Dziękuję Panowie za odzew
Liczę że jeszcze ktoś coś znajdzie ,bo przyznaje, że mętlik mam coraz większy zamiast ,,oświecenia''
GrzeM napisał(a):No i E miał jedną komorę (między wręgami 11 a 13) a Z dwie: 11-13 i 13-15.
Zastanawia mnie w takim razie jak ,,wyrabiali '' się z długością ,gdy podwieszali dwie boby 250 kg w tandemie ,wtedy chyba tak krótka komora by na to nie pozwalała.
Coś mi się wydaje ze sięgała ona jednak do 14 wręgi .Ciężko to jednak stwierdzić ,bo na zdjęciu drzwi komory wydają się faktycznie krótkie ,ale to możne być jakieś ,,przekłamanie optyczne"
GrzeM napisał(a):Ładunek bomb: 10x50kg lub 4x100kg (czymkolwiek były bomby 100 kg) lub 2x250 kg. Można było (i robiono to!) przeciążać do 750 kg. Wtedy jedną bombę wieszano na zewnątrz
Te informacje się zgadzają (sa podawane powszechnie ) ,no ale to by świadczyło ze przy załadunku np 10 szt. SC 50 musieli by użyć wyrzutników ,,belkowych/drabinkowych " -czy jak je tam nazwać
wtedy nawet tak krótka komora by w tym nie przeszkadzała.
Niestety nie wdziałem zdjęć czy rysunków przedstawiających takie wyrzutniki w Do 17E ,natomiast w wersji ostatniej -Z i owszem
GrzegorzS napisał(a):Myślę, że Do 17 E miał komorę taką jak wersja Do-17 M, ale w Do 17 Z została ona już zmieniona. Nawet drzwi od komory są już inne. W Do 17 E-P to były jakby dwie komory ustawione obok siebie z oddzielnymi podwójnymi klapami zamykającymi, czyli w sumie czworo drzwi na szerokości. W Do 17 Z to już jeden przedział z dwoma drzwiczkami dla każdej komory ustawionej już w tandem jedna za drugą.
Trochę nie rozumiem twojego przekazu Grzegorz .
Chyba miałeś na myśli, że wcześniejsze wersje posiadały jakby dwie oddzielne komory ;jedna za drugą w osi symetrii samolotu (a nie obok siebie) z oddzielnymi podwójnymi drzwiami dla każdej z komór czyli cztery ,ale po długości (a nie jak napisałeś -szerokości kadłuba) .
Inaczej mówiąc, można było otworzyć przednią część komory ,lub tylną ,albo obie na raz ,czyli na całej długości.
W Dornierze 17 Z otwierała się od razu na całej długości ,bo drzwi nie były dzielone.
Jeśli chodzi o kadłuby wersji E/F i M/P to myślałem że są podobne konstrukcyjnie, jak nie identyczne ,a tylko skrzydła uległy totalnej przebudowie no i jednostki napędowe oczywiście
Edit. Właśnie znalazłem zdjęcie które pokazuje ze i w Dornierze Do17 Z drzwi były podzielone na sekcje przednią i tylna i można było je otwierać niezależnie .
https://www.google.pl/search?tbm=isch&t ... B795%3B533Pewnie w przedniej części ma zamontowany dodatkowy zbiornik.