Strona 1 z 1

AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 09:12
przez radoslaw6363

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 12:40
przez karambolis8
No to kluczowe pytanie modelarza. Jakie są widoczne zmiany w stosunku do wersji D?

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 20:22
przez Robert P.
A stać nas na takie cacka? Mowa o eksploatacji.

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 07:45
przez Krowa
A czy ktokolwiek decyzyjny w tym kraju bierze pod uwagę takie drobnostki jak koszty utrzymania? :cry:

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 17:28
przez radoslaw6363
Tanio już było ;o)
Obrazek

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 19:05
przez GrzeM
A czy koszty utrzymania Apacza są większe niż Mi-24?

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: sobota, 23 kwietnia 2016, 22:15
przez Moses
Faktycznie super deal. Wg Twojego źródła Radku

Najpewniej kupimy 24 śmigłowce uderzeniowe AH-64 Apache. Mniej więcej jedna trzecia ma być tzw. zakupem z półki, czyli po prostu śmigłowcami kupionymi od amerykańskiego Boeinga. Pozostała część ma zostać zmontowana w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1 w Łodzi (WZL-1).


Także w WZLu wyprodukowanych będzie 16 (szesnaście) śmigłowców.

Biorąc pod uwagę że Bell oferuję nam śmigłowiec o podobnych właściwościach bojowych, uzbrojeniu, o wiele tańszy w eksploatacji, oraz oferują montaż wszystkich maszyn H-1 które miały by trafić na rynek środkowo europejski to faktycznie Boeing rzuca super ofertą.

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 14:41
przez Ralf_S
Moses napisał(a):Faktycznie super deal. Wg Twojego źródła Radku

Najpewniej kupimy 24 śmigłowce uderzeniowe AH-64 Apache. Mniej więcej jedna trzecia ma być tzw. zakupem z półki, czyli po prostu śmigłowcami kupionymi od amerykańskiego Boeinga. Pozostała część ma zostać zmontowana w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 1 w Łodzi (WZL-1).


Także w WZLu wyprodukowanych będzie 16 (szesnaście) śmigłowców.

Biorąc pod uwagę że Bell oferuję nam śmigłowiec o podobnych właściwościach bojowych, uzbrojeniu, o wiele tańszy w eksploatacji, oraz oferują montaż wszystkich maszyn H-1 które miały by trafić na rynek środkowo europejski to faktycznie Boeing rzuca super ofertą.


Wszystko zależy od kaprysu jankeskiej panienki... Amerykanie dbają o swój przemysł i w przetargu wystartuje tylko ta firma, która ma wolne moce przerobowe/brak zamówień/problemy finansowe. Druga nie dostanie zgody Kongresu na eksport swojej techniki. Tak było z przetargiem na myśliwiec: F-18, który był faworytem w przetargu został wycofany z oferty, a na placu boju pozostał F-16 na którego nie było zamówień. Groziło to zamknięciem całej linii produkcyjnej. Po wygraniu u nas posypały się kolejne zamówienia (była kasa na agresywny lobbing :twisted: ) i zakłady zostały uratowane.
W przypadku śmigłowców programu Kruk wszystko zależeć będzie, czy Boeing ma wolne terminy i moce przerobowe, bo Apache dobrze się sprzedają na całym świecie, albo czy produkcja Viperów dla nas nie wpłynie na opóźnienia dostaw dla US Majonez. Jeżeli tak, to pa pa Viper z szachownicami!
W przetargach na kluczowe elementy uzbrojenia zachowujemy się jak emeryt na prezentacji garnków, kołder czy "zakurzaczy", który pozwala sobie wcisnąć za drogi i zupełnie mu zbędny towar za kosmiczne pieniądze. :x

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 15:16
przez radoslaw6363
Napisałeś :P Zbędny i za kosmiczne pieniądze :mrgreen:
Ale napisałeś rownież że dobrze się sprzedaje na całym świecie :shock:
Ciekawe wnioski ;o)
Obrazek

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 16:59
przez Jacek Bzunek
Ralf_S napisał(a):Tak było z przetargiem na myśliwiec: F-18, który był faworytem w przetargu został wycofany z oferty, a na placu boju pozostał F-16 na którego nie było zamówień.

Produkcję F/A-18C/D (dla USMC i Finlandii) zakończono w sierpniu 2000 a przetarg na WSB rozstrzygnięto w grudniu 2002. W tym samym czasie trwała produkcja dla Maroka, Omanu, Chile i Egiptu.

Ralf_S napisał(a):Po wygraniu u nas posypały się kolejne zamówienia (była kasa na agresywny lobbing :twisted: ) i zakłady zostały uratowane.


A ha
Obrazek

Dobranoc

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 20:06
przez Ralf_S
Jacek Bzunek napisał(a):
Ralf_S napisał(a):Po wygraniu u nas posypały się kolejne zamówienia (była kasa na agresywny lobbing :twisted: ) i zakłady zostały uratowane.


A ha
Obrazek

Dobranoc


OK, tylko prototyp Lightninga II oblatano dopiero 15. grudnia 2006 roku, a do produkcji seryjnej upłynęło sporo czasu... Chodziło o okres przejściowy.
Produkcja F-16 dla wymienionych krajów miała się zakończyć przed rozpoczęciem produkcji seryjnej F-35 i dziurę trza było załatać. W sumie Amerykanie mogli też wystawić w naszym przetargu Super Horneta ;o)

radoslaw6363 napisał(a):Napisałeś :P Zbędny i za kosmiczne pieniądze :mrgreen:
Ale napisałeś rownież że dobrze się sprzedaje na całym świecie :shock:
Ciekawe wnioski ;o)
Obrazek


"Zbędny i za kosmiczne pieniądze" to jest właśnie przykładowy zestaw garów za 5000, skoro w garnkach za 1000 też się świetnie gotuje, jeżeli ktoś potrafi 8-) Zdecydowanie wolałbym 12 AH-1Z zamiast 8 Apaczy.

Re: AH 64- Apache dla Polski ?+ Montaż w łodzi ?

PostNapisane: niedziela, 24 kwietnia 2016, 21:49
przez Moses
Ralph w takim razie z tego co piszesz to widzę spore szanse w konstrukcji Bella. Chociażby z tego powodu że na południu od nas toczy się kilka przetargów na średnie maszyny transportowe i maszyny bojowe w których sporym faworytem jest duet Viper/Venom. Dzięki temu może byc tak że Bell będzie chciał ulokować swoje fabryki w Polsce. Oby tylko politycy z Antkiem lotnikiem tego nie spier....


Tak przy okazji, każdy śmigłowiec jest złomem jeżeli nie ma wywalczonej przewagi powietrznej, Viper jako jedyny ma środki aby się odgryźć przeciwnikowi w powietrzu ;)