P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez Kuba P. » piątek, 16 sierpnia 2019, 00:41

14,3 vs 14,4 na niekorzyść żywicznego koła na wysokość. Dziwne bo opona plastikowa na przymiar jakoś lepiej leży, nadal za blisko do widelca na moje oko ale nie aż tak tragicznie jak żywica. Szerokość obu kół jest w miarę taka sama. ET inne? :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Reklama

modele polskich samolotów

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez Kuba P. » piątek, 16 sierpnia 2019, 01:34

potez napisał(a):To nie koła sa przeskalowane tylko wygląda jakbby im zywica puchła. Sporo ostatnio zywicznych rzeczy sie pojawiło od nich za duzych...


Arek, ale to po to jest kontrola jakości, zeby żywica nie puchła, wypraski się nie łamały i ogólnie nie było takich rzeczy :)
Jak to koło wygląda na widelcu, cytując klasyka: jak gówno w lesie!

Żywica im puchnie...spuchły to im Gustavy kiedyś :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez iras67 » piątek, 16 sierpnia 2019, 13:11

Kuba chyba trafił Ci się gówniany egzemplarz jakiś. Moje kółka są tej samej średnicy co plastikowe.
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez potez » piątek, 16 sierpnia 2019, 13:30

Kuba P. napisał(a):[
Arek, ale to po to jest kontrola jakości, zeby żywica nie puchła, wypraski się nie łamały i ogólnie nie było takich rzeczy :)

Ty mnie nie tłumacz, ty tłumacz Eduardovi! I zobacz jakie oversajzy do tempesta Ciechowicz na fejsie pokazał to nie będziesz narzekał o te 0,1 mm ;)
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez iras67 » piątek, 16 sierpnia 2019, 15:23

Robią większe prototypy żeby na skurczach się zmiescic przy produkcji i tak czasem "wychodzi".
Avatar użytkownika
iras67
 
Posty: 2704
Dołączył(a): środa, 19 marca 2008, 01:55
Lokalizacja: Dębica

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez shadowmare » piątek, 16 sierpnia 2019, 15:28

Przecież takie cyrki z żywicami to nie od wczoraj. Nie kupować i tyle.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1577
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 20:54

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez Kuba P. » piątek, 16 sierpnia 2019, 23:01

Naprawdę?
To spróbuj sbs, fusion, barracudy. Nawet antyczny Hien TC Berg skleja się i pasuje jak ulał. Edek wali w konia, jak można zwalić coś takiego jak prosty odlew koła.
Oni chyba powiedzenie „lać i patrzeć czy równo puchnie” wzięli na serio.
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez shadowmare » sobota, 17 sierpnia 2019, 10:10

Dziękuję, ja już swoją opinię sobie wyrobiłem przez parę lat sklejania.
Avatar użytkownika
shadowmare
 
Posty: 1577
Dołączył(a): poniedziałek, 26 listopada 2012, 20:54

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez Kuba P. » sobota, 17 sierpnia 2019, 10:35

iras67 napisał(a):Kuba chyba trafił Ci się gówniany egzemplarz jakiś. Moje kółka są tej samej średnicy co plastikowe.


Az zmierzę drugie kółko z ciekawości, ale to dopiero jutro.
Zobaczę, czy nie mam jeszcze ultracasta czy innych z zapasów, bo te zestawowe to strasznie biedne są. Jak na wtrysk nawet to poszli specjalnie po najmniejszej linii oporu oferując żywicę no ale skoro żywicy się nie da wcisnąć na goleń...

Ale żeby nie było, że marudzone tu jest to poza z kołami tym Mustang robi się naprawdę fajnie. Kabina, detale tunelu za chłodnicą i przede wszystkim komora podwozia robią świetne wrażenie i rekompensują ten kwasik :)
Avatar użytkownika
Kuba P.
 
