Strona 1 z 1

Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 02:36
przez fabisz
Witam
Po długiej nieobecności na forum i co gorsze nieobecności w świecie modelarstwa chciałem wrócić... No i zakupiłem zestawik dragona (5041) czyli wyżej wymienioną maszynę w skali 1/72 no i monografię Aj-pressu.. z tym, że nie miałem jeszcze czasu żeby tam zajrzeć.
Mam jedno pytanie. Czy ta wersja była używana bojowo, czy był to tylko prototyp lub ewentualnie wariacja Dragona? :( ...

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 11:48
przez Kuba P.
fabisz napisał(a): Czy ta wersja była używana bojowo


Niestety nie. Bojowo używano tylko samolotów w wersji A-0 i A-2. Model to jak najbardziej what-if / Luftwaffe '46
Swoją drogą mało jest tak owianych mgłą niedopowiedzeń i mitów oraz pełnych luk historii jak historia Heinkla 219.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 17:35
przez fabisz
Dziękuje za odpowiedź, a nie wiesz może jak wygląda sprawa z Monografią Aj-Pressu i czy jeśli tam coś nie gra to jest ewentualnie jakiś zamiennik.
Czyli nie było nawet prototypu 219 A5/r4??? :?

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 19:29
przez net_sailor
fabisz napisał(a):Czyli nie było nawet prototypu 219 A5/r4???

No tak źle to chyba nie było. Był prototyp tylko Griehl nie może się zdecydować jaki. W tekście jest V25 a w tabeli V34. Pewnie dlatego że oba mają podobne werki, odpowiednio: 190 122 i 190 112.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 19:50
przez Kuba P.
Dokładnie. A jeszcze pojawia się V-30 przy temacie myśliwca trzyosobowego. Tylko wiesz też, nie napisano nigdzie jak miał ten prototyp wyglądać. Czy przebudowano kabinę i osłonę, testowano aerodynamikę i własności lotne czy może prototyp latał z balastem imitującym zmiany. Szczerze mówiąc, to ten model Dragona wydaje mi się bazuje tylko na prostych szkicach planowanego myśliwca. Bo niby co to miało być, A-2 z trzyosobową załogą.

Obrazek

Przy okazji, książka Griehla też mogłaby ulec pewnym aktualizacjom, chociażby w zakresie określenia faktycznych wersji produkowanych seryjnych Uhu (A-7, który ostatecznie jako taki nie trafił do produkcji).

Fabisz napisał(a):a nie wiesz może jak wygląda sprawa z Monografią Aj-Pressu i czy jeśli tam coś nie gra to jest ewentualnie jakiś zamiennik.


Tzn w jakim sensie? Książkę kupiłem dopiero dzisiaj (dla kilku zdjęć, których nie znałem...), ledwie ją przeglądałem. Nie przeczytałem jeszcze.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 20:10
przez net_sailor
Kuba Plewka napisał(a): Książkę kupiłem dopiero dzisiaj (dla kilku zdjęć, których nie znałem...), ledwie ją przeglądałem. Nie przeczytałem jeszcze.

A czy po przeczytaniu pokusisz się o jakąś recenzję? Właśnie się zastanawiam nad zakupem. Muszę przyznać, że do każdej kolejnej publikacji M.Rysia podchodzę z coraz mniejszym entuzjazmem.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 20:18
przez Kuba P.
Jak nie braknie czasu - chętnie opiszę wrażenia.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: poniedziałek, 25 sierpnia 2008, 23:16
przez Kuba P.
A tak całkiem przy okazji, jak już jesteśmy w temacie, ponoć zbudowany był jeden lub kilka egzemplarzy He 219 A-5, z czego przynajmniej jeden A-5/R2, W.Nr. 310189, G9+CL, przewieziony do Anglii.
Czy coś się więcej o tym samolocie ostatnio ukazało? Tylko prototyp, maszyna "wzorcowa" dla tej wersji czy może jakaś szczątkowa produkcja "seryjna"?

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2008, 07:51
przez net_sailor
Kuba Plewka napisał(a):ponoć zbudowany był jeden lub kilka egzemplarzy He 219 A-5

Znam Werki conajmniej sześciu egzemplarzy A-5, wszystkie tak bardzo blisko siebie (pomiędzy 420320 a 420331) że można zaryzykować tezę o jakiejś krótkiej serii. Tak w ogóle to jestem ciekaw jakie Dragon dał malowanie do swojego A-5/R-4.

O tym egzemplarzu coś poszukam.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: wtorek, 26 sierpnia 2008, 08:37
przez Kuba P.
net_sailor napisał(a):Znam Werki conajmniej sześciu egzemplarzy A-5, wszystkie tak bardzo blisko siebie (pomiędzy 420320 a 420331) że można zaryzykować tezę o jakiejś krótkiej serii.


No właśnie, tylko pytanie zostaje czy te maszyny wyposażone były do standardu A-5 czy tak jak pozostałe, latały z silnikami 603 A, wyposażeniem radiowym i radiolokacyjnym jak w A-2 itp.

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: piątek, 29 sierpnia 2008, 23:51
przez fabisz
Witam
Zdecydowałem się zrobić ten zestaw bez przeróbek na wersję używaną w czasie wojny, czyli takie what if , lub jak kto woli luft 46 :P
Mam tylko 3 tygodnie więc muszę się sprężać...
Mam jeszcze jedno pytanie
Ma ktoś z was jakiekolwiek zdjęcia wnęk podwozia w He 219?
Wydaje mi się że wnęki podwozia w A-0 nie różniły się od rzekomego A-5/R4 :P
aha i może jakąś fotke A5?
z tym że i tak wydaje mi się że owiewka będzie inna niż w modelu dragona...

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: sobota, 30 sierpnia 2008, 06:43
przez Kuba P.
Napisałeś, że masz ta monografię Heinkla. Zajrzyj tam :)

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: sobota, 30 sierpnia 2008, 13:47
przez fabisz
Wiem ale cały czas kombinuje co i jakie wielkie ma być w tej przedniej komorze, gdzie przewody itd.
W internecie też jest dużo walkaroundów ale nigdzie nie ma tej przedniej komory tak ładniej pokazanej :P

Re: Heinkel He 219 A5/R4

PostNapisane: sobota, 30 sierpnia 2008, 13:59
przez Kuba P.
Sprawdź maila, prezent w drodze ;o)