Kittyhawki 112 dywizjonu

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Jacek Bzunek » sobota, 12 września 2009, 17:13

michalp78 napisał(a):A przy okazji chciałbym jeszcze zapytać o kolory (przepraszam zaOT). Midle Stone to brytyjski oryginał, tak? A Dark Earth to DuPont 71-065. Wg artykułu T. Szlagora w aero 2/2006 odpowiadała amerykańskiej farbie rust brown 34. Co do za kolor i do czego jeszcze był stosowany. Jednak chyba całkiem inny niż oryginalny DE (ten z "rdzawością" nie ma nic wspólnego). Czy dół też pozostał w kolorze DuPonta 71-021 podobnym do Sky? Jakie farby modelarskie uważacie za najlepsze imitacje kolorów stosowanych przez Curtisa?

1. Dark green 71-013 czyli FS34052 np. Humbroll 149
2. Dark earth 17-009 czyli fs 30117 np. Humbroll 118
3. Sky identyczny ze stosowanym w Wielkiej Brytanii
Mojego pierwszego Kittyhawka Mk.Ia pomalowałem standardowo Dark Earth/Midle Stone/Azure Blue.
Obrazek
Teraz dałbym Dark Earth du Ponta/Midle Stone RAF/Sky.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

modele polskich samolotów

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez michalp78 » poniedziałek, 14 września 2009, 00:19

Jacek Bzunek napisał(a):Dark earth 17-009 czyli fs 30117 np. Humbroll 118

W opisie rysuków P-40 Latających Tygrysów w Aero znalazła się informacja, że Curtiss używałjako dark earth wspomnianej 71-065 lub czasami (rzadziej) właśnie 71-009. Ta ostatnia opisana została jako odpowiadająca kolorem brytyjkiej farbie Light Earth - czyli sporo jaśniejsza od oryginału. Na fotografiach widać mocny kontrast między kolorami na pustynnych Kittyhawkach. Więc może jednak ta rdzawobrązowa - chyba ciemniejsza - 71-065. A może różnie na różnych samolotach.
A jak ustaliłeś numer FS?
Myślę, że 71-009 to to co widać na tym zdjęciu:
Obrazek
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 20:30

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Jacek Bzunek » poniedziałek, 14 września 2009, 07:01

michalp78 napisał(a):A jak ustaliłeś numer FS?

Zrobił to Piotrek Dmitruk w artykule na nieistniejącej już stronie PWM.
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Jarek Gurgul » poniedziałek, 14 września 2009, 08:20

Obrazek

Jarek
Avatar użytkownika
Jarek Gurgul
 
Posty: 6045
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 13:10
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez michalp78 » poniedziałek, 14 września 2009, 13:26

Dzięki za cenne informację, ale czy kontrasty na czarno-białych fotkach pustynnych Kittyhawków nie wydają się za duże jak na różnicę między Midle Stone a czymś podobnym do Sand czy Light Earth?
Czy w świetle ustaleń Piotra za D. Bellem informację o użyciu 71-065 jako DE można uznać za nieprawdziwą?
Może sam autor opracowania zechciałby się do niej odnieść, bo sam najlepiej zna drogę swoich dociekań.
PS - przepraszam, że mącę w temacie o śladach eksploatacji - mam nadzieję, że Paweł się nie obrazi - zdaje mi się, że warto te kolory wyjaśnić. Nie dla wszystkich to jest jasne.
Pozdrawiam. Michał
Avatar użytkownika
michalp78
 
Posty: 377
Dołączył(a): czwartek, 19 lutego 2009, 20:30

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Paweł84 » poniedziałek, 14 września 2009, 22:32

No proszę, zostawić Was na weekend z jakimś tematem i mamy prawdziwie twórczy ferment :mrgreen:
Tomahawki i Kittyhawki produkowane na zamówienie RAF były malowane w Temperate Scheme amerykańskimi zamiennikami .

Dla mnie - zielonego w temacie P-40tek, to jakiś konkret :) zastanawiam się tylko czy przy tak małym obszarze jaki zajmuje to okienko pod serial będzie miało znaczenie czy zastosujemy DG czy OD. (OT: Czy amerykański DG to nie właśnie OD?).

Bardziej skłaniał bym się do teorii o prze- i podmalunkach niż tej o płowieniu farby na zaciekach. Granica tego "zjawiska" przebiega mniej więcej na granicy plam kamuflażu.

