No to wdepnąłem.Właściwie nie chciałem "wnikać" tylko skleić hellcata mkII jako wprawkę do amerykańskiego F-3. Ale skoro zadałem już te banalne pytania to będę drążył dalej.
Sięgnąłem po Militaria 117 ale niestety systemu oznaczeń hellcatów 804 dywizjonu nie zrozumiałem.
1) Autor opisuje oznakowania dywizjonów 804 i 800 jako wyjątek od reguły, tylko te zawierają cyfrę "1" i "2" za literą (jaką literą: Fighter Wingu, czy indywidualną samolotu (?), czy to jakaś pozostałość po czasowym połączeniu 800 i 804 sqn.?
Czy zdjęcie powyżej pokazuje właśnie takie wyjątkowe oznakowanie? (tu "2" jest przed literą)
2) Czy kolejne samoloty byłby oznaczone "2 B", "2 C" itd., a na lewej burcie może "A 2", "B 2"...? A może jesteś w stanie ustalić Gienku numer ewidencyjny tego samolotu ze zdjęcia? I czy, jeśli to indywidualna litera to mogła być przejęta w oznakowaniach nowego typu? Tzn czy ten "6K-K(Y)" mógł być wcześniej "2 K(Y)" ?
3) Jakiego koloru powinny być te litery. Ten kod ze zdj. powyżej chyba - sky ale, czy ten "6K-K" biały, czy też sky ?
Ja wyobrażam sobie zmiany malowania tak:
-we wrześniu 44' w Południowej Afryce sformowany jest ponownie 804 sqn i dostaje nowe hellcaty Mk II (temperate SS), które noszą standardowe malowanie prosto z fabryki (kokardy i fin flashe z czerwonym)
- na O. Indyjskim zamalowane są czerwone elementy "roundels" i malowane są kody (może wcześniej), wg tych specyficznych zasad, których nie pojąłem
- od lutego 45' obowiązują białe pasy, ale kody (np. "2A" na zdjęciu zostają)
- później (kwiecień 45') zaczyna obowiązywać rozkaz o ujednoliceniu oznaczeń cyfrowo literowych i tu oznaczenie "6K-K" by pasowało do 804 sqn., ale co ze starym kodem?
Albo powinien być ślad po podmalówce w miejscu starych oznaczeń (oryginalne kolory FAA(?)), albo przemalowano całe samoloty (trochę to kłopotliwe na morzu), wtedy na pewno poprawiono by też niedokładnie zamalowane czerwone pola w kokardach.
Ale jest jeszcze takie zdjęcie:
Kamuflaż stary, nie widać nawet przejść kolorów, a co dopiero podmalówki po dawnym kodzie - kokardy nie poprawione.
I jakie to oznaczenie? Brakuje litery Wingu ale chyba pod koniec wojny już jej nie malowano(?). Nie mniej jednak zgadza się "6" jako numer dywizjonu.
Proszę o sprostowanie jeśli coś pokręciłem. (Wszystkie dywagacje i zdjęcie - Militaria 117 i
http://www.fleetairarmarchive.net)
Nadal niestety nie znam historii tego Hellcata. Według „Fleet Air Arm Aircraft” wyd. An Air-Britain Publication JV316 należał do 808 Squad. I miał oznaczenie K6Y.
Coś się nie zgadza. "K"- jest ok ale dalej (wg zestawienia z Militariów s. 40) powinno być "7", a nie "6" lub w całości "C7" (zdjęcia pokazują też inny układ białych pasów i fin flashe z zamalowanym czerwonym polem w hellcatach 808 sqn. malowanych w TSS).
Tak się zastanawiałem, na jakiej podstawie powstał ten rysunek i sądzę, że jakieś zdjęcie musi istnieć. Może takie zrobione z przodu z lewej strony, na którym widać nr JV 316 ale, większość litery indywidualnej zasłania skrzydło. Jak wystaje tylko góra, to "K" z "Y" łatwo pomylić. Może więc, skoro Twoje dane z „Fleet Air Arm Aircraft” przyjąć za prawdziwe, można by namalować mu właśnie "Y" i uznać, że to samolot z 804 sqn. ?
I jeszcze jedno:
W wątku dotyczącym modelu gzt opowiedziałeś się Gienku za wnętrzem przedziału silnika w kolorze czarnym? Podtrzymujesz to? Gdzie indziej, o ile pamiętam w rozważaniach na temat amerykańskich malowań, połączyłeś przejście z IG na czarny z przejściem na GSB na zewnętrznych powierzchniach. Krótko mówiąc: jak pomalować przedział silnika tego Mk II ?