Kuba P. napisał(a):Panowie,
Wszystko fajnie, ale jakoś malować trzeba.
Zdaję sobie sprawę, że temat jest złożony i po to pytam. Jestem świadom wątpliwości i nie potrzebuję ich dalszego rozwijania. Potrzebny mi konkret, najbardziej prawdopodobny konkret. Jak byście sami malowali gdybyście mieli rozstrzygnąć samemu w oparciu o zebraną wiedzę.
Dziękuję ślicznie

Kuba,
Jeżeli interesuje Cię moja opinia (jako kolejny głos w dyskusji) to ja pomalowałbym zasadniczo tak jak napisałeś w pierwszym poście, z tym, że wnęki podwozia zrobiłbym w Interior Green.
Moje uzasadnienie:
Skoro:
Mimo, że wersja F4U-7 została przygotowana specjalnie dla Francuzów, to otrzymała ona normalne malowanie amerykańskie w pierwszej połowy lat pięćdziesiątych.
Źródło (powołane powyżej):
http://web.archive.org/web/20070831215723/http://www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/dokumentacja/malowanie/corsairy/kol_zewn_int.htmli
The last production Corsair was the "F4U-7", which was built specifically for the French naval air arm, the Aéronavale. The XF4U-7 prototype did its test flight on 2 July 1952 with a total of 94 F4U-7s built for the French Navy's Aéronavale (79 in 1952, 15 in 1953), with the last of the batch, the final Corsair built, rolled out on 31 January 1953.[87] The F4U-7s were actually purchased by the U.S. Navy and passed on to the Aéronavale through the U.S. Military Assistance Program (MAP).
Źródło:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_F4U_CorsairTo:
In October 1944 the new factory instructions for the F4U production called for application of Interior Green on all internal surfaces including the cockpit. As an anti-glare measure, all cockpit panels above the lower edge of the instrument panel were to be painted matt black. Curiously, the new directive did not explicitly state what was to happen with the cowling's inner surface. Thus, subsequent machines showed either Zinc Chromate or Interior Green cowlings, until the last standardisation of colour post-war whereupon black was introduced in this area.
During that period, the wheel wells were also painted Interior Green. Undercarriage legs were initially still finished in light grey, but as existing stocks of parts were used up at the factory, the overall Glossy Sea Blue finish was carried over to the undercarriage legs and wheel hubs.
Źródło:
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/05/stuff_eng_interior_colours_us_part3.htmi
10 października 1944 wszedł w życie rozkaz SR-15e, który dość precyzyjnie określał malowanie wewnętrznych powierzchni Corsairów. Według niego po pomalowaniu podkładową farbą Zinc Chromate Primer wszystkie powierzchnie wewnętrzne łącznie z kokpitem miały być pomalowane zieloną farbą Interior Green.
Źródło (powołane powyżej):
http://web.archive.org/web/20070831220810/http://www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/dokumentacja/malowanie/corsairy/kol_wewn.htmlZgodnie z oboma źródłami wskazanymi powyżej, dla maszyn z lat 50-tych moim zdaniem będzie Interior Green.Pozdrawiam,
Jarek