Strona 1 z 1

Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 22:23
przez macias13_84
Czy oprócz Spitfire'a Vc LF/CW? JL241 z uniwersalnym skrzydłem z 318Sq były jeszcze może inne wersje z Aboukirem, czy to jedyny rodzynek?
Czy możliwe że Vb z PFT były po części z Aboukirami czy 100% Vokes? Zdjęć niema jako takich.

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:16
przez jasio-g
Polecam Spitfire Vb, z krótkimi skrzydłami z abukirem UFoX EP 689 z 601 dywizjonu, latał na nim Skalski w 43 na Sycylii.
Obrazek
Takiego będę kiedyś robił w 1/32, bo model Hase ma kalki do niego i Zumbacha.
Zdjęcia z netu.

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:30
przez Aleksander
A czy ktoś robi kalki na tą "złośnicę" w 1/48?

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:36
przez shadowmare
Jasio jak zdobyłeś swoją Hasę? Nie ma jej nigdzie w PL. Sprowadzałeś? Mocno chciałbym ją dostać, bo Hobby Boss to zło.

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 00:07
przez macias13_84
Podziękował serdecznie, w sumie to liczyłem na jaką szachownicę, zatem wychodzi że ten JL241 to rodzyneczek taki.

Czy orientujecie się może czy był jakiś schemat montażu chłodnic oleju z rozszerzającym się "odpływem" czy lecieli jak wypadło. Do tej pory byłem przekonany że był to pakiet tropikalny razem z filtrem przeciwpyłowym powierza i powiększoną chłodnicą cieczy
Obrazek
Airfix w nowym Spicie Vb dodaje oba typy chłodnicy oleju,
Obrazek
zacząłem grzebać i zonk
Obrazek
Zatem czy istniał jakiś podział na występowanie obu rodzajów chłodnic?

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 00:43
przez dewertus
Aleksander napisał(a):A czy ktoś robi kalki na tą "złośnicę" w 1/48?

Tamka ma je w standardzie w swoim Vb Trop...,
jasio-g napisał(a):UFoX EP 689 z 601 dywizjonu, latał na nim Skalski w 43 na Sycylii.

Skalski na Sycylii latał na Mk.VIII UF-7 (601 przezbroił się z początkiem lipca 1943 - tuż przed rozpoczęciem operacji Husky). Czyli jeśli już to raczej z Malty (czerwiec 1943).

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 18:57
przez jasio-g
shadowmare napisał(a):Jasio jak zdobyłeś swoją Hasę? Nie ma jej nigdzie w PL. Sprowadzałeś? Mocno chciałbym ją dostać, bo Hobby Boss to zło.

Z Allegro, i to niedrogo, bo za koło 8 dych;. Widocznie koś kupił HB i pozbył się ideału jak dla mnie jeśli idzie o kształty. Choć detal ubogi i linie wypukłe,ale zawsze można przeryć. Może uda mi się pożenić skrzydła HB i kadłub Hase, wtedy mniej rycia będzie. Tani też był na e-bayu, ale tam zabijają koszta transportu do Polski. Mam bardziej zryte spity niż HB i też zamierzam je zrobić, choćby Seafire Revela w 1/32, to dopiero gniot, zostanie z niego chyba tylko kołpak i kółko ogonowe :D

jasio-g napisał(a):UFoX EP 689 z 601 dywizjonu, latał na nim Skalski w 43 na Sycylii.

dewertus napisał(a):Skalski na Sycylii latał na Mk.VIII UF-7 (601 przezbroił się z początkiem lipca 1943 - tuż przed rozpoczęciem operacji Husky). Czyli jeśli już to raczej z Malty (czerwiec 1943).

Podpis do zdjęcia wziąłem z kalek poświęconych Skalskiemu, i nie sprawdziłem - sorry i przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: wtorek, 30 grudnia 2014, 21:48
przez dewertus
jasio-g napisał(a):Seafire Revela w 1/32, to dopiero gniot, zostanie z niego chyba tylko kołpak i kółko ogonowe

Masz na myśli tego wymęczonego klona, który pierwotnie był sprzedawany jako Mk.I/II, potem dodali lufy działek i bąble na skrzydła i zaczęli wciskać jako Mk.Vb i Seafire? Też go mam, ale dla odmiany z niego wezmę owe bąble do niby Mk.Vb i wszczepię je w najnowszym Revellowskim Mk.II ;o)
jasio-g napisał(a):nie sprawdziłem - sorry i przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Nie ma co przepraszać, toż to nie było celowe działanie dezinformacyjne :mrgreen: - wiele informacji nawet w poważnych wydawałoby się publikacjach potrafi zawierać niekoniecznie prawidłowe dane.

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: środa, 31 grudnia 2014, 13:37
przez jasio-g
dewertus napisał(a):Masz na myśli tego wymęczonego klona, który pierwotnie był sprzedawany jako Mk.I/II, potem dodali lufy działek i bąble na skrzydła i zaczęli wciskać jako Mk.Vb i Seafire? Też go mam, ale dla odmiany z niego wezmę owe bąble do niby Mk.Vb i wszczepię je w najnowszym Revellowskim Mk.II ;o)

A no właśnie jego. Skrzydło w nim to majstersztyk jeśli chodzi o uzbrojenie, pierwotnie a, a po doklejeniu luf już b :D , kształt itd. Ale jest wyzwanie, tylko czy warto?

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: piątek, 2 stycznia 2015, 14:45
przez ZIO BY NAITT
Obrazek

Serial nieczytelny ale to 318 sqn lotnisko Rimini.

PZDR

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: piątek, 2 stycznia 2015, 18:34
przez macias13_84
Podziękował za zdjęcie to jest właśnie JL241

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 05:23
przez LazyCat
ZIO BY NAITT napisał(a): ...Serial nieczytelny ale to 318 sqn lotnisko Rimini...

Swietny, teraz kwestia dochodzenia detali - kolor, dodatkowe oznaczenia, rury wydechowe :mrgreen:
Mam nadzeje ze malowanie moze byc podobne do JG937.

Re: Polskie Spitfire'y z Aboukirem

PostNapisane: sobota, 3 stycznia 2015, 08:51
przez macias13_84
Według T.Królikiewicza i W.Matusiaka
OG/DG/MSG. Szachownica mała pod pierwszą rurą wydechową nad granicą okapotowania bocznego silnika i dolnej osłony przed zbiornikiem oleju. Pas Sky i "K" w kolorze Sky bez oznaczeń dywizjonowych "LW" serial czarny w całości na pasie szybkiej identyfikacji. Wiatrochron z integralną szybą pancerną. Kolektor wydechowy z przewodem do ogrzewania działek

Ten serial na zdjęciu też Wam pasuje raczej na JG...? podobna sprawa jak z "B" JG937 - na powiększeniu bardziej pasuje JG957, który latał na PTO