Strona 1 z 1

Wygląd płata Spitfire'a LF Mk Vb

PostNapisane: niedziela, 1 lutego 2009, 15:49
przez Aleksander
No to znowu zagwozdka - już wiem, że SZoX nie jest z 316 Dywizjonu, teraz są za to wątpliwości co do jego wersji - czy był LF, czy nie...
Mam więc pytania do "spitfireologów"
- wiem, że nie każdy LF miał krótkie skrzydła (były też z długimi), ale czy każde krótkie skrzydła były LF (czyli czy były krótkie -nie-LF - w "ta stronę" nie udało mi się znaleźć odpowiedzi)
- czy każdy krótki płat (LF?) miał wzmocnienia (dwa paski) ? - wg Monografii Spitfire'a widać rysunek płata LF MkVb ze wzmocnieniami - nie wiem, czy zawsze tak było? (w modelu zdążyłem je niestety usunąć, ale to nie problem)
- czy rzeczony SZoX BL 479, był LF, czy nie i czy miał płat wzmocniony ?

Re: Wygląd płata Spitfire'a LF Mk Vb

PostNapisane: niedziela, 1 lutego 2009, 22:01
przez robert.xii
witam,

F, LF, HF roznily sie silnikiem glownie.
koncowki byly rozne w roznych wersjach.
w druga strone - obciete skrzydla nie oznaczaly LF.
SZ-X byl zbudowany jako F V i tyle wiadomo. dopoki latal z merlinem 45 to byl F.
:D

pokrycie plata bylo wzmacniane od 10.10.1941
ale czy ten egzemplarz mial?
nie widze na zdjeciach....
:-/

pozdrawiam

Re: Wygląd płata Spitfire'a LF Mk Vb

PostNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2009, 11:52
przez Aleksander
Dzięki - wiem, że F, LF i HF, to głównie inny Merlin. Ale nie umiałem nigdzie znaleźć dowodu na to, że latały krótkie skrzydła bez zmian silnika - tzn. "krótki" Mk Vb.
W książce Morgały (T.II str. 240) jest napisane, że Spitfire SZoX BL479 latał w 316 Dywizjonie jako LF Mk Vb - niestety - bez dat.
Ech, życie... :lol:

Re: Wygląd płata Spitfire'a LF Mk Vb

PostNapisane: poniedziałek, 2 lutego 2009, 19:07
przez robert.xii
ale to bylo dawno....
i nieprawda!
:lol: