Strona 1 z 1

Gray-Green, Interrior Green a RAF Primer 1925

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 12:08
przez macias13_84
Grzebiąc po sieci znalazłem kilka zdjęć, które dały mi do myślenia pod kątem emalii zabezpieczających powierzchnie metalowe w konstrukcjach brytyjskich, oraz farb stosowanych do malowania np. kokpitów
Na początek wewnętrzna strona poszycia statecznika poziomego od Spitfire,deczko wypłowiała
Obrazek
Owiewka kadłub-skrzydło od Spitfire
Obrazek
Oraz owiewka przejścia kadłuba w statecznik pionowy od Spitfire XIV
Obrazek
A teraz
Obrazek

Czy wszystkie wymienione (G-G, IG, MAP) kolory to nie jest przypadkiem ta sama farba?

Jak widać zabezpieczano część powierzchni wewnętrznych, okapotowanie silnika, rejon kokpitu, wewnetrzne powierzchnie stateczników, prawdopodobnie wnęki podwozia, ale czy są jakieś przesłanki aby stwierdzić że jakąkolwiek farbę podkładową stosowano na zewnątrz maszyny "pod lakier"?

Re: Gray-Green, Interrior Green a RAF Primer 1925

PostNapisane: czwartek, 12 lutego 2015, 15:09
przez greatgonzo
Owszem, podkład zabezpieczający, szary. Dokładny kolor nie jest, o ile wiem, znany. Pewnie dlatego, że jako kolor miał takie samo znaczenie, jak ZCY.

Do zdjęć przydałby się opis określający historię pokazanych elementów.