Jacek Bzunek napisał(a):Za AJ-Pressem nr. 71 ogarniam że w Supermarine i CBAF malowano w odmiennych miejscach kadłubową kokardę. CBAF miało malować przesunięto bardziej do tyłu tak że środek kokardy miał się znajdować poza tylną krawędzią luku radia. [...] Moja ofiara to RF P serial N3108 produkcji Supermarine - gdzie powinien mieć kokardę?
No trochę ogarniasz a trochę nie
W każdym przypadku środek kokardy był poza tylną krawędzią luku (nie zawsze radia). Pomijając wczesne usytuowanie kokardy (39" za krawędzią luku i w osi podłużnicy) to w zakładach macierzystych znak był umieszczany 53" (1346mm) za tylną krawędzią luku oraz 6" (152mm) nad podłużnicą kadłuba, a u Vickersa odpowiednio 52 1/4" (1327mm) + 7 1/2" (190mm). Różnice łatwo policzyć: w CBAF kokarda była bardziej z przodu i wyżej, przesunięcie przelicz na swoją skalę i masz odpowiedź jak bardzo to jest zauważalna różnica. Na zdjęciach prawdziwych maszyn bardziej zauważysz ten znak wyżej/niżej (niespełna 4cm różnicy w realu) niż dalej/bliżej (niecałe 2cm). Ale to wszystko aplikuje tylko do samolotów które miały znak namalowany fabrycznie, te po przemalowaniu to co sztuka to inny. Sęk w tym że znane mi zdjęcie N3108 nie pokazuje znaku, więc coś musisz przyjąć.
Bogdan Stanek napisał(a):Nie wiem czy to ten sam
Ten ma białe koło pod godło przy wiatrochronie, nie widać ogona i numeru.
Czyli wiesz że to inna maszyna
Ostatnią cyfrę numeru (5) widać pod literą R. Jest sporo zdjęć tej konkretnej maszyny - to Spitfire MkII - P7385, trzeci z kolei RF-P. Drugim był P8029 - oba wyprodukowane przez Vickersa. Ten, o który pyta Jacek, to MkI z Supermarine.
Ostatnio edytowano wtorek, 9 kwietnia 2019, 20:48 przez
MarCo, łącznie edytowano 1 raz