Bogdan Stanek napisał(a):Co do samolotu z numerem bocznym "14" to pod skrzydłem jest 999- /N zapewne/
Bogdan Stanek napisał(a):Praktyczne podejście do tematu i "wczucie się w rolę malarza" czasami wiele może tłumaczyć, np: czy jest sens malować pędzlem ramy Spita na czerwono.
greatgonzo napisał(a):Co to jest 'ramy Spita' ?
malinowski napisał(a):Jeszcze jedno nie uzasadnione przyczepianie się do ludzi i będzie ban
Bogdan Stanek napisał(a):Ale ta interpretacja chyba jest już nieaktualna.
Bogdan Stanek napisał(a):Nie jest też moim celem wdawać się w dyskusję z tak znanymi autorami.
RAV do Wojtka Matusiaka napisał(a):Czerwony wydaje mi się dziwny. Po co ktoś miałby malować te ramy na czerwono? Nijak to nie pasuje, a tylko sporo precyzyjnej roboty. Co do jaśnienia i ciemnienia, to na zdjęciu 179 czerwony w kokardzie wydaje się jaśniejszy, a na 186 - ciemniejszy od ramek. Tak jakby ramki mniej ulegały zmianom po zmianie filmu/filtra.
Kiedyś na potrzeby innej dyskusji zrobiłem rozbarwienie RGB zdjęcia modelu Spitfire'a. Widać na nim zmiany podobne do znanych z czarno-białych zdjęć. Dark Green zmienia się bardzo mało. Czy nie wychodzi to podobnie jak na MB-D?
Moim zdaniem ramki mogły być Dark Green. Mam nawet "legendę" na ten temat. Oszklenie MB-D okazało się być w kiepskim stanie - być może nawet uszkodzono je rozpuszczalnikiem w czasie zmywania kamuflażu. Wobec tego wymontowano całą osłonę z innego egzemplarza i gotowe. Ma to sens? Czy przeniesienie całej osłony jest prawdopodobne?
Bogdan Stanek napisał(a):Z całą odpowiedzialnością mogę jedynie stwierdzić, że gdybym to ja miał pomalować samolot na srebrno, to ramy byłyby w kolorze kamo, kto malował okna ten zrozumie.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości