Strona 1 z 2

Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 15:22
przez Adam
Dziś taką informację znalazłem.

http://www.defence24.pl/328348,vipery-d ... a-w-mielcu

Moim zdaniem to byłaby to niezła propozycja.

Adam.

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 15:31
przez cooper69
No tak tylko przy nim (historycznie rzecz ujmując) Caracal to technologia kosmiczna :)

W takim wypadku "cały misterny plan w pizdu" jak powiedział Siara z pisaniem, że starych trupów nie kupujemy...

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 15:41
przez Adam
Czyżby? Viper chyba dopiero wchodzi do produkcji.

Adam.

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 15:43
przez Flacha
W roku 2000 oblatano prototyp a na uzbrojenie USMC zaczął być wprowadzany w 2005 roku. W standardach lotniczych to "nówka sztuka" :)

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 16:00
przez cooper69
Przecież jak się na to patrzę to płatowcowo konstrukcja z dłuuugą brodą pewnie po wielokrotnych modyfikacjach ale jednak.
Chyba że do lotnictwa przeniosła się moda z aut czyli robimy nowy model, a karoseria prawie ta sama bo konserwa się przyzwyczaiła :D

Oczywiście nie uzurpuję sobie bycia nawet ekspercikiem.

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 16:28
przez piotr dmitruk
Ale co ma wspólnego Caracal z Viperem?
Toż to inne przetargi.

W branżowych gazetach jest teraz sporo artykułów o tych maszynach.

Tak czy siak akurat kibicuję obu tym maszynom. Uważam, że to najlepsze propozycje dla Polski.

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 16:58
przez Moses
Cooper, AH-1G z lat 60 z Viperem ma wspólne tylko jedno - oznaczenie ;)

Było by zacnie gdyby Viper wygrał przetarg, ale jak w przypadku Jastrząba, i Caracala, zaraz internetowi specjaliści będą krzyczeć jaki to szrot od amerykanów bierzemy.

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 17:46
przez HK1885
Moses napisał(a):Było by zacnie gdyby Viper wygrał przetarg, ale jak w przypadku Jastrząba, i Caracala, zaraz internetowi specjaliści będą krzyczeć jaki to szrot od amerykanów bierzemy.

Internetowi specjaliści będą krzyczeć, gazetowi specjaliści napiszą to na co dostaną zlecenie, a interes się będzie kręcił. :twisted:

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 20:01
przez Jacek Bzunek
Po netach piszą że AH-1Z zaoferowany w przetargu Kruk ma mieć podwozie z kołami tj. coś w stylu oferowej Turcji AH-1 Kingcobry. Znaczy to tyle że z modelu KH NIEDASIĘ zrobić NASZEGO.

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 20:55
przez Moses
HK1886 pisząc o internetowych specjalistach miałem na myśli te 38 mln polaków co nagle zacznie się znać na nowoczesnym sprzęcie wojskowym ;)
Nie mniej coś racji jest w tym co piszesz


Nie wydaje mi się, bo to nie jest takie hop siup zmienić płozy na koła. Może chodzi o takie rozwiązanie

Obrazek

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 21:46
przez Slash
Obawiam się, że specjaliści internetowi "za" i "przeciw" są z grubsza równi, bo, ani szczegóły przetargu, ani żadne informacje nt. jakiegokolwiek wykorzystania takiego sprzętu czy u nas czy z perspektywy sojuszu są z grubsza niedostępne. Także można sobie gdybać według własnych upodobań i antypatii...

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 22:00
przez Robert P.
Czytałem, że ta maszyna jest dosyć dobrze zabezpieczona do pracy w morskich warunkach (rdza itp) = mniejsze koszty eksploatacji. Konkretna zaleta, trzeba przyznać. Swoją drogą, to zastanawiam się, czy nie lepiej kupić 2 typy maszyn (50/50):
coś "dużego" i coś "małego". Bo na Apacze nie ma co liczyć, za drogo...

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 22:48
przez Moses
Jak kazda maszyna dzialajaca z lotniskowców musi być zabezpieczona, ale w naszym wypadku nie jest to atutem. Atutem jest to ze do silników i wszystkich miejsc obslugowo-serwisowych można sie dostać bez podestu.

Jaki sens miał by kupowania dwóch rodzajów śmigłowca?

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 23:08
przez qalimar
Moses napisał(a):Jaki sens miał by kupowania dwóch rodzajów śmigłowca?


A jaka armia na świecie ma jeden rodzaj?

Re: Czyżby Viper wyszedł na prowadzenie?

PostNapisane: czwartek, 17 marca 2016, 23:42
przez Moses
qalimar napisał(a):
Moses napisał(a):Jaki sens miał by kupowania dwóch rodzajów śmigłowca?


A jaka armia na świecie ma jeden rodzaj?


Oczywiście chodziło o dwa typy dmiglowcow jednej klasy