Strona 1 z 1

Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 11:07
przez Kuba P.
Panowie,

Mirage 2000 ma na lewym chwycie powietrza, u góry taką prostokątną szybkę. Co się za nią znajduje, jak to powinno wyglądać? To jakiś rodzaj reflektora, wziernik inspekcyjny?

Obrazek

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 11:15
przez Soris000
Kuba P. napisał(a):
...To jakiś rodzaj reflektora, wziernik inspekcyjny?

Raczej coś w rodzaju "uchwytu" bezpieczeństwa, czyli zbić szybkę i pociągnąć za rączkę aby uwolnić pilota
Obrazek
http://www.primeportal.net/hangar/yuri_ ... php?Page=3

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 11:46
przez Kuba P.
to wiem, ja myślę o tej większej szybce na tunelu wlotu powietrza. Co to jest?

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 14:13
przez net_sailor
To reflektor do identyfikacji celów powietrznych. Identyczny był na Mirage IIIS:
Obrazek

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 16:05
przez net_sailor
Przeszukałem jeszcze swoje zasoby, bo zeszłym roku robiłem mały walkaround Mirage 2000 i to chyba najlepsze zdjęcie reflektora jakie mam:
https://plus.google.com/u/0/10121387827 ... 6812086818
Zupełnym przypadkiem ;o) na sesję z Mirage załapał się również głównodowodzący lotnictwem NATO gen. Gorenc (ten pan w kokpicie).

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 18:12
przez Soris000
Sorry Kuba, jak się nie rozróżnia prostokąta od kwadratu, wlotu powietrza od kabiny to znaczy, że nie należy pisać na kacu, na szybko przed wyjściem do kina :oops:
Obrazek

Obrazek

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 21:21
przez Kuba P.
Serdeczne dzięki wszystkim. Już mam mniej więcej pomysł jak to zrobić, gorzej jedynie że nie bardzo widzę jak wygląda całość widziana prosto z góry, tam jest jakieś poprzeczne wzmocnienie i chyba nie ma takiej wnęki z wyprofilowaną blachą jak w Mirage III.

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: niedziela, 15 lutego 2015, 21:36
przez Kuba P.
Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy dla Mirage 2000-5F (102-EX, 40) z okresu operacji Harmattan właściwe będzie takie wyposażenie wnętrza?

Obrazek

Czy kabina powinna być szara czy może szaro-czarna? Nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: poniedziałek, 16 lutego 2015, 00:19
przez Komandor
Witajcie.
Kuba - zapytam "z innej beczki" : który model 2000ki wykonujesz lub zamierzasz wykonać ? Mnie interesuje 2000-5. Jaki model polecasz. Zastanawiam się nad Kinetickiem.

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: poniedziałek, 16 lutego 2015, 00:40
przez Kuba P.
Dokładnie 2000-5F, zestaw Kinetic. Dość mocno zaawansowany montaż, teraz tylko malowanie kabiny mnie nieco przyhamowało.
Zestaw raczej składalny chociaż miejscami odlewy wymagają troszkę pracy. Gorsze się kleiło :)
Mam Sufe Kinetica i robi dobre wrażenie, zamówiłem jeszcze jeden z ich modeli samolotów jakie od małego mi się podobają - Aplha Jet, ponoć świetnie wykonany.
W każdym razie wszelka pomoc przy Mirage 2000 więcej niż mile widziana.

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: poniedziałek, 16 lutego 2015, 15:06
przez Komandor
Kuba, od Mirage, to ja specjalistą nie jestem, ale trochę badałem temat. Co do Kinetica mam mieszane uczucia. Potworniaste linie podziału, nie uważasz, jak Italerka. Ten Mirage 2000 5F wygląda na zdjęciach trochę lepiej, niż np. F-16ki. Tu Kuba wolalbym Haskę. Tak, starą, dobra Haskę. Alpha Jet śliczniasty jest, ale nie rozmawia on do mnie, ja na razie czekam i ślinię się na nowe pokładowce : F-35C, Cougara i Banshee Kitty Hawka, Guardiany Special Hobby. Grippen A/C z Kinetica, ten do mnie gada i wygląda dobrze, choć tak jak pisałem - te linie podziału, takie jakieś siermiężne. No na razie te pokładowce, a potem Mirage i tu właśnie 2000-5 i Grippen A/C, bo jednomiejscowe ( taki fetish ). :P Tak, czy owak polecasz 2000-5F Kinetica, z okresu operacji Harmattan ?

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 02:23
przez Soris000
Kuba, jak ściągniesz to zdjęcie, to po powiększeniu trochę widać tą wnękę reflektora.
http://www.flickr.com/photos/usairforce/5575592868/in/set-72157626263944949

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: wtorek, 17 lutego 2015, 11:31
przez Kuba P.
Komandor napisał(a):Kuba, od Mirage, to ja specjalistą nie jestem, ale trochę badałem temat. Co do Kinetica mam mieszane uczucia. Potworniaste linie podziału, nie uważasz, jak Italerka. Ten Mirage 2000 5F wygląda na zdjęciach trochę lepiej, niż np. F-16ki. ... Tak, czy owak polecasz 2000-5F Kinetica, z okresu operacji Harmattan ?


Moim zdaniem model jak model. Ani zły ani jakiś zachwycający. Rysunek linii blach jakiś straszny nie jest, linie równe i można je nieco podrasować.
Na Mirage 2000 się na szczęście nie znam więc nei wiem czy polecam 2000-5F Kinetica, z okresu operacji Harmattan czy nie polecam. Mi się fajnie skleja, choć powoli, i jest OK. Jak coś ulepię to wtedy będzie można więcej mówić.

Soris000 napisał(a):po powiększeniu trochę widać tą wnękę reflektora.


Ok, już mniej więcej łapię jak to może wyglądać. Dziękuję :)

Re: Mirage 2000 - szybka na lewym tunelu wlotu powietrza

PostNapisane: środa, 18 lutego 2015, 21:03
przez Komandor
Witam Waszmościów.
Kuba, czekam na warsztacior.