Strona 1 z 4

P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 11:48
przez Kuba P.
Jest już nowy Mustang Eduarda i pojawia się pytanie o fotel pilota oraz wyposażenie za nim.

[1] Czy dla tych D-5 z płetwą właściwy będzie jeszcze starego typu fotel czy ten późny, typowy dla D?
[2] Jak z konfiguracją zbiornika oraz akumulatora i IFF (obrazek poglądowy).

Obrazek

Interesuje mnie to malowanie: http://www.americanairmuseum.com/aircraft/18437

Obrazek
Obrazek

dzieki :)

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 13:46
przez greatgonzo
1. Pytanie jest bezzasadne, bo nie istniał fotel typowy dla D. Musisz też określić który jest wczesny, a który późny, bo to nie jest jednoznaczne. To zagadka dla Ciebie by zyskać na czasie. Gdy będziesz się nad nią głowił sprawdzę co z tym fotelem, bo tak o , to nie pamiętam.

2. N1. Z tym że nie wiadomo na pewno, czy IFF nie była zainstalowana. To znaczy raczej nie była, ale nie całkiem na 100%.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 13:52
przez Kuba P.
OK, dzięki za [2] natomiast ad [1] siłą rzeczy poruszamy się między tymi dwoma stołkami, jakie są w zestawie (za późny przyjąłem ten z górnego zdjęcia, za wczesny ten jednoczęściowy z fotki dolnej).

Obrazek Obrazek

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:14
przez greatgonzo
Fotele przewijały się w różnych układach przez produkcję P-51. W przypadku D zaczęto od 'dwuczęściowego' Warren McArthur (górne zdjęcie), a później użyto metalowego Schick - Johnson (dolne zdjęcie). Potem były kolejne zmiany. W Twoim Mustangu 'dwuczęściowy' WMA z górnego zdjęcia, znany też jako 'Preddy Seat'.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:16
przez Kuba P.
Dziękuję, już jasne wszystko.
Czyli ten jednoczęściowy może być również obecny w jakimś bardzo późnym egzemplarzu tak? Czy jest możliwe, żeby Mk IVa używane w RAF mogły taki też mieć?

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:26
przez greatgonzo
Owszem. Trzeba to tylko konfrontować z blokiem produkcyjnym wg amerykańskich seriali. Przy czym, jakże by inaczej, często bez 100% pewności. Tylko prawdopodobieństwo większe... .

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 14:39
przez Kuba P.
Ok a jest jakaś rozpiska/manual żeby sobie już samemu rozpracować i nie kłopotać przy przyszłych przypadkach? :)

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: wtorek, 13 sierpnia 2019, 18:33
przez greatgonzo
D-5, D-10 - WMA. W czasie produkcji D-15 zaczęto stosować metalowy SJ i trwało to przez blok D-20. Później jest gorzej bo stosowano oba fotele. Przyjmuje się że blok D-25 był zdominowany przez WMA, a D-30 przez metalowy SJ. Oczywiście, jak zwykle, z zastrzeżeniami co do zmian w jednostkach i z uwzględnieniem nierozwiązywalności problemu 'prove me wrong'.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 14:33
przez arhtus
Skoro o nowym modelu Mustanga mowa, to ja mam takie pytanko :)
Czy na wypraskach jest śmigło Aeroproducts stosowane w wersji K ?

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 15:28
przez Taki Jeden
Obrazek

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 16:01
przez Kuba P.
Śmigło Aeroproducts jest, i bardzo fajnie ale muszę je złożyć i popatrzeć wtedy na kształt łopat. W ramkach mam wrażenie, że jest niewiele różniące się od HS bez nakładek podczas gdy śmigło AP miało te łopaty jednak takie wrzecionowate w kształcie a w modelu jakoś średnio się zwężają ku końcowi.
Trzeba to mocniej sprawdzić.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 16:08
przez arhtus
No właśnie o to mi chodzi, że na zdjęciach z inboxa wynika, że są trzy rodzaje łopat, ale jak dla mnie żadne nie przypominają tego z Aeroproducts. Najbardziej zbliżone wyglądem jest umieszczone na wypraskach tak, że ni cholewci nie widzę tam tego charakterystycznego profilu tej wersji śmigła.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 18:10
przez Kuba P.
Obrazek

No właśnie mam to samo wrażenie.

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 19:18
przez zegeye
Jesli to ma byc Aeroproducts to raczej im nie wyszlo... ;o)

Re: P-51 D-5, fotel i zbiornik kadłubowy

PostNapisane: środa, 14 sierpnia 2019, 19:39
przez arhtus
Tak od biedy to można je zeszlifować trochę ku końcowi i jakoś to będzie :D
Chyba najlepiej by było je zapożyczyć od Hasegawy, jeśli ktoś ją robił i mu zostały, albo zaczekać na jakiś aftermarket, bo nie wiem czy jakiś istnieje, ale Edzio zapewne wie, że spaprał i wyda odpowiednią żywiczną erratę, oczywiście odpłatną za symboliczne marne 30zł :lol: