Spitfire - kadłubowa kokarda by Supermarine

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Spitfire - kadłubowa kokarda by Supermarine

Postprzez Jacek Bzunek » niedziela, 7 kwietnia 2019, 23:41

Pomoże ktoś? Za AJ-Pressem nr. 71 ogarniam że w Supermarine i CBAF malowano w odmiennych miejscach kadłubową kokardę. CBAF miało malować przesunięto bardziej do tyłu tak że środek kokardy miał się znajdować poza tylną krawędzią luku radia. Zarówno w Polish Wings nr.6 jak i kalkach Model Maker'a wszystkie kokardy malowane są w ten sam sposób.
Moja ofiara to RF P serial N3108 produkcji Supermarine - gdzie powinien mieć kokardę?
Obrazek
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin

Reklama

Re: Spitfire - kadłubowa kokarda by Supermarine

Postprzez Bogdan Stanek » wtorek, 9 kwietnia 2019, 14:48

Nie wiem czy to ten sam
Ten ma białe koło pod godło przy wiatrochronie, nie widać ogona i numeru.
Zdjęcie pochodzi z sesji z RF_A i RF_J
Obrazek
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Re: Spitfire - kadłubowa kokarda by Supermarine

Postprzez MarCo » wtorek, 9 kwietnia 2019, 20:30

Jacek Bzunek napisał(a):Za AJ-Pressem nr. 71 ogarniam że w Supermarine i CBAF malowano w odmiennych miejscach kadłubową kokardę. CBAF miało malować przesunięto bardziej do tyłu tak że środek kokardy miał się znajdować poza tylną krawędzią luku radia. [...] Moja ofiara to RF P serial N3108 produkcji Supermarine - gdzie powinien mieć kokardę?

No trochę ogarniasz a trochę nie :) W każdym przypadku środek kokardy był poza tylną krawędzią luku (nie zawsze radia). Pomijając wczesne usytuowanie kokardy (39" za krawędzią luku i w osi podłużnicy) to w zakładach macierzystych znak był umieszczany 53" (1346mm) za tylną krawędzią luku oraz 6" (152mm) nad podłużnicą kadłuba, a u Vickersa odpowiednio 52 1/4" (1327mm) + 7 1/2" (190mm). Różnice łatwo policzyć: w CBAF kokarda była bardziej z przodu i wyżej, przesunięcie przelicz na swoją skalę i masz odpowiedź jak bardzo to jest zauważalna różnica. Na zdjęciach prawdziwych maszyn bardziej zauważysz ten znak wyżej/niżej (niespełna 4cm różnicy w realu) niż dalej/bliżej (niecałe 2cm). Ale to wszystko aplikuje tylko do samolotów które miały znak namalowany fabrycznie, te po przemalowaniu to co sztuka to inny. Sęk w tym że znane mi zdjęcie N3108 nie pokazuje znaku, więc coś musisz przyjąć.

Bogdan Stanek napisał(a):Nie wiem czy to ten sam
Ten ma białe koło pod godło przy wiatrochronie, nie widać ogona i numeru.

Czyli wiesz że to inna maszyna :D
Ostatnią cyfrę numeru (5) widać pod literą R. Jest sporo zdjęć tej konkretnej maszyny - to Spitfire MkII - P7385, trzeci z kolei RF-P. Drugim był P8029 - oba wyprodukowane przez Vickersa. Ten, o który pyta Jacek, to MkI z Supermarine.
Ostatnio edytowano wtorek, 9 kwietnia 2019, 20:48 przez MarCo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
MarCo
 
Posty: 311
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 11:56

Re: Spitfire - kadłubowa kokarda by Supermarine

Postprzez MarCo » wtorek, 9 kwietnia 2019, 20:47

... nieudana edycja postu powyżej :)
Avatar użytkownika
MarCo
 
Posty: 311
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 11:56

Re: Spitfire - kadłubowa kokarda by Supermarine

Postprzez Jacek Bzunek » wtorek, 9 kwietnia 2019, 22:18

Podziękował
Słuchajcie uważnie bo nie będę powtarzać!
----------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Jacek Bzunek
 
Posty: 5875
Dołączył(a): środa, 19 września 2007, 18:35
Lokalizacja: Szczecin


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości