Strona 1 z 1

Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: poniedziałek, 11 listopada 2013, 12:56
przez Siema
Witam!

Przymierzam się do budowy Corsaira w wersji U-7 i poszukuję dodatków do niego. I tu pojawiają się moje pytania. Szukałem trochę ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.

-Czy kokpit, układ zegarów, przełączników itp jest taki sam w obu wersjach? Na rynku są tylko blachy do U-5, i chciałbym je wykorzystać do U-7
-Czy oszklenie kabiny było jednakowe? Z analizy zdjęć wydaje mi się, że tak, ale może były jakieś różnice, np w opancerzeniu itp? Chcę użyć vacu do U-5 bo Hasegawa ma brzydki szef przez całą limuzynę.

Czy może było tak, ze U-7 to wersja U-5 ale dla Francuzów i nie różni się konstrukcyjnie?

Pozdrawiam

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 13:08
przez dewertus
Siema napisał(a):Czy może było tak, ze U-7 to wersja U-5 ale dla Francuzów i nie różni się konstrukcyjnie?


Tak dobrze to niestety nie jest. Ja chciałem wykonać przeróbkę w drugą stronę: z U7 na U5 i sobie odpuściłem...

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 14:43
przez Murek
Według Monografii Lotniczych AJ Pressu F4U-7 to ostatnia seryjna wersja Corsaira, opracowana po zakończeniu wojny w Korei, przeznaczona dla jednostek francuskiego lotnictwa morskiego - Aeronavale. Było to połączenie płatowca AU-1 z silnikiem wersji F4U-4. W drugiej połowie 1952 roku zbudowano 94 samoloty tej wersji.
Patrząc na plany widzę, że osłona silnika jest taka sama w F4U-4 i U-7, tak samo podcięty jest kadłub pod rury wydechowe, są niewielkie różnice w podziale blach nad rurami. W F4U-5 jest inna osłona silnika i inaczej poprowadzone są rury wydechowe, reszta (poza antenami różnej maści) wydaje się być taka sama. Osłony kabiny w U-5 i U-7 wyglądają identycznie na planach.

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 17:25
przez Siema
Dzięki Panowie. Murek, też gdzieś o tym czytałem. U-5 miało chyba słabszy silnik? Inny?

A jak wygląda sprawa kokpitów?

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:35
przez Murek
Posiłkując się w/w monografią: F4U-5(5N) silnik P & W R-2800-32W, F4U-4 i F4U-7 P & W R-2800-18W

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 20:48
przez piotr dmitruk
Wg SAM Publications" F4U Corsair- a comprehensive guide", F4U7 to AU-1 z jednostopniowym silnikiem P & W R-2800-43W
(nie 18W), takim jak w F4U-4.
Według rysunków w tej książce, tablice przyrządów były całkiem różne.

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 23:01
przez piotr dmitruk
Oto skany obu kokpitów dla porównania:
Obrazek
Obrazek

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: wtorek, 12 listopada 2013, 23:18
przez Siema
Dzięki Panowie!
Skany bardzo pomocne, dzięki!
Wygląda na to, że nie przerobię kokpitu na blachy. Na szczęście Hasegawa zrobiła go bardzo ładnie i dała dwa rodzaje kalek. Pozostaje sprawa pasów i malowania.

Czy kokpity były malowane standardowo- interrior green po całości i panele kontrolne na czarno? Odrestaurowane maszyny są chyba kiepskim punktem odniesienia...

To samo jest z wnękami podwozia głównego i kółka ogonowego. Nie mam dobrego zdjęcia francuza z epoki pokazującego te podzespoły- widać jedynie, że pokrywy od wewnętrznej strony są w kolorze kamuflażu. Część odrestaurowanych ma natomiast wnęki albo IG albo kolor kadłuba.

Może ktoś już się zmagał z tym modelem i ma to rozpracowane?

Re: Corsair F4U-5 a U-7

PostNapisane: środa, 13 listopada 2013, 01:54
przez greatgonzo
Nie istniał silnik -43W. -42W tak (F4U-4B), -43 tak (dwusilnikowe bombowce). U-7 przeznaczony był dla francuskiej marynarki i budowany był z ostatnich planowanych U-4 z silnikiem, rzeczywiście -18W.
Z U-5 faktycznie niewiele wspólnego. W dodatku unikatowy dla F4U system chłodzenia, no inny samolot. W zasadzie to byłU-6 z QEC od U-4. U-6 (AU-1) jako jedyny Corsair latał z jednostopniowym silnikiem (-83W).