Samoloty Hansa-Joachima Marseille

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Samoloty Hansa-Joachima Marseille

Postprzez Stratocaster » środa, 30 lipca 2008, 17:15

Do serii C polecam ABSOLUTNIE obowiązkowo Leveling Thinner, albo zwykły Mr. Leveling z firmowym retarderem 10%. Sprawdza się też stara maksyma: za mocno farby nie da się rozcieńczyć. Daje wtedy taką piękną, satynową, lekko błyszczącą powierzchnię.

Mi się też wydaje, że Marseille latał na 14. Polecam stronkę pewnego Japończyka. On tam bardzo ciekawie zrobił tę 14.
http://www.geocities.jp/yoyuso/bf109f/bf109fgalle.html

Taka fota z sieci:
Obrazek

Za dobre efekty pracy - trzymam kciuki.
Stratocaster
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 09:00
Lokalizacja: Łódź

Reklama

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Marcin Starszewski » środa, 30 lipca 2008, 19:01

xenomorph napisał(a):Ja się za mocno nie znam, ale nie była to żółta 14 ?

Na 14'tce latał i owszem, ale to był Bf 109 F-4/Z Trop.

Pozdrawiam.
Warsztat: Spitfire Mk.Vb 1:32 Hobby Boss ... się robi
Marcin Starszewski
 
Posty: 322
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:03
Lokalizacja: Elbląg

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez iras67 » środa, 30 lipca 2008, 20:56

W książce Roberta Pęczkowskiego "BF 109E" wydanym przez Bellonę jest sylwetka barwna E4 trop z białą "3"
przymierzam się do ICM w 1/72 właśnie w tym malowaniu tylko zdjęć niestety nie znalazłem poza tym rysunkiem.
Obrazek
Dodam jeszcze że w stratach opisanych w wydawnictwie SAM w tabelce "Losses in the Desert" jest tak napisane:
BF 109 E-7 nr 1259 Yellow "13" przymusowe lądowanie blisko Cahela w wyniku awarii silnika zniszczenia 80% 20.4.1941
trzy dni później rozbija po walce nr.5160 żółtą "6" E-7 koło Tobruku zniszczenia 100%.
Przy czym w obydwu przypadkach przy numerach oznaczeń jest znak zapytania....
Tak więc narozbijał sporo własnych zanim zaczął masowe "mordowanie" F-ką :mrgreen:
Ostatnio edytowano środa, 30 lipca 2008, 21:39 przez iras67, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Jarek Gurgul » środa, 30 lipca 2008, 21:36

Zdjęć tej białej '3' (z dokładnie takim układem plam kamuflażu) jest sporo, tylko nie jestem pewien, czy gdziekolwiek znajdziesz potwierdzenie, że łatał na niej HJ Marseille.

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6045
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez iras67 » środa, 30 lipca 2008, 21:43

Jestem ciekaw czy żółta "13" to E-4 czy E-7
Potwierdzam Jarku, zdjęć jest sporo tylko żadne które posiadam nie ma opisu że latał na nim właśnie ten pilot
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez CzarekB » czwartek, 31 lipca 2008, 15:14

Czolem.
Problem jest taki, ze nikt i nigdzie nie ma zdjecia "etatowego" Emila na ktorym latal Merseille. Nie ma tez ogolnie dostepnych dokumentow, czyli juz od wielu lat jest to zagadka. Ale tak zwani znawcy tematu upieraja sie, ze byla to tropikalna E-4 z biala lob zolta 13. Sam ten temat przerabialem kilka lat temu, niestety do niczego konkretnego nie dotarlem.
Czyli jak to zwykle bywa, "robta jak chceta" ;o)
Czarek.
Czarek.
Avatar użytkownika
CzarekB
 
Posty: 1205
Dołączył(a): niedziela, 14 października 2007, 23:30
Lokalizacja: Naples, FL.

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Kuba P. » piątek, 1 sierpnia 2008, 15:33

Panowie, nie kłóćcie się.

Spośród Bf 109 E podanych w cytowanym wpisie do Wikipedii po sprawdzeniu bloków numerów seryjnych...żaden to nie jest E-7. Są E-1, E-3, E-4/B ale nie E-7 :)
Tyle tylko, że Messerschmitty 109 E często podczas remontów przechodziły uzupełnienia lub "upgrade" do wyższych wersji lub inaczej mówiąc - przechodziły modyfikacje konieczne, przez co standard w jakim wychodziły z fabryki ulegał zmianie coś co było pierwotnie np. E-1 mogło po jakimś czasie latać wyposażone jak E-4 czy E-7 itp. Numer seryjny zostawał pierwotny.

