przez greatgonzo » niedziela, 29 grudnia 2019, 00:52
To są te większe zbiorniki typowe dla MTO. Nie pamiętam pojemności, dlatego piszę ogólnie. Mają kształt jak wydłużone i stępione z tyłu zbiorniki 75 gal. Jeśli nikt w międzyczasie Ci ich tu nie podrzuci to znajdę i dam. Przy okazji, gdyby to były 108 gal. z ETO to byłyby metalowe. Papierowe malowano na srebrno, szare były z metalu.
Przeznaczenie samolotu było znane już na linii produkcyjnej. I oznaczane. Serial Normy nie mieści się w przedziale seriali przeznaczonych dla RAF. Wiadomo, że USAAF odebrało samolot, ale o ile mogę powiedzieć, to była standardowa procedura. Przeznaczono go dla Brazylijczyków w ramach Lend/Lease, ale P-47 zobaczyły Brazylię dopiero po wojnie. Piloci szkolili się w Stanach, a ich samoloty wysłano bezpośrednio na włoski front. Ten konkretny w październiku 1944.Tam, w styczniu 1945, z 1º Grupo de Aviação de Caça przy 350th FG przesunięto 44-20334 do 57th FG. P-47 ucharakteryzowany na Normę w muzeum w New England miał namalowany na tabliczce informacyjnej kod z przeznaczeniem na MTO. To może być zagranie post factum i zmyślone. Ale cała amerykańska logistyka produkcyjno transportowa wskazuje, że jest to OK. I wtedy samolot malowany jest fabrycznie OD/NG. Na MTO nie praktykowano kamuflowania myśliwców dostarczanych w NMF.
Ostatnio edytowano niedziela, 29 grudnia 2019, 00:54 przez
greatgonzo, łącznie edytowano 1 raz