Strona 1 z 1

PZL P-7 + K9 = PZL P11/IV

PostNapisane: wtorek, 5 maja 2020, 17:26
przez Bogdan Stanek
Dzisiaj pokażę szczegóły najmniej znanej /wg mnie/ wersji "pejedenastki", czwartego prototypu z wystawy w Paryżu,
w 1932 roku.
Znam tylko zdjęcie wystawowe "z przodu" tego samolotu

Silnik K9 z ze śmigłem trójłopatowym, kadłub i skrzydła od P-7.
Różnice, w stosunku do posiadanych przeze mnie planów, dotyczą :
1. płozy ogonowej - tu z amortyzatorem powietrznym?
2. wzmocnień na kadłubie - tu bez poszerzeń na wręgach
3. wyglądu wiatrochronu i celownika - w planach brak
4. trymera steru kierunku - tu, skłaniałbym się do tego, że jest
Ponadto widać otwory wentylacyjne w kadłubie za silnikiem oraz rury wydechowe.
Obrazek
Może się komuś przyda taka wiedza, przy obecnym trendzie na modele prototypów?, w 72 model do konwersji jest :D

Re: PZL P-7 + K9 = PZL P11/IV

PostNapisane: wtorek, 5 maja 2020, 18:37
przez GrzeM
Bardzo ciekawe studium, dzięki! Ale to już jest właśnie DRUGIE zdjęcie tego samolotu, prawda?
No i być może pierwsze historycznie udokumentowane, datowane użycie niesymetrycznych małych szachownic na górnych powierzchniach skrzydeł.
No i rzeczywiście ciekawy materiał na konwersję konkursową, moje myśli krążą w podobnych rejonach ;-)

Re: PZL P-7 + K9 = PZL P11/IV

PostNapisane: wtorek, 5 maja 2020, 19:46
przez fragles
Krawędź natarcia statecznika pionowego jest nieco pokrzywiona. Wiadomo co mu się tam stało?

Re: PZL P-7 + K9 = PZL P11/IV

PostNapisane: wtorek, 12 maja 2020, 19:33
przez bedrzich
fragles napisał(a):Krawędź natarcia statecznika pionowego jest nieco pokrzywiona. Wiadomo co mu się tam stało?

To nie tylko krawędź natarcia jest krzywa - także szachownice, krawędź natarcia steru... Raczej pokrzywione zdjęcie?

Re: PZL P-7 + K9 = PZL P11/IV

PostNapisane: czwartek, 14 maja 2020, 01:51
przez Bogdan Stanek
fragles napisał(a):Krawędź natarcia statecznika pionowego jest nieco pokrzywiona. Wiadomo co mu się tam stało?

Obrazek
Zdjęcie nie ma uszkodzeń, widać na nim, że inne krawędzie płatowca, szachownica oraz widoczna końcówka skrzydła P-8 "są liniowe".
Prawdopodobnie są to uszkodzenia wynikłe w transporcie, czyżby transport koleją?