Z zestawów Tamiya w 1/48 można wymienić choćby:
• TA60769
• TA60770
• TA61086
• TA61090
• TA61096
(i chyba to nie wszystkie)
P-47 produkowane były :
• przynajmniej w kilkunastu wersjach.
• w 3 seriach generacyjnych (Razorback, Bubbletop, N).
• kilkunastu wersjach silnikowych.
• dwóch różnych fabrykach produkcyjnych (w tym modyfikowane osłony NACA i śmigła).
• na kilka teatrów działań (w tym dwa kompletnie odmienne pod względem klimatycznym, kamuflażu i oznakowania)
• dla wielu odbiorców (np. USAAF, SEAC, RAF itd)
• dwóch systemach zabezpieczania antykorozyjnego.
Przy doskonale sprecyzowanym pytaniu
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
daję wybitnie precyzyjną odpowiedź (do wyboru):
• Yellow Zinc Chromate
• Green Zinc Chromate
• Grey primer
• Grey Engine
• Black
• Clear
• bez zabezpieczenia (czyli natural alclad)
Pominąłem kilka aspektów związanych z innym kolorem wewnętrznej części krawędzi natarcia pierścienia malowanej czasami na specyficzny kolor jednostki oraz wymian osłon w procesie remontowym poszczególnych egzemplarzy czy kolorów farb zabezpieczających RAAF.
Temat nie wyczerpuje też faktu, że cztery części pokrywy od wewnątrz mogły mieć (i często miały) inny kolor niż pierścienie wewnętrzne do których owe były mocowane.
Pominąłem tez fakt, że w przypadku osłon od wewnątrz nie malowanych jedna z nich zawierająca wloty i przegrody je rozdzielające (czyli ta dolna) mogła być malowana.
Na załączonej przez LukaszS fotografii mamy bardzo ciekawą sytuację na której osłona wewnątrz ma kolor alclad podobnie jak pierścienie mocujące. Częściowo wzmocnienia i wloty są Y Zinc Chromate (wewnątrz wlotu widać tez G. Zinc Chromate bo pewnie taki jest kolor komory korbowej przedziału silnikowego).