A dlaczego inne barwy - wcale nie musiał mieć innych, po prostu fabryczny standard, chyba że inne
Znalazłem w książce Alexa Crawforda
Bristol BULDOG & Gloster Gauntlet co następuje:
W Europie w 1938 roku w związku z Kryzysem Monachijskim przemalowano Gauntlety w wszystkich 8 dywizjonach które w tym czasie miały je na wyposażeniu: Dark Earth/Dark Green a dolne powierzchnie Black/White
I tutaj jesli dobrze rozumiem pomalowano to tak że: "
the disruptive pattern varied from aircraft to aircraft " , czyli zapewne rozkład plam był taki jaki sobie mechanicy namalowani - przypuszczam że mniej więcej mieli pojęcia jak powinny być to rozmieszczone plamy - ale nie był to jakikolwiek schemat fabryczny
Dopiero po 'Kryzysie' zauwoażono problem i jak tam piszą : "
a more standard camouflage pattern was developed. Two patterns were developed" ... zgadnijcie jakie, no tak! ... zgadza się : 'A' i 'B'
Jeszcze info że konkretnie K5292 '44' ze 112 Dywizjonu miał kamuflaż kamuflaż dwutonowy a w tym konkretnie Dark Earth/Light Earth
Ale ten K7843 wygląda na europejski A (tylko coś jakby kolory na odwrót imho)
Grzegorz2107 napisał(a): No tak właściwie to jedyne
zgłoszenie, a nie zwycięstwo

7 Septembera 2 Gauntlety (obładowane 8 funtowymi bombami, dokładnie 8,25 lb sztuka

) w towarzystwie 2 Vincentów wyprawiło się z wizytą do italianskiego lotniska w Metemma...i
"
Over Metemma Caproni Ca133 was spotted over airfield (he he - przypis mój). (..)
Flt Lt Mitchell, in K5355 dived down attacked the Caproni.(...)"
Od tego momentu Caproni był widziany w fazie nurkowania ku glebie gdzie: "
were crash landed". Samolot po kilku najazdach na niego przez naszego bohatera nie stanął w ogniu jednakowoż ale został przez niego 'zgłoszony' .
Italiańcy za to nie zgłosili tego jako straty.
Jaho 63:
ten Caproni z 25 Septembera to jeden z trzech wtedy napotkanych przez naszego bohatera na tym samym lotnisku w Metemma. Mitchell uszkodził wtedy 1 sztukę.
