Dewoitine D.510 i jego skrzydła....
.... czy rzeczywiście były zbudowane z tylu wąskich pasków blachy jak je przedstawiają na rysunkach i modelach, czy też to raczej rzędy nitów? Ktoś analizował temat i gotów podzielić się wnioskami?




potez napisał(a):.... a nitowanie na grzebieniu od spodu jeszce w Łosiu w usterzeniu było używane.

FranekS napisał(a):Autokorekta. Wbrew "logice", pokrycie zbudowano jednak z wąskich pasów blachy, łączonych na zakładkę. Co ciekawe nie jest to jasne z opisów technicznych![]()
Widok na centralną cześć prawego skrzydła:
https://flic.kr/p/2iiUxxQ
W zbliżeniu widać że łączenie blach nie jest w jednej linii przed i za dźwigarem. Na tym odcinku za dżwigarem są komory zbiorników paliwa. Nie ma pełnych żeber tylko profile omegowe. Stąd podwójny rząd nitów i przesunięte krawędźie blach. Na pozostałych, zewnętrznych częściach płata prawdopodobnie szwy są pojedyncze i współliniowe:
https://flic.kr/p/2iiVGwW
Wojciech Perkowski napisał(a):Dzięki za wyręczenie w śledztwie. Na tych fotkach mamy kierunek lotu "do dołu" - prawda?