Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Marcin A. » piątek, 13 czerwca 2008, 09:45

Cześć

Niedługo zabieram się za malowanie mojego Spitfira IX , i z tym wiąże się mały problem , mianowicie, samolot ten służył w 50 Stormo na lotnisku w Traviso w 1947 roku.
Jest cały srebrny, w kolorze naturalnego aluminium plus pas przeciwodblaskowy przed kabiną pilota.

Moje pytanie wiąże się jednak z wnękami podwozia, niewim za bardzo na jaki kolor pomalować.Też na srebrno? :roll: :?:

Pozdrawiam i liczę ,że pomożecie ;o)
Ostatnio edytowano piątek, 13 czerwca 2008, 21:00 przez Marcin A., łącznie edytowano 1 raz
Marcin A.
 

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 13 czerwca 2008, 09:49

Aluminiowy powojenny Spitfire wojennej produkcji na 100% miał zmyty fabryczny kamuflaż a więc najpewniej wnęki i golenie podwozia też były aluminiowe
Ostatnio edytowano piątek, 13 czerwca 2008, 11:17 przez Jacek Bzunek, łącznie edytowano 2 razy
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Marcin A. » piątek, 13 czerwca 2008, 10:25

Cześć

Dzięki, też tak myślę i tak pewnie pomaluję.

Pozdro :)
Marcin A.
 

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Jacek Bzunek » piątek, 13 czerwca 2008, 11:16

Jacek Bzunek napisał(a):Aluminiowy powojenny Spitfire wojennej produkcji na 100% miał zmyty fabryczny kamuflaż a więc najpewniej wnęki i golenie podwozia też były aluminiowe.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Marcin A. » piątek, 13 czerwca 2008, 21:02

Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie chceę jeszcze zrobić otwór fotokarabinu, i tak się zastanawiam jak to powinno wyglądać.

Na lewym skrzydle blisko kadłuba tak jak w V-tce???

Pozdrawiam :)
Marcin A.
 

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 13 czerwca 2008, 21:34

Marcin A. napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie chceę jeszcze zrobić otwór fotokarabinu, i tak się zastanawiam jak to powinno wyglądać.

Na lewym skrzydle blisko kadłuba tak jak w V-tce???

Nie. W IX-ce fotokarabin był montowany u nasady prawego skrzydła a na lewym znajdował się wlot do chłodnicy paliwa.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Marcin A. » piątek, 13 czerwca 2008, 22:05

Darek Trzeciak napisał(a):wlot do chłodnicy paliwa


Niewiem o co chodzi?

Mógłbyś mi to jakoś przybliżyć?
Marcin A.
 

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Darek Trzeciak » piątek, 13 czerwca 2008, 22:48

Tam gdzie w V-ce był fotokm w IX-ce znajdowała się chłodnica paliwa.
Pozdrawiam Darek
"Doświadczenie powiększa naszą mądrość, nie zmniejsza jednak naszej głupoty." - Josh Billings
***** ***
Avatar użytkownika
Darek Trzeciak
 
Posty: 2216
Dołączył(a): piątek, 21 września 2007, 23:23
Lokalizacja: EPWA

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 14 czerwca 2008, 00:16

Darek Trzeciak napisał(a):Tam gdzie w V-ce był fotokm w IX-ce znajdowała się chłodnica paliwa.


Chłodnica paliwa w nasadzie lewego skrzydła jest typowa tylko dla wczesnych Mk.IX z silnikami M61,63 i 63A. Wersje z silnikami M66, 70 i następne miały zmienioną instalację paliwową, za pewne w związku z nowym gaźnikiem, która nie wymagała takiej chłodnicy paliwa.

Ten włoski był z późnej produkcji? Masz jego numer seryjny?

Jacek Bzunek napisał(a):Aluminiowy powojenny Spitfire wojennej produkcji na 100% miał zmyty fabryczny kamuflaż a więc najpewniej wnęki i golenie podwozia też były aluminiowe


Wcale nie musiał mieć zmytego kamuflażu, ale mógł być pomalowany na srebrno, bezpośrednio na stary rafowski kamuflaż, co było częstą praktyką .
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Marcin A. » sobota, 14 czerwca 2008, 12:22

Grzegorz2107 napisał(a):Ten włoski był z późnej produkcji? Masz jego numer seryjny?


Chyba póżnej choć jeszcze z zaokrąglonym statecznikiem pionowym. Numer seryjny to MA 617.

Pozdro
Marcin A.
 

Re: Włoski Spitfire i wnęki podwozia

Postprzez Grzegorz2107 » sobota, 14 czerwca 2008, 12:56

Marcin A. napisał(a):
Grzegorz2107 napisał(a):Ten włoski był z późnej produkcji? Masz jego numer seryjny?


Chyba póżnej choć jeszcze z zaokrąglonym statecznikiem pionowym. Numer seryjny to MA 617.

Pozdro


Taki jeszcze wczesny:)...MA617 IX CBAF M63A MU 29-6-43 76MU 7-7-43 Fort Nakesley 14-7-43 Casablanca 29-7-43 to ItalianAF 30-5-46 as MM4044
http://www.spitfires.ukf.net/p058.htm

Zwróc uwagę, że wyprodukowany w Castle Bromwich , maszyny miały drobne odmienności w budowie.
Avatar użytkownika
Grzegorz2107
 
Posty: 3305
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:19


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość