Gray-Green, Interrior Green a RAF Primer 1925
Grzebiąc po sieci znalazłem kilka zdjęć, które dały mi do myślenia pod kątem emalii zabezpieczających powierzchnie metalowe w konstrukcjach brytyjskich, oraz farb stosowanych do malowania np. kokpitów
Na początek wewnętrzna strona poszycia statecznika poziomego od Spitfire,deczko wypłowiała

Owiewka kadłub-skrzydło od Spitfire

Oraz owiewka przejścia kadłuba w statecznik pionowy od Spitfire XIV

A teraz

Czy wszystkie wymienione (G-G, IG, MAP) kolory to nie jest przypadkiem ta sama farba?
Jak widać zabezpieczano część powierzchni wewnętrznych, okapotowanie silnika, rejon kokpitu, wewnetrzne powierzchnie stateczników, prawdopodobnie wnęki podwozia, ale czy są jakieś przesłanki aby stwierdzić że jakąkolwiek farbę podkładową stosowano na zewnątrz maszyny "pod lakier"?
Na początek wewnętrzna strona poszycia statecznika poziomego od Spitfire,deczko wypłowiała

Owiewka kadłub-skrzydło od Spitfire

Oraz owiewka przejścia kadłuba w statecznik pionowy od Spitfire XIV

A teraz

Czy wszystkie wymienione (G-G, IG, MAP) kolory to nie jest przypadkiem ta sama farba?
Jak widać zabezpieczano część powierzchni wewnętrznych, okapotowanie silnika, rejon kokpitu, wewnetrzne powierzchnie stateczników, prawdopodobnie wnęki podwozia, ale czy są jakieś przesłanki aby stwierdzić że jakąkolwiek farbę podkładową stosowano na zewnątrz maszyny "pod lakier"?