





Pawel Burchard napisał(a):Ciężka sprawa z tą komorą. W materiałach 'od Hafnera' nic nie znalazłem. Poszukam jeszcze w publikacjach może coś znajdę.
Z Do 17 F był by mniejszy problem.
p.
GrzegorzS napisał(a):Myślę, że Do 17 E miał komorę taką jak wersja Do-17 M, ale w Do 17 Z została ona już zmieniona
GrzeM napisał(a):No i E miał jedną komorę (między wręgami 11 a 13) a Z dwie: 11-13 i 13-15.
GrzeM napisał(a):Ładunek bomb: 10x50kg lub 4x100kg (czymkolwiek były bomby 100 kg) lub 2x250 kg. Można było (i robiono to!) przeciążać do 750 kg. Wtedy jedną bombę wieszano na zewnątrz
GrzegorzS napisał(a):Myślę, że Do 17 E miał komorę taką jak wersja Do-17 M, ale w Do 17 Z została ona już zmieniona. Nawet drzwi od komory są już inne. W Do 17 E-P to były jakby dwie komory ustawione obok siebie z oddzielnymi podwójnymi klapami zamykającymi, czyli w sumie czworo drzwi na szerokości. W Do 17 Z to już jeden przedział z dwoma drzwiczkami dla każdej komory ustawionej już w tandem jedna za drugą.
cris napisał(a):Trochę nie rozumiem twojego przekazu Grzegorz .
Chyba miałeś na myśli, że wcześniejsze wersje posiadały jakby dwie oddzielne komory ;jedna za drugą w osi symetrii samolotu (a nie obok siebie) z oddzielnymi podwójnymi drzwiami dla każdej z komór czyli cztery ,ale po długości (a nie jak napisałeś -szerokości kadłuba) .
Inaczej mówiąc, można było otworzyć przednią część komory ,lub tylną ,albo obie na raz ,czyli na całej długości.
W Dornierze 17 Z otwierała się od razu na całej długości ,bo drzwi nie były dzielone.
Jeśli chodzi o kadłuby wersji E/F i M/P to myślałem że są podobne konstrukcyjnie, jak nie identyczne ,a tylko skrzydła uległy totalnej przebudowie no i jednostki napędowe oczywiście
Edit. Właśnie znalazłem zdjęcie które pokazuje ze i w Dornierze Do17 Z drzwi były podzielone na sekcje przednią i tylna i można było je otwierać niezależnie .
https://www.google.pl/search?tbm=isch&t ... B795%3B533
Pewnie w przedniej części ma zamontowany dodatkowy zbiornik.
GrzegorzS napisał(a):Do 17 P miał chyba ten sam kadłub co Do 17 M.
GrzegorzS napisał(a):W zasadzie sam sobie już odpowiedziałeś na wątpliwości do mojego postu. Do 17 E i M miały dwie wąskie komory bombowe obok siebie między 11 i 13 wręgą i każda z nich miała dwoje wąskich zamykających je drzwi ( w rzucie z dołu widać czworo drzwi obok siebie). Do 17 Z miał dwie duże komory bombowe jedną za drugą między wręgami 11-13 i 13-15. Każda z nich zamykana podwójnymi drzwiami ( w rzucie z dołu widać czworo drzwi ale w tandemie 2+2). Bomba SC250 miała około 1650 mm długości a odległość pomiędzy wręgami 11-13 to 1800mm, więc bomba mieści się spokojnie. Dwie bomby nie były w tandemie ale obok siebie w wersjach E i M. Dopiero wersja Z mogła je tak umieścić.
więc jakbyś mógł podać linka ,lub źródło tych informacji /zdjęć /rysunków ,bo ja przekopałem internet oraz dostępną mi ,,literaturę " wzdłuż i w szerz i nic takiego nie znalazłem .w rzucie z dołu widać czworo drzwi obok siebie


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
