Strona 1 z 1

F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 21:39
przez Solo
Jak to jest z tymi samolotami?
Byłem przekonany, że od ładnych juz paru lat ostatni F-14 trafił na żyletki albo do muzeum, a tymaczem dziś czytam takie coś:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt

I jeszcze to zdjęcie:

Obrazek

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 21:51
przez Mecenas
Wierzysz jeszcze w dziennikarską rzetelność i fachowe podejście do tematu?

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 21:51
przez Leszek Szopieray
Pod zdjęciem masz podane żródło fotki - ''Bombowiec Tu-95 po przechwyceniu przez F-14A Tomcat i F-15 Eagle (Fot. Wikipedia)''

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 21:57
przez Solo
Ups, przepraszam, co za nieuwaga. :)

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: niedziela, 17 lutego 2013, 12:06
przez Maxek
Inna sprawa, że F-14 mają się dobrze tyle że w Iranie. Ciągle latają i pojawiły się plany wyposażenia ich w silniki od Su-27.

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: środa, 20 lutego 2013, 07:26
przez Marcin Witkowski
Co więcej, radar i awionikę też chcą przeszczepić od Su-27 lub pochodnej. Mają jednak problem, bo w Su antena ma większą średnicę i w nos F-14 się na tą chwilę nie mieści. Czytałem, że być może Rosjanie zaprojektują antenę specjalnie pod Tomcata. Ale czasy nastały...
Z samymi silnikami też nie jest tak łatwo, bo i wagowo i rozmiarowo Al-31 od TF-30 się różni. Trzeba więc przerabiać gondole silników i zmieniać wyważenie płatowca. Mają się nad czym Irańczycy głowić.

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: środa, 20 lutego 2013, 07:59
przez Mecenas
Marcin Witkowski napisał(a):Co więcej, radar i awionikę też chcą przeszczepić od Su-27 lub pochodnej. Mają jednak problem, bo w Su antena ma większą średnicę i w nos F-14 się na tą chwilę nie mieści. Czytałem, że być może Rosjanie zaprojektują antenę specjalnie pod Tomcata. Ale czasy nastały...
Z samymi silnikami też nie jest tak łatwo, bo i wagowo i rozmiarowo Al-31 od TF-30 się różni. Trzeba więc przerabiać gondole silników i zmieniać wyważenie płatowca. Mają się nad czym Irańczycy głowić.

To muszą być modelarze a nie inżynierowie. Przypomina mi to do złudzenia problemy z naszego podwórka: silnik Airesa dedykowany do modelu Tamiyi upychany do Italeri z dodatkowymi przeszczepami z drutu i karty telefonicznej, przykrywany pocienionymi osłonami ze Zvezdy (bo oryginalne odstawały). 8-) :twisted: :mrgreen:

Re: F-14 Tomcat wciąż na chodzie?

PostNapisane: środa, 20 lutego 2013, 10:15
przez RAV
Marcin Witkowski napisał(a):Co więcej, radar i awionikę też chcą przeszczepić od Su-27 lub pochodnej. Mają jednak problem, bo w Su antena ma większą średnicę i w nos F-14 się na tą chwilę nie mieści. Czytałem, że być może Rosjanie zaprojektują antenę specjalnie pod Tomcata. Ale czasy nastały...
Z samymi silnikami też nie jest tak łatwo, bo i wagowo i rozmiarowo Al-31 od TF-30 się różni. Trzeba więc przerabiać gondole silników i zmieniać wyważenie płatowca. Mają się nad czym Irańczycy głowić.

Pewnie skończy się na zakupie całych Su-27 z drugiej ręki bez kombinowania. No bo niby w czym taka hybryda miałaby być lepsza od Su? A pewnie wyjdzie drożej.