Strona 1 z 1

F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 16:04
przez Kuba P.
Pytanie jest takie:

[1] Tylna ściana kabiny i podłoga + drążek w kolorze zielono-żółtym a panele boczne i burty nad panelami czarne?
[2] Komora tylnego podwozia - Zinc Chromate?

Czy dobrze rozpoznałem temat na zdjęciach?
Dzieki z góry za podpowiedź.

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 16:55
przez Artur Domański
https://www.youtube.com/watch?v=M5t-BbxkYSA

Sorry ze filmik, ale kolory dobre

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 19:49
przez Kuba P.
No ja właśnie ten filmik znalazłem i wyglądało to dość oryginalnie stąd pytanie. Zatem jak jest OK to sprawa załatwiona.
Dzięki Artek.

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 19:55
przez Artur Domański
Spox

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 20:48
przez greatgonzo
Ten samolot w momencie filmowania mniej więcej ma za sobą służbę w dwóch armiach, uziemienie i rolę pomocy ćwiczebnej, remont i ponowne ulotnienie, zmiany prywatnych użytkowników, znów uziemienie i przekazanie do muzeum. Po drodze kilka zmian malowań. Co oczywiście nie oznacza, że coś jest nie halo. Ja nie wiem, ale jak to ważne to jeszcze bym posprawdzał.

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: wtorek, 31 marca 2015, 22:58
przez Kuba P.
No dobra ale co byś doradzał?

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: środa, 1 kwietnia 2015, 00:30
przez greatgonzo
Nie wiem. Moje doradzanie w temacie kolorów kończy się na U-4. Ewentualnie można podpierać się AU-1, bo to powinno być to samo, o ile do tego są jakieś materiały.

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: środa, 1 kwietnia 2015, 07:17
przez Artur Domański
http://web.archive.org/web/200805082125 ... sairy.html

Może to w jakiś sposób wyjasni niepewności

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: środa, 1 kwietnia 2015, 11:32
przez greatgonzo
Dobry artykuł ale warto pamiętać, że dość stary i w kwestii wojennych Korsarzy pojawiło się troszkę nowych wieści.

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: środa, 1 kwietnia 2015, 12:04
przez Kuba P.
Panowie,

Wszystko fajnie, ale jakoś malować trzeba.
Zdaję sobie sprawę, że temat jest złożony i po to pytam. Jestem świadom wątpliwości i nie potrzebuję ich dalszego rozwijania. Potrzebny mi konkret, najbardziej prawdopodobny konkret. Jak byście sami malowali gdybyście mieli rozstrzygnąć samemu w oparciu o zebraną wiedzę.

Dziękuję ślicznie :)

Re: F4U-7 - kolor kabiny i wnęki podwozia tylnego

PostNapisane: środa, 1 kwietnia 2015, 13:57
przez jarek1983
Kuba P. napisał(a):Panowie,

Wszystko fajnie, ale jakoś malować trzeba.
Zdaję sobie sprawę, że temat jest złożony i po to pytam. Jestem świadom wątpliwości i nie potrzebuję ich dalszego rozwijania. Potrzebny mi konkret, najbardziej prawdopodobny konkret. Jak byście sami malowali gdybyście mieli rozstrzygnąć samemu w oparciu o zebraną wiedzę.

Dziękuję ślicznie :)


Kuba,

Jeżeli interesuje Cię moja opinia (jako kolejny głos w dyskusji) to ja pomalowałbym zasadniczo tak jak napisałeś w pierwszym poście, z tym, że wnęki podwozia zrobiłbym w Interior Green.

Moje uzasadnienie:

Skoro:

Mimo, że wersja F4U-7 została przygotowana specjalnie dla Francuzów, to otrzymała ona normalne malowanie amerykańskie w pierwszej połowy lat pięćdziesiątych.


Źródło (powołane powyżej): http://web.archive.org/web/20070831215723/http://www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/dokumentacja/malowanie/corsairy/kol_zewn_int.html

i

The last production Corsair was the "F4U-7", which was built specifically for the French naval air arm, the Aéronavale. The XF4U-7 prototype did its test flight on 2 July 1952 with a total of 94 F4U-7s built for the French Navy's Aéronavale (79 in 1952, 15 in 1953), with the last of the batch, the final Corsair built, rolled out on 31 January 1953.[87] The F4U-7s were actually purchased by the U.S. Navy and passed on to the Aéronavale through the U.S. Military Assistance Program (MAP).


Źródło: http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_F4U_Corsair

To:

In October 1944 the new factory instructions for the F4U production called for application of Interior Green on all internal surfaces including the cockpit. As an anti-glare measure, all cockpit panels above the lower edge of the instrument panel were to be painted matt black. Curiously, the new directive did not explicitly state what was to happen with the cowling's inner surface. Thus, subsequent machines showed either Zinc Chromate or Interior Green cowlings, until the last standardisation of colour post-war whereupon black was introduced in this area.

During that period, the wheel wells were also painted Interior Green. Undercarriage legs were initially still finished in light grey, but as existing stocks of parts were used up at the factory, the overall Glossy Sea Blue finish was carried over to the undercarriage legs and wheel hubs.


Źródło: http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/05/stuff_eng_interior_colours_us_part3.htm

i

10 października 1944 wszedł w życie rozkaz SR-15e, który dość precyzyjnie określał malowanie wewnętrznych powierzchni Corsairów. Według niego po pomalowaniu podkładową farbą Zinc Chromate Primer wszystkie powierzchnie wewnętrzne łącznie z kokpitem miały być pomalowane zieloną farbą Interior Green.


Źródło (powołane powyżej): http://web.archive.org/web/20070831220810/http://www.old.modelarstwo.org.pl/lotnicze/dokumentacja/malowanie/corsairy/kol_wewn.html

Zgodnie z oboma źródłami wskazanymi powyżej, dla maszyn z lat 50-tych moim zdaniem będzie Interior Green.

Pozdrawiam,
Jarek