110 W.Nr. 2177/5F+CM. Różnie o nim piszą - jedni podają wersję C-4, a inni C-5. Mógłby ktoś wiedzący wypowiedzieć się w tym temacie?
Obrazek
ROYAL AIR FORCE FIGHTER COMMAND, 1939-1945.. © IWM (HU 93008)IWM Non Commercial Licence
Obrazek
ROYAL AIR FORCE FIGHTER COMMAND, 1939-1945.. © IWM (HU 93018)IWM Non Commercial Licence
Obrazek
Źródło:http://1000aircraftphotos.com/

Re: Bf 110 AX772 RAF-u C-4 czy C-5?

PostNapisane: środa, 26 września 2012, 22:37
przez Kuba P.
Widać okno kamery na brzuchu pod kabiną, to rozpoznawczy C-5.

Re: Bf 110 AX772 RAF-u C-4 czy C-5?

PostNapisane: czwartek, 27 września 2012, 07:37
przez Krowa
Podepnę się pod temat, choć w nieco innym aspekcie, która może się przydać chętnemu do odtworzenia tej 110-tki: jak zamykane było okno kamery? W literaturze jest mowa o przesuwanej klapce, ale nikt nie sili się na informację jak konkretnie to wyglądało. Znalazłem rysunek z instrukcji z mocowaniem kamery, ale dalej tajemnicą jest jak wyglądała sama klapka i w którym kierunku była przesuwana :(

Re: Bf 110 AX772 RAF-u C-4 czy C-5?

PostNapisane: czwartek, 27 września 2012, 08:07
przez Kuba P.
O ile pamiętam - przesuwana w prowadnicach w bodajże przód za pomocą cięgła bowdena. Zerknę w domu czy mam jakiś schemat bądź zdjęcie.

Re: Bf 110 AX772 RAF-u C-4 czy C-5?

PostNapisane: czwartek, 27 września 2012, 21:42
przez Paweł Wymysłowski
Kuba P. napisał(a):Widać okno kamery na brzuchu pod kabiną, to rozpoznawczy C-5.

Dzięki!

Re: Bf 110 AX772 RAF-u C-4 czy C-5?

PostNapisane: piątek, 28 września 2012, 18:25
przez Krowa
znalazłem coś takiego:

Obrazek

większa wersja:
http://i262.photobucket.com/albums/ii12 ... 10-RAF.jpg

wygląda na to, że klapka była prostokątna.
Jeśli zinterpretować dwie, równoległe linie po lewej stronie klapki jako prowadnice, to chyba już mamy odpowiedź.

EDIT
Przyjrzałem się dokładnie rysunkowi z instrukcji, który można spotkać w niektórych publikacjach. Wynika z nich, że klapka była prostokątna i przesuwana do przodu. Pytanie jeszcze na ilu prowadnicach? Opierając się na fotce można wnioskować, że chyba dwie.
Sorry za off-topic :)