gzt napisał(a):Wydaje sie logiczne pozostawienie kokpitu w NMF jesli caly samolot byl rowniez w tym kolorze ale nie moge sobie wyobrazic kokpitu "francuza" w NMF kiedy reszta kadluba jest malowana w trzy kolory
Jacek Bzunek napisał(a):Przeglądając zdjęcia Hawków AdA wyraźnie widać ciemny kolor wnętrza kabiny a więc można przyjąć że była malowana Interior Green
Jacek Bzunek napisał(a):Przeglądając zdjęcia Hawków AdA wyraźnie widać ciemny kolor wnętrza kabiny a więc można przyjąć że była malowana Interior Green.
greatgonzo napisał(a):...Berry IG bardziej brązowy. Hmmm, znamienne jest, że w opracowaniu Waligorskiego brak jest barwnych odpowiedników dla wczesnych mikstur do wnętrz z serii żółto zielonej.
gzt napisał(a):Jednak autor nic nie mowi na temat samolotow przekazanych do Francji czy Finlandii.
Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):Należy pamiętać że Hawki, które trafiły do Finlandii były po gruntownym remoncie w Niemczech i po przemalowaniu kolorami RLM. Kari Stenman w swych doskonałych książkach o lotnictwie fińskim podaje, że kolorem wnętrza został wtedy jasnoszary RLM 63.
Jarek Gurgul napisał(a):I szczególnie ciekawa jest wzmianka z listopada 1938 roku o w zasadzie wyłącznym stosowaniu przez lotnictwo armijne podkładów opartych na 'zinc chromate' (chromian cynku)...
Jacek Bzunek napisał(a):Tomasz Dzieciątkowski napisał(a):Należy pamiętać że Hawki, które trafiły do Finlandii były po gruntownym remoncie w Niemczech i po przemalowaniu kolorami RLM. Kari Stenman w swych doskonałych książkach o lotnictwie fińskim podaje, że kolorem wnętrza został wtedy jasnoszary RLM 63.
Rozumię że dotyczy używanych wcześniej francuskich Hawków, nie jestem natomiast pewien czy tak samo postąpiono z norweskimi, które były fabrycznie nowe a część z nich została zdobyta przez Niemców w trakcie montażu lub w skrzyniach.
greatgonzo napisał(a):
GS: 'A zaglądając na stronę 38-39 ''in detail and scale'' nr.61 możemy sobie wyrobić pogląd, jaki odcień miała Zinc Chromate w tamtym czasie.'
Raczej w przybliżeniu. Wiadomo, że odcienie bardzo różniły się w zależności od producenta farby, ilości warstw (specjalnie dobierano inny kolor by wiadomo było ile warstw zostało położone na dany element) i koloru tła na który nakładano ZC. Z drugiej strony trudno udowodnić, że kolor jaki zastosujemy na modelu jest zły .
gzt napisał(a):greatgonzo napisał(a):Jeszcze raz wielkie dzieki Wszystkim za udzial w dyskusji, dzieki czemu ten watek jest tak wartosciowym podsumowaniem informacji dostepnych w temacie P-37/H-75
W takim razie zabieram sie za wykanczanie kokpitu i w oczekiwaniu na reszte dodatkow do modelu Academy (usmiech do Daniela ) przygotuje kadlub mojego H-75.
greatgonzo napisał(a):Wszystkie farby 'wnętrzarskie' oparte były na ZC.
greatgonzo napisał(a):Tylko jak wyglądał kolor braci Berry?
gzt napisał(a):...wysnul hipoteze ze wszystkie P-36 przedwonjenne (z NMF) mialy rowniez NMF w kabinie...
greatgonzo napisał(a):...ciemniejszy kolor w celu uniknięcia 'porażenia' oczu pilota.
greatgonzo napisał(a):Nie wiem na pewno kiedy Curtiss zaczął współpracę z Berry Brothers.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości