Kittyhawki 112 dywizjonu
Szukając w sieci zdjęć Kittyhawka GA-D na którym latał sierżant Urbańczyk jako skrzydłowy dowódcy dywizjonu - maj. Caldwell'a (luty - marzec 1942), zauważyłem pewną ciekawą prawidłowość w wyglądzie maszyn tej jednostki.
Najbardziej chyba znana z tych P-40tek to London Pride Caldwell'a:

Maszyna ma, prawdopodobnie na skutek remontu, zamalowany fragment kokardy na lewym boku. Co ciekawe w podobnym miejscu zanikają kokardy na 2 innych maszynach:


Czym wytłumaczyć tą prawidłowość? Czy to miejsce było w jakiś szczególny sposób narażone na uszkodzenia?
Moja kolejna wątpliwość dotyczy koloru "ramki" w którą wpisany jest nr seryjny. Podejrzewam, że to pozostałość po Olive Drab w jakim samoloty wychodziły z fabryki. Mam też wrażenie, że te przeszklone części za zagłówkiem również pozostawiono w tym kolorze.
Co o tym sądzicie?
Acha, zdjęcia pochodzą ze strony: http://www.geocities.com/raf_112_sqdn/
Najbardziej chyba znana z tych P-40tek to London Pride Caldwell'a:

Maszyna ma, prawdopodobnie na skutek remontu, zamalowany fragment kokardy na lewym boku. Co ciekawe w podobnym miejscu zanikają kokardy na 2 innych maszynach:


Czym wytłumaczyć tą prawidłowość? Czy to miejsce było w jakiś szczególny sposób narażone na uszkodzenia?
Moja kolejna wątpliwość dotyczy koloru "ramki" w którą wpisany jest nr seryjny. Podejrzewam, że to pozostałość po Olive Drab w jakim samoloty wychodziły z fabryki. Mam też wrażenie, że te przeszklone części za zagłówkiem również pozostawiono w tym kolorze.
Co o tym sądzicie?
Acha, zdjęcia pochodzą ze strony: http://www.geocities.com/raf_112_sqdn/


