Panowie, nie kłóćcie się.
Spośród Bf 109 E podanych w cytowanym wpisie do Wikipedii po sprawdzeniu bloków numerów seryjnych...żaden to nie jest E-7. Są E-1, E-3, E-4/B ale nie E-7
Tyle tylko, że Messerschmitty 109 E często podczas remontów przechodziły uzupełnienia lub "upgrade" do wyższych wersji lub inaczej mówiąc - przechodziły modyfikacje konieczne, przez co standard w jakim wychodziły z fabryki ulegał zmianie coś co było pierwotnie np. E-1 mogło po jakimś czasie latać wyposażone jak E-4 czy E-7 itp. Numer seryjny zostawał pierwotny.
Generalnie i wg. rozpiski wersji seryjnych powinno być tak:
E-1 - Silnik A i 4x MG 17
E-3 - Silnik A i 2x MG 17 + 2x MG-FF
E-4 - Silnik A i 2x MG 17 + 2x MG-FF/m
E-7 - Silnik A lub N, uzbrojenie jak E-4, wyposażenie w instalację odrzucanego zbiornika
E-8 - Silnik A lub N, uzbrojenie jak E-1, wyposażenie jak E-7
Co oczywiście jest tylko czysto teoretyczna rozpiska, bo rzeczywistość wojenna była o wiele bardziej "twórcza". Latały Emile w przeróżnych konfiguracjach a określenie ich wersji staje się mniej lub bardziej umowne.
Odgadnięcie wersji Emila ze zdjęcia jest czasem po prostu niemożliwe
A co do malowania Emila Jochena, jest tyle lepiej udokumentowanych fotograficznie samolotów, że po co pakować się w taki temat? Poza tym latając na Emilu Jochen był jeszcze jednym z wielu wyrobników Luftwaffe. Jak już robić samolot legendarnej Stern von Afrika to zdecydowanie któregoś ze 109 F
Tyle mojego 0,03 PLN i już się nie wtrącam.
K.