Avia B.35. Różnice pomiędzy prototypami.

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Avia B.35. Różnice pomiędzy prototypami.

Postprzez Mac Eyka » wtorek, 3 maja 2016, 13:18

Rozpocząłem drobny projekcik obejmujący zbudowanie w sumie 4 modeli Avia B.35/135.
W planach jest:
1 prototyp oparty na zestawie KP
2 prototyp opary na na zestawach RS model. Jeden wtryskowy, a drugi żywica.
Avia B.135 oparta na RS model.

Na początek mam jednak zagłostkę.
Myślałem, że jedyną różnicą pomiędzy I i II prototypem B.35 były skrzydła, a dokładniej lotki.
Jednak przyglądając się zestawowi KP i RS model widać dużą różnicę w tylnej części kadłuba, za kabiną pilota.
Pierwszy z modeli ma kratkę poziomych i pionowych linii, a drugi prototyp odzwierciedla płótno owinięte na kratownicowej konstrukcji.
Na początku myślałem, że kratka w KP to taka trochę moda podobna do wielgachnych nitów. Ale kiedy znalazłem zdjęcia z Modelara ilustrujące budowę tego samolotu przez Zdeňka Šebeste, z kratką za kabiną to dało mi to do myślenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Fotki pochodzą z modelforum.cz więc mam nadzieję, że nie popełniam piractwa.

Najgorsze jest to, że na zdjęciach z epoki mało co widać w temacie kratki.

Obrazek

Obrazek

No i mam zagłostkę, bo nie wiem jak do tematu podejść co by było profesjonalnie.
Oczywiście mogę zrobić po linii vintaż, olać temat i zrobić tak jak jest w zestawie z Koprownicy.

Ale chciałem też zasięgnąć języka szanownego gremium naszego forum.
Z pozdrowieniami Samozwańczy Prezes Gildii Kręcących się Śmigiełek Maciek Poniatowski
Avatar użytkownika
Mac Eyka

Zimna Wojna 2
 
Posty: 3031
Dołączył(a): sobota, 22 września 2007, 22:08
Lokalizacja: Ouagadougou w Burkina Faso

Reklama

Re: Avia B.35. Różnice pomiędzy prototypami.

Postprzez GrzegorzS » wtorek, 3 maja 2016, 14:33

W monografii Avii B-35 i B-135 wydawnictwa MBI:
Obrazek
na stronie 11 przy zdjęciu pierwszego prototypu jest właśnie informacja, że mimo wcześniejszych domniemań pierwszy prototyp B-35.1 nie miał tylnej części kadłuba krytej płótnem Na zdjęciu wyraźnie widać linie podziału pomiędzy panelami pokrycia. Na kilku innych zdjęciach tam zamieszczonych też jest to widoczne. Na planach też jest taki podział
Na zdjęciu jakie znalazłem w sieci:
Obrazek
też widać delikatnie taki podział.
Drugi prototyp ma już tę częśc kadłuba krytą płótnem.
GrzegorzS
 
Posty: 306
Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2008, 17:36

Re: Avia B.35. Różnice pomiędzy prototypami.

Postprzez Paweł Wymysłowski » czwartek, 27 maja 2021, 11:52

Odświeżę starożytny wątek pytaniem. Skąd to oznaczenie S3, które pojawia się na rysunkach i modelach? Mam monografię MBI - rysunek z S3 jest, zdjęć brak. Próbowałem wygooglać - bez skutku. Przypatrywałem się zdjęciom wraku po katastrofie - nic nie wypatrzyłem. Może ktoś oblatany w czechosłowackich tematach umie wyjaśnić?
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 12:08
Lokalizacja: Z lasu

Re: Avia B.35. Różnice pomiędzy prototypami.

Postprzez HubertKendziorek » czwartek, 27 maja 2021, 13:13

W tym wątku na BM jest taka oto informacja na ten temat:

"[...]during speed tests, the B35.1 also bore an S-3 marking from the Military Aviation Study Institute at Letnany"

Edit: na stronie 15 monografii Bily, Bernada i Kucery jest zdjęcie wraku z widocznym oznaczeniem.
Zapraszam na mój blog modelarski: Kendzior's Way
Avatar użytkownika
HubertKendziorek

Ukraina
 
Posty: 2121
Dołączył(a): wtorek, 19 sierpnia 2008, 09:23
Lokalizacja: Kraków

Re: Avia B.35. Różnice pomiędzy prototypami.

Postprzez Paweł Wymysłowski » czwartek, 27 maja 2021, 15:11

Dzięki! Wiedziałem, że na forum ktoś pomoże. Od razu odzyskałem wzrok i umiejętność czytania ☺
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 12:08
Lokalizacja: Z lasu


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości