ZIO BY NAITT napisał(a): Wiem że to żaden dowód , ale na Wings Palette znalazłem swego czasu takie oto sylwetki
Dobry i taki. Jako, że moje zestawienie nie pretenduje do miana poważnego opracowania historycznego, jest li tylko zbiorem informacji z dostępnych publikacji (czy to papierowych, czy elektronicznych) nie oceniam ich rzetelności – to zostawiam osobom, które zajrzą na stronę.
Dzięki za przypomnienie artykułu. Potwierdza on numery samolotów z Wings Pallette, tyle że wg niego awiaotriad Makijonka przed końcem sierpnia stracił wszystkie maszyny i został wycofany z frontu w celu przezbrojenia, więc nie mógł nimi latać jesienią.
Jack napisał(a): maszyna Franciszka Linke- Crawforda […]Godwin Brumowski
Ani Linke-Crawford, ani Brumowski na moją listę nie trafią – najprawdopodobniej nie mieli polskiego pochodzenia (
tu ciekawa dyskusja na ten temat), co jeszcze nie byłoby przeszkodą w uznaniu ich za polskich lotników (jak np. Józefa Cagaska – Czecha, czy Franciszka Petera – Austriaka), gdyby były dowody na jakąś ich „polską” działalność. A takich nie ma.
Jostein napisał(a): Zastanawia mnie też, na czym tak naprawdę latal Marian Gaweł. W/g Aero-hobby - na Hansie-Brandenburgu D.I. Zaś według artykułu, bodaj w "Lotnictwie z szachownicą" na Brandenburgu C.I.
Wg „Lotnictwa z Szachownicą” mam na liście Hansa-Brandenburg KD (to chyba inne oznaczenie D.I?) i Aviatik D.I . Hansa jest też wymieniona w „Pierwszych samolotach myśliwskich lotnictwa polskiego” Goworka.