Strona 1 z 1

Kabina Bf-109G

PostNapisane: poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 20:03
przez Jaro1941
Witam!
Mam pytanie do kogoś zorientowanego w temacie messerów. Problem dotyczy linki trzymającej otwieraną osłone kabiny BF-109 szczególnie w wersji G. Jest tego masa zdjęć ale każde pokazuje co innego :-/ Czy ta linka była zakładana fabrycznie czy już na lotnisku przez mechaników żeby podtrzymywać kabinkę żeby się za bardzo nie odchylała? I w którym miejscu faktycznie była ona zamocowana?

Re: Kabina Bf-109G

PostNapisane: środa, 7 sierpnia 2013, 06:52
przez marco2607
Witaj.

Przerabiałem ten sam problem i znalazłem fajne zdjęcie.

Obrazek

Dodam jeszcze obrazek z AeroDetail pokazujący 2 rodzaje owiewki z 109g

Obrazek

Re: Kabina Bf-109G

PostNapisane: środa, 7 sierpnia 2013, 09:30
przez Jaro1941
Marco zdjęcia zaiste ciekawe ;o) Widze już jak ta linka była zrobiona. Spodziewałem się raczej takiej zwijanej (jak ktoś ma do czynienia z szybowcami to tam jest to tak właśnie rozwiązane np w bocianie) a tu widze coś w rodzaju sprężyny.
Ciekawi mnie jeszcze od czego to zależało. Powinno od wersji ale samoloty nawet tej samej mają to inaczej zrobione :-/
Ten rysunek to G-5 a fotki?

Re: Kabina Bf-109G

PostNapisane: środa, 7 sierpnia 2013, 11:05
przez marco2607
Fotki to 109g6 wczesna wersja.Były 2 rodzaje owiewek , wczesna i późna ( erla) stosowana też w późniejszych wersjach 109.
Na rysunku masz pokazane obie. Gdzieś mam jeszcze parę zdjęć ale musiałbym sporo szukać.

Re: Kabina Bf-109G

PostNapisane: środa, 7 sierpnia 2013, 12:41
przez Jaro1941
Ok to chyba już rozumiem jej przebieg...
Wczesny: od ramy do ramy
Późny: od kadłuba do płyty pancernej
Dzięki ;o)

Tak ciekawi mnie tylko czy ta linka nie latała mu potem w kabinie? :P