Malowanie Hurricane RF-F
Napisane: środa, 31 stycznia 2018, 23:04
Chciałbym zainicjować temat, w którym mam nadzieję uzyskać odpowiedzi i wyjaśnienia od znawców, a chodzi o malowanie konkretnego egzemplarza samolotu: Hawker Hurricane Mk1 z kodem burtowym RF-F i numerze fabrycznym V6684, służącym w dywizjonie 303 w okresie październik-listopad 1940, kiedy to otrzymał na kadłubie malowane kredą oznaczenie 126 zwycięstw dywizjonu.
Ten temat jest powiązany z osobnym wątkiem zamieszczonym w warsztacie, a dotyczącym budowy tego samolotu w skali 1/48:
viewtopic.php?f=12&t=79416
Wszystkie informacje i zdjęcia dotyczące tego egzemplarza będą cennym dla mnie (i zapewne nie tylko dla mnie) źródłem wiedzy. Posiadam trochę zdjęć pozyskanych z internetu, a pochodzących głównie z rekonstrukcji różnych Hurricane'ów. Zdjęcia i barwne sylwetki tego konkretnego egzemplarza RF-F zostały opublikowane w zeszycie "Polskie Skrzydła 4, Hawker Hurricane, część1". Więcej informacji o nim nie posiadam.
Jako że jestem na etapie budowy struktury, to pierwsze pytanie jakie się nasuwa dotyczy kolorystyki konstrukcji.
Przeglądając zdjęcia samolotów Hurricane zauważyłem dwa standardy malowania:
1) malowanie metalowej struktury kadłuba i skrzydeł na kolor srebrny,
2) malowanie struktury kadłuba i skrzydeł na kolor Interior Green.
Mam nadzieje, że wiadomo o czym piszę, a jeśli są wątpliwości, to mogę dołączyć przykładowe zdjęcia kolorystyki struktury.
W zasadzie to nie jestem pewien, czy zależy to od okresu produkcji, czy też standardów producenta, a może wymysłów rekonstruktorów, ale według mnie kolor srebrny dotyczy wczesnych wersji Hurricane, a kolor Interior Green był stosowany w późnych wersjach.
Zakładam, że struktura RF-F była malowana na srebrno bo była to wczesna wersja Hurricane, dlatego kratownica kadłuba, fotel pilota, ściana ogniowa, łoże silnika, osłony silnika, struktura stateczników i lotek, struktura skrzydeł, wnęki Browningów w skrzydłach, podwozie, były srebrne; natomiast niektóre elementy drewniane, w zasadzie elementy wnętrza kabiny, np. drewniane burty, drzwiczki, wręga za pilotem, malowane były na Interior Green.
Idąc dalej, czy są znane zdjęcia samolotu RF-F, inne niż opublikowane w Polskich Skrzydłach?
Z góry dziękuję za pomoc.
Seb.
Ten temat jest powiązany z osobnym wątkiem zamieszczonym w warsztacie, a dotyczącym budowy tego samolotu w skali 1/48:
viewtopic.php?f=12&t=79416
Wszystkie informacje i zdjęcia dotyczące tego egzemplarza będą cennym dla mnie (i zapewne nie tylko dla mnie) źródłem wiedzy. Posiadam trochę zdjęć pozyskanych z internetu, a pochodzących głównie z rekonstrukcji różnych Hurricane'ów. Zdjęcia i barwne sylwetki tego konkretnego egzemplarza RF-F zostały opublikowane w zeszycie "Polskie Skrzydła 4, Hawker Hurricane, część1". Więcej informacji o nim nie posiadam.
Jako że jestem na etapie budowy struktury, to pierwsze pytanie jakie się nasuwa dotyczy kolorystyki konstrukcji.
Przeglądając zdjęcia samolotów Hurricane zauważyłem dwa standardy malowania:
1) malowanie metalowej struktury kadłuba i skrzydeł na kolor srebrny,
2) malowanie struktury kadłuba i skrzydeł na kolor Interior Green.
Mam nadzieje, że wiadomo o czym piszę, a jeśli są wątpliwości, to mogę dołączyć przykładowe zdjęcia kolorystyki struktury.
W zasadzie to nie jestem pewien, czy zależy to od okresu produkcji, czy też standardów producenta, a może wymysłów rekonstruktorów, ale według mnie kolor srebrny dotyczy wczesnych wersji Hurricane, a kolor Interior Green był stosowany w późnych wersjach.
Zakładam, że struktura RF-F była malowana na srebrno bo była to wczesna wersja Hurricane, dlatego kratownica kadłuba, fotel pilota, ściana ogniowa, łoże silnika, osłony silnika, struktura stateczników i lotek, struktura skrzydeł, wnęki Browningów w skrzydłach, podwozie, były srebrne; natomiast niektóre elementy drewniane, w zasadzie elementy wnętrza kabiny, np. drewniane burty, drzwiczki, wręga za pilotem, malowane były na Interior Green.
Idąc dalej, czy są znane zdjęcia samolotu RF-F, inne niż opublikowane w Polskich Skrzydłach?
Z góry dziękuję za pomoc.
Seb.