Strona 1 z 1

Mi-24V Hind E

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2009, 20:01
przez KoValus
Powoli zaczynam zbierać materiały do budowy Mi-24 w 1/72 (Hobbyboss). W związku z tym mam kilka pytań:
- na ile wersja V (czyli polska W) różni się od wersji D i czy można zastosować blaszki z parta
- nie za bardzo wiem jakiego koloru użyć jako zielono-niebieskiego do paneli i błękitnego do wnętrza kabiny desantowej
- są jakieś kalki do polskich maszyn?
Poprosiłbym tez o jakieś fotki, szczególnie wnętrza.

Pozdrawiam
Kamil

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: wtorek, 3 marca 2009, 22:24
przez Piotrek.S.
Różnice tak na szybko:
- inne uzbrojenie (D- ppanc Falanga, wyrzutnie UB-32, W- ppanc Szturm, wyrzutnie B-20),
- różne osłony stacji optycznej, oraz różne anteny naprowadzania pocisków ppanc,
- ogólnie wersja W ma szerszy wachlarz uzbrojenia,
- wersja W ma wyloty silników przystosowane do montowania rozpraszaczy gazów wylotowych,
- wersja W ma w okolicy kabiny pilota zamontowane wypustki systemu Bierioza oraz dodatkowy reflektor po lewej stronie,
- kasety flar mają trochę inne mocowanie,
- chyba owiewka nad pilotem w wersji W jest bardziej wypukła.
Kolorki: Do kabiny pilotów ja bym użył emalii MM Russian Interior, kabina desantowa raczej w odcieniach szarości. Polskie zmodernizowane Hindy mają kokpity czarne dostosowane gogli noktowizyjnych.
Kalki: Zeszyty Intechu z serii Polskie Siły Powietrzne vol.1, Polskie Śmigłowce Wojskowe, HDL jeszcze robi zestaw dedykowany wersji D.
Blaszka Parta jak najbardziej wskazana.

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: piątek, 6 marca 2009, 14:53
przez Paweł Wymysłowski
Piotrek.S. napisał(a):- wersja W ma wyloty silników przystosowane do montowania rozpraszaczy gazów wylotowych,
- wersja W ma w okolicy kabiny pilota zamontowane wypustki systemu Bierioza

Wersja "D" z nowszych serii (np. polski "585") też tak ma, więc trzeba uważać.

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 7 marca 2009, 14:03
przez KoValus
Wielkie dzięki za pomoc:)
Z tego co widziałem na zdjęciach, kabina transportowa jest w kolorze szaro-błękitnym. Chciałbym zrobić maszynę w nowym, zielonym malowaniu (będę musiał zdobyć jakoś kalki Kagero:/). Zastanawiam się co to za kolor, ten ciemnozielony (patrząc po moich farbach, mniej więcej pasuje U.S. Dark Green z Vallejo).

Pozdrawiam

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 7 marca 2009, 15:40
przez Cichociemny
KoValus napisał(a):będę musiał zdobyć jakoś kalki Kagero:/

Jakie, z Topshotsa?

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 7 marca 2009, 19:30
przez KoValus
Tak, te z nr bocznym 727, o ile się nie mylę jest to Mi-24W

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 7 marca 2009, 19:53
przez Cichociemny
KoValus napisał(a):Tak, te z nr bocznym 727, o ile się nie mylę jest to Mi-24W

Tak, tyle że napisałeś:
KoValus napisał(a):Chciałbym zrobić maszynę w nowym, zielonym malowaniu

a wtedy kalki z Topshotsa Ci się raczej nie przydadzą (no, może szachownice).

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 7 marca 2009, 21:20
przez Piotrek.S.
Paweł Wymysłowski napisał(a):
Piotrek.S. napisał(a):- wersja W ma wyloty silników przystosowane do montowania rozpraszaczy gazów wylotowych,
- wersja W ma w okolicy kabiny pilota zamontowane wypustki systemu Bierioza

Wersja "D" z nowszych serii (np. polski "585") też tak ma, więc trzeba uważać.

A do tego zupełnie nietypowe umieszczenie kaset z flarami po bokach kadłuba (jako jedyny z naszych Hindów) oraz mocno wypukłą osłonę kokpitu pilota. Ogólnie 585 jest wyjątkiem w naszej armii potwierdzającym regułę (jeżeli chodzi o cechy charakterystyczne polskich "24").

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 7 marca 2009, 22:59
przez KoValus
Czyli zostaje zrobić szablony oznaczeń samemu.

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: niedziela, 8 marca 2009, 16:33
przez nobie1973
Wszystkie obecnie śmigłowce należące do Lotnictwa Wojsk Lądowych malowane są w jednolitym wariancie malowania polegającym na pokryciu wszystkich powierzchni płatowca emalią lakierniczą koloru ciemno zielonego o fakturze matowej, odpowiednik farb Humbrol to H 116. Napisy eksploatacyjne i numery burtowe malowane są emalią koloru czarnego o fakturze matowej.

Kilka ujęć Mi-24W z 56 Pułku Śmigłowców Bojowych z Inowrocławia w tym wariancie malowania:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Trochę zdjęć detali dla wersji Mi-24 D:

Kabina operatora uzbrojenia:

Obrazek

Obrazek

kabina pilota:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przedział desantowy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: poniedziałek, 9 marca 2009, 15:55
przez Paweł Wymysłowski
Piotrek.S. napisał(a):
Paweł Wymysłowski napisał(a):Wersja "D" z nowszych serii (np. polski "585") też tak ma, więc trzeba uważać.

A do tego zupełnie nietypowe umieszczenie kaset z flarami po bokach kadłuba (jako jedyny z naszych Hindów)

Wyrzutnie flar po bokach kadłuba to ma akurat "W" nr 956.

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: poniedziałek, 9 marca 2009, 22:30
przez Piotrek.S.
Upss moja wina...

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: czwartek, 12 marca 2009, 14:02
przez Radek Baprawski
Witam

Ja mam trochę odwrotne pytanie. Czy bazując na zestawie hobbybossa można bezstresowo zrobić wersję D zmieniając rzeczy wymienione przez Pitra S. ? Sama konstrukcja nośna V (W) chyba pozostała niezmieniona względem D ? Mam daleki na razie plan zrobienia 584 z tymi groźnymi ślepiami ;o)

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: sobota, 18 czerwca 2011, 10:58
przez Artur Domański
Szkodą ze brak fotek, przynajmniej u mnie

Re: Mi-24V Hind E

PostNapisane: niedziela, 19 czerwca 2011, 19:01
przez qalimar
Radek Baprawski napisał(a):Witam

Ja mam trochę odwrotne pytanie. Czy bazując na zestawie hobbybossa można bezstresowo zrobić wersję D zmieniając rzeczy wymienione przez Pitra S. ? Sama konstrukcja nośna V (W) chyba pozostała niezmieniona względem D ? Mam daleki na razie plan zrobienia 584 z tymi groźnymi ślepiami ;o)



Można to robić bezstresowo. A najlepiej jakbyś jeszcze miał Mi-24 Italeri, który jest hybrydą obu wersji- da się z niego wykorzystać osłonę stacji naprowadzania pocisków przeciwpancernych.