Strona 1 z 1

Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: piątek, 3 października 2014, 10:46
przez Kuba P.
Szanowni,

Po chyba 10 latach leżakowania w szafie zabrałem się ostatecznie za duże Tornado. Model edycji RAF GR Mk 1 i buduję go ostatecznie w aktualnie używanej wersji GR 4.

Zmiany, jakie sam zidentyfikowałem:

[1] Brak lewego działka
[2] Wyposażenie pod nosem
[3] W kabinie tylko udało mi się zauważyć zmianę ekranu na środkowej części tablicy pilota - prostokątny zamiast okrągłego
[4] Znalazłem informację o dwóch uchwytach w kształcie joysticków na ramie osłony kabiny nad stanowiskiem operatora uzbrojenia - do odpalania flar. Nie wiem czy to jest obecnie stosowane w GR 4? Rzekomo wprowadzono to przed operacją TELIC.

Czy coś jeszcze powinienem wiedzieć?
- czy zmiana silników oznacza także jakieś różnice w zespole dysz i ewentualnie rewersów?
- czy po usunięciu lewego działka uległ zmianie jakoś podział blach w tym rejonie lub układ pokryw dostępowych?
- czy konfiguracja belek podwieszeń się tez jakoś zmieniła?
- czy na rynku aftermarketów znajdę stosowane obecnie przez RAF uzbrojenie?

z góry dziękuję,
k.

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: piątek, 3 października 2014, 11:12
przez Seweryn
Sorry za OT, pokazujesz gdzieś relacje? Chętnie bym pooglądał.

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: piątek, 3 października 2014, 20:47
przez Kuba P.
Nie, nie planuję żadnych relacji na forach.
K.

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: piątek, 3 października 2014, 21:00
przez GUDMUNDUR
Szkoda .

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 11:53
przez Kuba P.
Znalazłem odpowiedź na pytanie nr 2 - układ blach bez zmian.
Obrazek

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 14:42
przez portalus
To może jakąś galerię planujesz?

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 16:49
przez Jacek Bzunek
Bez działka jest rozpoznawczy GR.4A. Uderzeniowy GR.4 ma oba działka.

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 17:25
przez Kuba P.
Jacek Bzunek napisał(a):Bez działka jest rozpoznawczy GR.4A. Uderzeniowy GR.4 ma oba działka.


Nie załamuj mnie :(
Jesteś pewny? Weź zerknij na zdjęcia - wszystkie z jednym działkiem.

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 18:02
przez GUDMUNDUR

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 18:16
przez rotpol13
W wersji GR.4 - jedno działko po lewej stronie.
W wercji GR.4A - brak działka.

Obrazek
Na zdjęciu - Tornado GR4A ZD400.

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 18:35
przez GUDMUNDUR
rotpol13 napisał(a):W wersji GR.4 - jedno działko po lewej stronie.

Po lewej właśnie usunięto , zostało działko prawe .
GR.4A powstał z GR.1A które było bez działek .
P.S. Mój post wyżej przedstawia zapewne na zdjęciu Tornado GR.4A .

Re: Tornado GR 4 - zmiany w modelu 1:32 Revell

PostNapisane: sobota, 4 października 2014, 21:08
przez Kuba P.
Dzięki, czyli działka już mamy wyjaśnione.
Przy okazji ciekawą przypadłość ma ten kadłub - składa się z części przedniej z kabiną i tylnej ze skrzydłami. Tylna jest odlana w dwóch częściach - góra i dół. Przednia natomiast to klasycznie lewa i prawa połówka. Ponieważ Tornadno ma taki fajny kwadratowy przekrój kadłuba z przodu to model odlany w klasycznych formach nie ma zupełnie linii podziału blach na spodzie kadłuba. Technologia ograniczała.
Teraz Revell w nowym Tornado 1:48 kadłub zrobił składany zupełnie inaczej a mnie w 1:32 czeka odtworzenie rysunku blach na spodzie.

Na szczęście Tornado okazuje się być wyjątkowo fotogenicznym samolotem i mamy np. takie zdjęcia, w sam raz dla mnie:

Obrazek