Generalnie i wg. rozpiski wersji seryjnych powinno być tak:

E-1 - Silnik A i 4x MG 17
E-3 - Silnik A i 2x MG 17 + 2x MG-FF
E-4 - Silnik A i 2x MG 17 + 2x MG-FF/m
E-7 - Silnik A lub N, uzbrojenie jak E-4, wyposażenie w instalację odrzucanego zbiornika
E-8 - Silnik A lub N, uzbrojenie jak E-1, wyposażenie jak E-7

Co oczywiście jest tylko czysto teoretyczna rozpiska, bo rzeczywistość wojenna była o wiele bardziej "twórcza". Latały Emile w przeróżnych konfiguracjach a określenie ich wersji staje się mniej lub bardziej umowne.
Odgadnięcie wersji Emila ze zdjęcia jest czasem po prostu niemożliwe :)

A co do malowania Emila Jochena, jest tyle lepiej udokumentowanych fotograficznie samolotów, że po co pakować się w taki temat? Poza tym latając na Emilu Jochen był jeszcze jednym z wielu wyrobników Luftwaffe. Jak już robić samolot legendarnej Stern von Afrika to zdecydowanie któregoś ze 109 F :)

Tyle mojego 0,03 PLN i już się nie wtrącam.
K.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez iras67 » piątek, 1 sierpnia 2008, 15:49

Dzięki Kuba, gdy by nie wpis o stratach w SAM publication pewnie nie było by problemu i całego zamiszania ;o) .
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Kuba P. » piątek, 1 sierpnia 2008, 15:51

Wiesz, straty, kto kogo zestrzelił, jakieś przydziały do jednostek itp. to zupełnie nie moja bajka.
Mnie interesuje wyłącznie maszyna i jej działanie, a kto na niej do kogo strzelał to już niech zostanie działką historyków :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez CzarekB » piątek, 1 sierpnia 2008, 15:59

Iras67.
Caly czas wracam do tego co pisze w moich postach, od pierwszego do ostatniego. Prosze sie nimi nie sugerowac, prosze ich nie cytowac, ani ze mnie znawca ani autorytet.
Pisze tylko o tym co udalo mi sie wyczytac i co OSOBISCIE widze jako wiarygodne i jako tako sensowne.
Pozdrawiam,
Czarek.
Czarek.
Avatar użytkownika
CzarekB
 
Posty: 1205
Dołączył(a): niedziela, 14 października 2007, 23:30
Lokalizacja: Naples, FL.

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Daniel iceman Gronowski » sobota, 2 sierpnia 2008, 20:21

Przeglądam właśnie dokumentację od Timiego (jeszcze raz wielkie dzięki!) i trafiłem na "tabelkę strat" w publikacji, o której pisał wcześniej Irek. Może ktoś skorzysta
Obrazek
Avatar użytkownika
Daniel iceman Gronowski

BoB 1 miejsce
 
Posty: 1347
Dołączył(a): poniedziałek, 1 października 2007, 10:23
Lokalizacja: Inowrocław

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Stratocaster » sobota, 2 sierpnia 2008, 22:34

Cytat z książki Heinza Knoke:
"Marseille zginął śmiercią lotnika (...). Silnik jego Gustawa znienacka stanął w płomieniach, gdy samolot był w powietrzu.(...)
Wennekers we własnej osobie stał obok i śmiał się ze mnie. Jego Gustaw znienacka zapalił się w powietrzu bez ewidentnej przyczyny , dokładnie w taki sam sposób jak samolot, którym trzy dni wcześniej leciał nad Afryką Marseille. Ogień pojawił się w przedniej części silnika (...). 4. Eskadra też straciła jednego Gustawa w identycznych okolicznościach."

Czyli wg Knoke to była wersja G. W pamiętnikach Knoke zapis ten widnieje z datą 2.10.1942 roku.

ps.
właśnie doczytałem Twoją tabelę - chodzi tylko o awaryjne lądowanie, nie śmierć. Wszystko się zgadza :->
Stratocaster
 
Posty: 656
Dołączył(a): wtorek, 25 września 2007, 09:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez Tomasz Dzieciątkowski » sobota, 2 sierpnia 2008, 22:57

Stratocaster napisał(a):Czyli wg Knoke to była wersja G. W pamiętnikach Knoke zapis ten widnieje z datą 2.10.1942 roku.

Według wszelkich dostępnych danych był to G-2 produkcji Erla. Nic więcej chyba nie wiadomo. Nie znam żadnego zdjęcia tego samolotu, ani jego Werknummeru...
If on my journey, should I encounter God, God will be cut...
Avatar użytkownika
Tomasz Dzieciątkowski
 
Posty: 988
Dołączył(a): niedziela, 23 września 2007, 20:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez iras67 » niedziela, 3 sierpnia 2008, 01:00

Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: Bf 109 E-4 Trop 1/48 Hasegawa

Postprzez net_sailor » niedziela, 3 sierpnia 2008, 10:12

Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):Według wszelkich dostępnych danych był to G-2 produkcji Erla. Nic więcej chyba nie wiadomo. Nie znam żadnego zdjęcia tego samolotu, ani jego Werknummeru...

Jeśli wierzyć Johnowi Weal'owi to ostatnim samolotem Johena był Wk. Nr.14256 czyli podchodzi bardziej pod zakłady Mtt. w Regensburgu. Z tym zupełnym brakiem zdjęć to też nie do końca prawda - owszem są fotki dymiącej i poskręcanej kupy duralu.
Avatar użytkownika
net_sailor
 
Posty: 1809
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:01
Lokalizacja: Elbląg

Następna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości