Bf 109F i wlocik
Ostatnio zastanawiałem się, czego nie wiem o Bf 109F i się przeraziłem - bez zdjęć kilku składowych elementów ciężko jest zrobić poprawną konfigurację "Friedricha", szczególnie F-4. Myślę o wlocie do sprężarki (wąski, szeroki), chłodnicy (mała, duża), śmigło (wąskie, szerokie) no i ten tytułowy wlocik.

Wlocik widoczny zaraz za korbą na prawej stronie osłony silnika występował na F-1/F-2 i początkowych F-4. Na wersjach Trop już go nie widać i późne F-4 też już go nie mają. Kiedy dokładnie wycofano ten wlocik i w jakich seriach F-4 na pewno już go nie było ? Wiadomo coś w tej sprawie, czy raczej bez zdjęcia (a zdjęcia prawej strony są w dużej mniejszości) jest to typowa zgadywanka ?
W Bf 109F-4 Nowotnego (żółta 8) za kabiną pilota znalazłem "tajemniczy" malutki luk, który na żadnych planach na tej planecie dla Bf 109F chyba nie występuje.
EDIT - czy wlocik miał coś wspólnego z GM1 ? Jeżeli tak, to zaczyna się to trochę kleić.

Wlocik widoczny zaraz za korbą na prawej stronie osłony silnika występował na F-1/F-2 i początkowych F-4. Na wersjach Trop już go nie widać i późne F-4 też już go nie mają. Kiedy dokładnie wycofano ten wlocik i w jakich seriach F-4 na pewno już go nie było ? Wiadomo coś w tej sprawie, czy raczej bez zdjęcia (a zdjęcia prawej strony są w dużej mniejszości) jest to typowa zgadywanka ?
W Bf 109F-4 Nowotnego (żółta 8) za kabiną pilota znalazłem "tajemniczy" malutki luk, który na żadnych planach na tej planecie dla Bf 109F chyba nie występuje.
EDIT - czy wlocik miał coś wspólnego z GM1 ? Jeżeli tak, to zaczyna się to trochę kleić.

