Strona 1 z 2

F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 06:53
przez Siema
Witajcie!

Mam szybkie pytanie. W necie znalazłem informację, że F-15 wersja C różniła się od wersji A jedynie wewnętrznie (powiększone zbiorniki, awionika). Czy to prawda, czy były jakieś znaczące modyfikacje wpływające na wygląd zewnętrzny?

Chcę model Hase w 48 przerobić z A na C i zastanawiam, się, czy będzie to bezbolesne, czy sobie darować ;o)

Pozdrawiam

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 09:19
przez dranio
Zewnętrznie różnic praktycznie nie ma. Wczesne F-15A/B miały dysze silników z ruchomymi segmentami, później je zdemontowano.

dranio

PS. Wczesne F-15 miały fotele Escapac, później wymieniono je na ACES.

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 10:10
przez potez
Anteny na ogonie i na końcowkach kadłuba przy statecznikach poziomych były różne ale to wszystko zależy od konkretnego samolotu, C lataja juz prawie 30 lat i sporo w nich dłubali.
Koła podwozia głównego sa też różne.

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 10:16
przez dranio
potez napisał(a):Anteny na ogonie i na końcowkach kadłuba przy statecznikach poziomych były różne ale to wszystko zależy od konkretnego samolotu, C lataja juz prawie 30 lat i sporo w nich dłubali.
Koła podwozia głównego sa też różne.


Aż zerknę do mądrej książki wieczorem. O ile pamiętam F-15E na pewno ma wzmocnione podwozie.
Co do anten - wszystkie eksportowe F-15A/B/C/D/"E" są pozbawione układu ALQ-135 (anteny na końcu belek u nasady usterzenia poziomego) i ALQ-128 ("gruba" antena na szczycie lewego statecznika pionowego).

dranio

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 10:54
przez potez
Siema napisał(a):Chcę model Hase w 48 przerobić z A na C


Wyjmij z pudełka, sdołóż kabinkę z airesa do C i dysze wylotowe do C.
Będzie dobrze :)
I tak nikt nie wie czym sie rózniły a bedzie wyglądac jak myśliwski F-15 8-)

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 11:25
przez dranio
potez napisał(a):
Siema napisał(a):Chcę model Hase w 48 przerobić z A na C


Wyjmij z pudełka, sdołóż kabinkę z airesa do C i dysze wylotowe do C.
Będzie dobrze :)
I tak nikt nie wie czym sie rózniły a bedzie wyglądac jak myśliwski F-15 8-)


I to jest słuszna koncepcja. :mrgreen:

dranio

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 12:01
przez Siema
Dzięki Potez i Dranio.

Przejrzałem dodatkowo to co Hase daje do wersji C w pudle i wygląda na to, że daje te same ramki tylko z innym malowaniem.

Zastanawiam się nad modyfikacją, ponieważ chciałem zrobić któreś z tych malowań:
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/decals/afterburner48081reviewrk_1.htm

Czyli pewnie by dłubanie było, bo to w miarę nowsze egzemplarze, więc wnioskuję, że i kokpit zmodyfikowany i więcej anten i szmerów bajerów?

Trafiłem okazjonalnie model ale szaro szaro szare malowanie jest jakieś takie mało ciekawe, więc szukam czegoś bardziej... no wiecie... :)

potez napisał(a):Wyjmij z pudełka, sdołóż kabinkę z airesa do C i dysze wylotowe do C.
Będzie dobrze :)
I tak nikt nie wie czym sie rózniły a bedzie wyglądac jak myśliwski F-15 8-)


Tak, a potem dostanę pylicy-rozstroju nerwów- znów pylicy od wpasowywania tego w kadłub :P

Chyba, że akurat do F-15 wchodzi to w miarę bezboleśnie?

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 12:11
przez dranio
Siema napisał(a):Dzięki Potez i Dranio.

Przejrzałem dodatkowo to co Hase daje do wersji C w pudle i wygląda na to, że daje te same ramki tylko z innym malowaniem.