Posty: 9398
Dołączył(a): niedziela, 11 listopada 2007, 00:07
Lokalizacja: Warszawa/Wodzisław Śl.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez arhtus » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 22:54

Jak już jesteśmy w temacie P-51 to może ktoś poratuje wiedzą w kwestii kolorków.
Chodzi mi o odpowiednik Willow Green ANA503, czyli ogonki Mustangów z Iwo Jimy.
Hataka ma ten kolor, ale wolałbym coś z palety Tamki lub Gunze jakby było.
arhtus
 
Posty: 553
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:03

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez potez » poniedziałek, 26 sierpnia 2019, 23:19

Hataka i MRP jesli chodzi o lakiery.
Akurat ten kolor mam z Hataki Orange i jest ok, nie wiem dlaczego sie boisz?
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez arhtus » wtorek, 27 sierpnia 2019, 00:33

Mam kilka szt Hataki C i generalnie od strony technicznej są super, a wygoda używania tych buteleczek z dozownikiem to już rewelacja, ale co do odcieni to im zbytnio nie ufam, np Interior Green ANA611 w żaden sposób nie przypomina tego do czego przywykłem (Gunze H58 i Pactra) jest tak dziwnie blady, już bardziej bym go widział po drobnej modyfikacji w RAFowskich wnętrzach niż USA :)
Zestaw Wrzesień 39 też w sumie jakiś taki dziwny, błękit jakiś taki ciemny, no ale tu muszę wierzyć Hatace na słowo :)
Kupiłem też coś standardowego z serii Blue, do pędzla, no i np czarny Jet Black jest po prostu ciemno szary :D a to tym dziwniejsze, że mam ten czarny w serii C i jest ok. Sporo jest podobnych przypadków w necie.
Wg mnie z Hataką jest jak z pudełkiem czekoladek w filmie Forrest Gump, nigdy nie wiadomo co ci się trafi :lol:
arhtus
 
Posty: 553
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:03

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez potez » wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:54

No to ci mrp tylko zostalo. Inneh opcji nie ma, chyba, że ktos zna recepturę do mixa?
tak, jestem #ponurymodelaż
Avatar użytkownika
potez
 
Posty: 4681
Dołączył(a): środa, 28 listopada 2007, 12:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez arhtus » wtorek, 27 sierpnia 2019, 17:28

Nie no jak nie ma jakiejś sprawdzonej Tamki czy Gunze w tym kolorze to kupię Hatakę.
Żeby nie było, że tak tylko hejtuję Hatakę, bo pomijając wspomniane rozbieżności w odcieniach to farby bardzo ok.
Jak dobrze pamiętam to shadowmare robił Mustanga z takim zielonym ogonkiem, a On chyba używał Gunze do malowania modelu, muszę zapytać, a może zajrzy w ten wątek.
arhtus
 
Posty: 553
Dołączył(a): sobota, 15 listopada 2014, 00:03

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

Postprzez macias13_84 » środa, 28 sierpnia 2019, 22:21

arhtus napisał(a):Jak już jesteśmy w temacie P-51 to może ktoś poratuje wiedzą w kwestii kolorków.
Chodzi mi o odpowiednik Willow Green ANA503, czyli ogonki Mustangów z Iwo Jimy.
Hataka ma ten kolor, ale wolałbym coś z palety Tamki lub Gunze jakby było.


Jest jeszcze taka opcja
https://www.sovereignhobbies.co.uk/prod ... 3245&_ss=r

O kolorystykę bym się nie martwił, bardzo profesjonale podejście badania w oparciu o receptury z epoki Ci goście "odzielenili" kolory RN i wrzucili do śmietnika to co do tej pory było wiadomo o kolorystyce okrętów RN, jakoś wcześniej producenci nie zastanowili się nad efektem żółknięcia farb opartych o pokost, więc leciano na oryginalnych wzornikach na których odcienie niebieskie pozieleniały (np. Hataka A520 B55 jest jasno-brązowy, a powinien być jasno-błękitny)

Pytanie jak się tym maluje... i gdzie to kupić :mrgreen:
Avatar użytkownika
macias13_84
 
Posty: 1700
Dołączył(a): czwartek, 26 kwietnia 2012, 11:59
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Pashal i 5 gości