Strona 1 z 1

Egipski Spit 22

PostNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 13:33
przez PiotrZ
Podczas konfliktu sueskiego Egipcjanie użyli w działaniach przynajmniej jednego spitka 22. Wiadomo, ze kiedy dostarczano je do Egiptu były całe srebrne z łacińskimi numerami. W monografii Spitfire'a (cz. 4) czytamy, ze nie wiadomo jak były malowane później.Można byłoby założyć, że były nadal srebrne (aluminium), mogły mieć arabskie numery i może czarne pasy na skrzydłach. Czy ktoś ma moze inny pomysł, albo dostęp do jakiejś dokumentacji. Planuję zbudowanie takiego spitfire'a airfixa.

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: wtorek, 22 stycznia 2013, 22:56
przez Soris000

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 00:00
przez Jacek Bzunek
Czy to znaczy że Desert Scheme z modelu Eduarda jest fikcją?

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 00:08
przez PiotrZ


Wszystkie te zdjęcia mogą pochodzić z czasu przegrupowania Spitfire'ów z Malty do Egiptu.

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 00:09
przez PiotrZ
Jacek Bzunek napisał(a):Czy to znaczy że Desert Scheme z modelu Eduarda jest fikcją?


Stawiałbym jednak na srebrne malowanie

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 00:13
przez Soris000
Patrząc na maszyny innego typu, to w 1956 w lotnictwie egipskim "królował" srebrny kolor. Może ktoś ma inne materiały ?
Syryjski Spit 22 z okolic 50 roku jest w kamo.

Edit:
PiotrZ napisał(a):...

Wszystkie te zdjęcia mogą pochodzić z czasu przegrupowania Spitfire'ów z Malty do Egiptu.

Bardzo prawdopodobne.Od jakiegoś czasu gromadzę materiały dotyczące konfliktu sueskiego, co prawda bardziej pod kątem strony brytyjskiej, ale nie natknąłem się dotychczas na tą egipską 22.

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 19:31
przez Soris000
Tutaj są numery Spifireów F.Mk.22 którymi dysponował Egipt w 1950 roku, podobno niewiele z nich dotrwało do Kryzysu Sueskiego. W informacjach przewija się srebrny kolor bez dodatkowych oznaczeń w postaci pasów.


PK541=REAF 680
PK435=REAF 681
PK484=REAF 682
PK512=REAF 683
PK598=REAF 685
PK374=REAF 686
PK502=REAF 687
PK517=REAF 688
PK562=REAF 689
PK600=REAF 690
PK390=REAF 691
PK509=REAF 692
PK327=REAF 693
PK524=REAF 694
PK319=REAF 695
PK314=REAF 696
PK323=REAF 697
PK516=REAF 698
PK356=REAF 699

Re: Egipski Spit 22

PostNapisane: środa, 23 stycznia 2013, 21:40
przez PiotrZ
Znalazłem stronkę z tą informacją (http://www.acig.org/artman/publish/article_257.shtml) ale myślę, że autor opiera się na zdjęciach z 1950r. A o pasach autor pisze:" All Egyptian fighters – including the older types now used as advanced trainers, such like Spitfires and Sea Furies – have got identification stripes around the fuselage and wing-tips. On Spitfires, Sea Furies, and Meteors, the identification stripe on the fuselage was white, some 40 to 50cm wide, and outlined with a 5cm wide green stripe on each side", a później dodaje: "In 1950, REAF also acquired 19 reconditioned Spitfire F.Mk.22s. These were painted in like Sea Furies, but carried no white or green bands around the fuselage"