Jaki sposób proponowalibyście na odtworzenie czegoś takiego na modelu? Zastanawiałem się nad psiknięciem "mgiełką" na nałożoną kalkomanię (oczywiście po przyłożeniu szablonu w miejscu przejścia kolorów).
Avatar użytkownika
Paweł84
 
Posty: 300
Dołączył(a): niedziela, 20 lipca 2008, 14:54

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Soris000 » piątek, 10 kwietnia 2015, 04:44

Odkopię temat maszyn 112 dywizjonu.
Czy ten GA-V AK578 miał po 2 (jak proponuje Hasegawa) czy po 3 km-y w skrzydle?
Obrazek
http://www.asisbiz.com/il2/P-40/RAF-112Sqn-GA.html
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 14:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez rotpol13 » piątek, 10 kwietnia 2015, 16:53

AK578 był jednym z pierwszej dwudziestki (numery fabryczne od 14952 do 14971[RAF od AK571 do AK592) dostarczonej do RAF-u. Była to wersja Hawk 87A-2/P-40D więc po dwa kulomioty na skrzydło.

Po lewej stronie rysunku masz wersję P-40 D (2 gun wing).
Obrazek

Dopiero następne (od 14972/AK593) miały po trzy na skrzydło.
Ostatnio edytowano piątek, 10 kwietnia 2015, 22:21 przez rotpol13, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 10:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Georg01 » piątek, 10 kwietnia 2015, 18:28

Zwracam uwagę na wyraźnie widoczne w AK578 żółte krawędzie natarcia skrzydeł !!!
Avatar użytkownika
Georg01
 
Posty: 1034
Dołączył(a): czwartek, 19 czerwca 2008, 13:03

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Rafal » sobota, 11 kwietnia 2015, 01:59

.
Google nie zwalnia z samodzielnego myślenia.
Rafal
 
Posty: 1276
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 17:09

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Soris000 » wtorek, 14 kwietnia 2015, 00:32

Dzięki Kamil :) Zamiast zacząć od tego:http://raf-112-squadron.org/raf_kittyhawK_codes.html
i tego:
Obrazek

Obrazek
http://www.p40warhawk.com/Models/Techni ... hnical.htm
to skupiłem się na rysunkach z monografii AJ Press, gdzie wersja D występuje tylko na jednym rzucie bocznym. Krótką notkę na ten temat, o 4 nad ranem, przeoczyłem :D
Oczywiści nie zdobyłem modelu Hasegawy w wersji MK.I tylko E i mam uzbrojenie z 3 karabinami na skrzydło, niby drobiazg ale... :evil:

Georg01, na to zwróciłem uwagę, w dużej mierze za sprawą kalkomanii Barracuda nad zakupem których się zastanawiam.

Wachm się jeszcze nad GA-Y i GA-T (AL225). Najlepszy byłby GA-D (AK957), ale chyba brak jest jakichkolwiek zdjęć.

Oświećcie mnie jeszcze w takiej sprawie, czy sobie wmawiam czy źle widzę czy może dłuższe lufy powodują takie złudzenie, ale mam wrażenie, że niektóre brytyjskie maszyny nie miały tak dużych (lub wcale) zgrubień przy lufach karabinów? Czy Brytole nie zmienili tych "nakładek" przy przezbrajaniu na karabiny swojej produkcji?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 14:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez rotpol13 » wtorek, 14 kwietnia 2015, 10:18

Obrazek
Pozdrawiam,
Kamil
Avatar użytkownika
rotpol13
 
Posty: 4411
Dołączył(a): niedziela, 11 sierpnia 2013, 10:28
Lokalizacja: Wrocław/Edinburgh

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Soris000 » wtorek, 14 kwietnia 2015, 10:30

Nooo, proszę Pana, to teraz możesz Pan wpadać na piwo...
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 14:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Soris000 » piątek, 12 kwietnia 2019, 22:58

michalp78 napisał(a):A ja myślę, że to kombinacja obu czynników. GA-M jest ewidentnie brudny do drzwiczek, na GA-Y widać świeży zaciek paliwa na przedłużeniu górnej części "G", ale z malowaniem też musiało mieć to jakiś związek, bo tu widać (co prawda na słabej jakości fotografii) podobny efekt, chociaż samoloty względnie nowe, przed naniesieniem kodów i szczęk. Różnica w odcieniu "żółtego" pokrywa się z przejściem kolorów.
Obrazek
Na tym zdjęciu, również przed dostarczeniem do jednostek, kokarda wydaje się niejednolita, chociaż głowy nie dam:
Obrazek
Zdjęcia: Kagero 36, "P-40", K.Janowicz, L.A. Wieliczko
...

Obrazek
http://p40hawksnest.co.nf/Service/RAF/94Sqn.html
Avatar użytkownika
Soris000
 
Posty: 1405
Dołączył(a): sobota, 3 stycznia 2009, 14:18
Lokalizacja: Sopot

Re: Kittyhawki 112 dywizjonu

Postprzez Jarpen » poniedziałek, 15 kwietnia 2019, 15:25

A o co tu chodzi? Wątek jakby starawy już trochę. He.
Jarpen
 
Posty: 189
Dołączył(a): poniedziałek, 27 listopada 2017, 14:08

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości