Pfalz E.I-E.IV

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Pfalz E.I-E.IV

Postprzez kojot nemo » sobota, 18 maja 2019, 19:31

Witam

Pfalze E.I-E.V miały boki kadłuba kryte od osłony silnika do kabiny pilota sklejką, czy blachą jak Fokkery? A może tak być, że na sklejkę montowano blachę?

Pozdrawiam
Piotr
Avatar użytkownika
kojot nemo
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 00:05

Reklama

Re: Pfalz E.I-E.IV

Postprzez GrzeM » sobota, 18 maja 2019, 20:33

Na 100% Ci nie powiem, ale wygląda że drewniana rama kadłuba kryta płótnem w przedniej części miała dodane panele - chyba ze sklejki. Ogólnie Pfalz to była firma "drewniana" i do końca wojny robiła kadłuby myśliwców z drewna.
Przejrzałem Windsock Datafile Pfalz E.I-E.IV, a także Morane L i nie ma tam definitywnej odpowiedzi, ale raczej sklejka.

Tu masz fotkę Morana H który był oryginalną wersją licencyjnego Pfalza:
Obrazek

Tu na zdjęciu Pfalza widać charakterystyczne... jakby to powiedzieć... ugięcia spracowanej sklejki :oops: Blacha raczej się tak nie odkształca.
Obrazek

Blacha na sklejkę chyba nie miałaby żadnego sensu.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3101
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Pfalz E.I-E.IV

Postprzez kojot nemo » sobota, 18 maja 2019, 22:10

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ten egzemplarz faktycznie wygląda jakby był kryty sklejką. Skłaniam się ku tej sklejce, ale w książce "Pfalz Aircraft of World War I" Herrisa na stronie 12-stej są zbliżenia jakby blacha była nałożona na sklejkę. Końce boków są zagięte takie zaokrąglone i wchodzą na grzbiet? Sklejka by pękła na zagięciach?

Pytam bo chcę popełnić modele całej rodzinki serii E i już na wstępie nie wiem jak pomalować wnętrze kokpitu - jakieś dwa centymetry :mrgreen: Z zewnątrz to i tak będą czarne, chociaż E.V zrobię prototypowy z niemalowaną sklejką.
Istnieje wogóle jakieś zdjęcie wnętrza?
Avatar użytkownika
kojot nemo
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 00:05

Re: Pfalz E.I-E.IV

Postprzez wasilewskiadam » niedziela, 19 maja 2019, 05:04

W książce Herrisa strona 22 jedno zdjęcie Pfalza EIV. W Windsocu to samo zdjęcie plus zdjęcie pokazujące sposób mocowania strzeladełek. Nic więcej nie znalazłem jeśli chodzi o wnętrze tych szmatolotów. Pozostaje własna inwencja inspirowana Fokkerem E III
Adam Wasilewski
KMMR 08/15 Białystok
Avatar użytkownika
wasilewskiadam
 
Posty: 362
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 17:20
Lokalizacja: KMMR 08/15 Białystok

Re: Pfalz E.I-E.IV

Postprzez GrzeM » niedziela, 19 maja 2019, 11:40

Chodzi o to zdjęcie?
W Windsocku opisane jest jako dodatkowy panel "żeby pilot nie wypychał łokciami płótna na burtach".
Obrazek

wasilewskiadam napisał(a):Pozostaje własna inwencja inspirowana Fokkerem E III

No właśnie z Fokkerem bym nie porównywał - Fokker miał metalową konstrukcję (spawane rury) i metalowe pokrycie. Pfalz był drewniany.
Avatar użytkownika
GrzeM
 
Posty: 3101
Dołączył(a): poniedziałek, 19 stycznia 2009, 22:39

Re: Pfalz E.I-E.IV

Postprzez kojot nemo » niedziela, 19 maja 2019, 14:27

Dziękuję - na 100 procent mnie przekonaliście, że sklejka.
To teraz płótno ma być w kokpicie, na które była mocowana sklejka na zewnątrz, czy tylko płótno sięgało do wiązania przed kabiną i w kokpicie na burtach była sama sklejka? :roll:
Avatar użytkownika
kojot nemo
 
Posty: 152
Dołączył(a): poniedziałek, 24 września 2007, 00:05


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości