Strona 1 z 1

PZL P-24E

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 16:53
przez 45Tomi
Niedawno odkryłem zestaw Choroszy Modelbud (silnik + śmigło) pozwalający wykonać model PZL P.24E w skali 1/48. Czy ktoś już "rozkminiał", którą z wersji produkowanych przez Mirage Hobby będzie najłatwiej doprowadzić do P.24E?

Re: PZL P-24E

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 22:35
przez dewertus
Ze względu na uzbrojenie (działka 20mm) oraz pełną limuzynę najlepszym "starterem" będzie grecka "eFka"

Re: PZL P-24E

PostNapisane: piątek, 18 marca 2016, 23:08
przez Jarek Gurgul
Hubert ma rację - PZL P.24F Mirage'a jest dobrym wyborem. Natomiast z działkami w P.24E byłbym ostrożny - na żadnym z kilkudziesięciu zdjęć, które widziałem nie było działek - w najlepszym razie dwa km-y w skrzydłach.

Jarek

Re: PZL P-24E

PostNapisane: sobota, 19 marca 2016, 01:46
przez dewertus
To w takim razie lepiej sięgnąć po "G" ;o)

Re: PZL P-24E

PostNapisane: sobota, 19 marca 2016, 13:06
przez Jacek Bzunek
dewertus napisał(a):To w takim razie lepiej sięgnąć po "G" ;o)

Nie do końca. G miał płat z 4 km a E i F z 2 km i 2 działkami. Rumuni działka zdemontowali ale dodatkowych km nie montowali. Nie wiem jak bardzo (nie)dokładnie Miraż zajął się płatem P.24 ale łatwiej nie przykleić gondol z działkami w F niż babrać się ze szpachlowaniem pokryw i wyrzutników łusek w G.
Plotki po sieci powtarzane głoszą że jeden rumuński P.24 miał 4 km w płacie oraz nietypową chłodnicę oleju - miał to być P.11g z zamontowanym GR-14N w miejsce Merkurego VIII.

Re: PZL P-24E

PostNapisane: sobota, 19 marca 2016, 21:58
przez dewertus
Jacek Bzunek napisał(a):Nie wiem jak bardzo (nie)dokładnie Miraż zajął się płatem P.24 ale łatwiej nie przykleić gondol z działkami w F niż babrać się ze szpachlowaniem pokryw i wyrzutników łusek w G.

Płat jest ten sam w obu modelach.

Jacek Bzunek napisał(a): Rumuni działka zdemontowali ale dodatkowych km nie montowali.

Właśnie kwestia tych działek jest zagmatwana - A.Glass w monografii PZL P.24 podaje, że samoloty zamówione przez Rumunię miały mieć 4 kaemy i dwa wyrzutniki dla bomb 50kg. W innym źródle (niestety teraz nie mogę namierzyć książki) podana była informacja właśnie o demontażu działek. Także ilość dostarczonych przez zakłady PZL egzemplarzy się nie zgadza - Glass napisał o 5 sztukach a W.Mazur (w prawdzie w publikacji poświęconej PZL P.11, ale o P.24 też wspomina) twierdzi że było ich 12 sztuk.

Re: PZL P-24E

PostNapisane: sobota, 19 marca 2016, 22:26
przez Jacek Bzunek
dewertus napisał(a):Także ilość dostarczonych przez zakłady PZL egzemplarzy się nie zgadza - Glass napisał o 5 sztukach a W.Mazur (w prawdzie w publikacji poświęconej PZL P.11, ale o P.24 też wspomina) twierdzi że było ich 12 sztuk.

Zgaduję 5 szt kompletnych a kolejne 7 szt to zestawy do zmontowania w IAR wliczone w łączną liczbę 25 szt tam wyprodukowanych.

Re: PZL P-24E

PostNapisane: niedziela, 20 marca 2016, 00:16
przez MIRO
dewertus napisał(a): oraz pełną limuzynę


Limuzyna w E wersyji pozbawioną bocznych szybek była.

Re: PZL P-24E

PostNapisane: środa, 23 marca 2016, 06:47
przez Łukasz Kędzierski
dewertus napisał(a):Właśnie kwestia tych działek jest zagmatwana - A.Glass w monografii PZL P.24 podaje, że samoloty zamówione przez Rumunię miały mieć 4 kaemy i dwa wyrzutniki dla bomb 50kg.


W Polskich Konstrukcjach Lotniczych tom III część 4 jest sporo zdjęć P.24E i na żadnym nie ma działek ani 4 km-ów. Jest też krótki paragraf ze wspomnieniami rumuńskiego pilota który krytykuje słabe uzbrojenie P.24 (2 km-y).

A z innej beczki - Mirage w pierwotnych planach miał P.24E. Wypuścili wszystkie zapowiadane wersje z wyjątkiem E i od lat nic o tym nie słychać. Ma ktoś jakieś info czy ten model się ukaże czy nie?

Re: PZL P-24E

PostNapisane: środa, 23 marca 2016, 20:13
przez dewertus
MIRO napisał(a):Limuzyna w E wersyji pozbawioną bocznych szybek była.


No nie wiem, a co tam z tyłu widać...?

Obrazek