Tu kilka innych zdjęć A58-137 (ciekawe są zwłaszcza te, prezentujące oryginalny kształt litery 'T' na prawej burcie).
Niestety, nie da się raczej na ich podstawie jednoznacznie stwierdzić, czy góra samolotu to tylko Foliage Green, czy też były to FG/DE.
Można pogdybać i tak jak piszesz, odnieść te rozważania do innych Spitów z 79 Squadronu. Na tym na przykład zdjęciu
wykonanym w tym samym czasie, co ostatnie podane przeze mnie fotki A58-137, wyraźnie widać granicę kolorów wewnątrz litery 'U'. Samolot to najprawdopodobniej ta sama partia (EE836/A58-138), więc mógł być pomalowany podobnie, jak EE835.
Ja jednak optowałbym za Foliage Green, trudno się na zbliżeniach EE835 dopatrzeć jakiejkolwiek granicy między kolorami.
Jeśli masz zapał (a pewnie masz
), możesz jeszcze przeszukać
Australian War Memorial - być może znajdziesz inne fotki EE835, choć jednak szanse myślę są niewielkie. Opisy zdjęć są tam zwykle dość szczegółowe i jeśli z innego zdjęcia, niż ta ósemka wynikałoby, że Spit na nim to EE835/A58-137, to twórcy AWM z pewnością umieścili by odpowiednią informację w podpisie.
Na dysku mam jeszcze gdzieś fotkę A58-137 w pełnej krasie, znalezioną parę lat temu na jakimś forum przy okazji poszukiwań Spitów VC RAAF'u, ale z tego, co pamiętam, zdjęcie jest tak kiepskiej jakości, że nie warte uwagi, choć mimo wszystko spróbuję je znaleźć.
A na koniec jeszcze informacja na temat późniejszych losów A58-137.
Samolot ten uczestniczył w kraksie na lotnisku Guilford w lutym 1945, a jeszcze przed wypadkiem 'przemalowany' został na 'natural metal' i przeniesiony do 85 Squadronu.
Jarek
Jarku popraw linki !!!1. Linki były OK, tyle że chyba zbyt długie i automat przy wysyłaniu posta je obciął. Pewnie będę musiał wstawić po prostu fotki.
2. To nie były linki do zdjęć, tylko do stron ze zdjęciami i ich opisami. CIACH niepotrzebne . Zdjęcia wstawiłem po pierwszej, nieudanej próbie z linkami do stron.
Jarek