Zastanawiam się nad modyfikacją, ponieważ chciałem zrobić któreś z tych malowań:
http://www.hyperscale.com/2012/reviews/decals/afterburner48081reviewrk_1.htm

Czyli pewnie by dłubanie było, bo to w miarę nowsze egzemplarze, więc wnioskuję, że i kokpit zmodyfikowany i więcej anten i szmerów bajerów?



Ten dywizjon (65th Aggressor Squadron) został utworzony (reaktywowany) w 2005 r., więc wszystkie F-15, które do niego trafiły nie były nowe (produkcję F-15C zakończono w 1985 r.).
Najprościej "wiek" danego egzemplarza oszacować po jego numerze ewidencyjnym (AF-XX-XXX). Dwie pierwsze cyfry po "AF" to rok budżetowy złożenia zamówienia na dany egzemplarz.

dranio

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 13:15
przez Siema
dzięki za info- według schematów są to maszyny z lat 78-80 i pojedyncze z 85.

W takim razie będę musiał pokombinować.

Dzięki :!:

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 13:25
przez potez
Siema napisał(a):
Trafiłem okazjonalnie model


Hehe, zapomniałem wczoraj o aukcji na Allegro - poszło za 100PLN - twoje? ;o)

Kokpit pasuje, jak nie otwierasz kabiny to mozna na upartego blaski Edka wrzucic, w tej chwili na Allegro chodzi stary zestaw niemalowany jeszce jeśli cie te drukowane odrzucaja za 25 zeta.

Natomiast agresory mają dodatkowe wyposażenie, jakies tam antenki itp itd ale... szczerze mówiąc to nikt nie pojęcia sensownego o F-15 na tych naszych forach, było juz parę tematów i nikt się nie włączył merytorycznie więc możesz jechać PzP 8-)


Jak sie chcesz trochę ponaumiewać to tak:
brodawki mu trza dorobic na bank:
http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=282027
a inne farfocle to se tu możesz wypatrzyć:
http://www.arcforums.com/forums/air/index.php?showtopic=134603&st=1560
a co do agresorów to olecam japońskie - bardzo łądne sOM:
http://www.ebay.com/itm/111306110116?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

i do nich akurat jest książka dobra z ModelArta co wszystko tłumaczy co i jak. Z planami i zdjęciami :D

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 13:51
przez Siema
Tak, moje 100 pln :P Szczerze mówiąc przeglądałem w wolnej chwili allegro i mnie skusiła cena- wtedy 70 zł więc dałem z górką 100 i zapomniałem... rano sprawdzam maila i niespodzianka :mrgreen:

japońskie sOm ładne, ale chyba ktoś takiego juSz robi :?: A jam niegodzien... :mrgreen:

To jeszcze zapytam- radar...

Różnice są w wersjach? Mam gdzieś wrak piętnastki z monogramu i radar bym mógł ewentualnie przeszczepić? Czy może któryś z blaszkowych pasuje? Bo tu jak mniemam zachodziły największe zmiany na przestrzeni lat.

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 13:54
przez dranio
Siema napisał(a):Różnice są w wersjach? Mam gdzieś wrak piętnastki z monogramu i radar bym mógł ewentualnie przeszczepić? Czy może któryś z blaszkowych pasuje? Bo tu jak mniemam zachodziły największe zmiany na przestrzeni lat.


Antena jest taka sama w klasycznych APG-63 i APG-70. Różnice to bloki obróbki sygnału, procesor, pamięć, itp. rzeczy.

dranio

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 15:34
przez lejgo_inc
Boczki płaskiej owiewki/okucia/panelu za hamulcem aero są w A/B prostokątne z zaokrąglonym narożnikiem, w C/D są trójkątne.

Na zdjęciu panel za hamulcem w A/B
Obrazek

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 21:11
przez Grzegorz Stróżek
Może tutaj Ci się coś przyda - http://www.part.pl/

Re: F-15A a F-15C - różnice zewnętrzne

PostNapisane: wtorek, 10 lutego 2015, 21:48
przez rotpol13
dranio napisał(a):
Różnice to bloki obróbki sygnału, procesor, pamięć, itp. rzeczy.

dranio


To są kluczowe informacje dla modelarza pół-redukcyjnego . Bez właściwego procesora i pamięci na MP Piernika Toruńskiego model odpadnie w przedbiegach :mrgreen: