PZL Karaś - chłodnica oleju

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

PZL Karaś - chłodnica oleju

Postprzez Paweł Wymysłowski » sobota, 23 maja 2020, 14:25

Czy wiecie dlaczego czasem Karasie miały chłodnice w osłonie, a czasem na wierzchu. Przyglądam się zdjęciom i nie mogę znaleźć klucza: A, B, po remoncie, przed, wcześniej, później... Może to chodziło o pogodę?
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 12:08
Lokalizacja: Z lasu

Reklama

Re: PZL Karaś - chłodnica oleju

Postprzez Bogdan Stanek » niedziela, 24 maja 2020, 12:30

Chłodnica została obudowana aby uzyskać możliwość regulacji przepływu powietrza wokół niej.
Obudowa "od przodu" posiadała ruchomą zasłonkę uchylaną z kabiny przy pomocy cięgła.
Obrazek
Bogdan Stanek
 
Posty: 747
Dołączył(a): sobota, 17 września 2016, 16:07

Re: PZL Karaś - chłodnica oleju

Postprzez Paweł Wymysłowski » piątek, 5 czerwca 2020, 01:14

OK, tylko że nie wszystkie tę osłonę miały i zastawiam się dlaczego. Tu przykłady braku (ze zdjęć w Polish Wings 17):
Sztokholm, maj 1936, SP-BCP
Obrazek
Lida, maj 1938, 51 eskadra
Obrazek
Radom, wrzesień 1939, 65 eskadra
Obrazek
Nie wiem na ile można uznać je za reprezentatywną próbkę, ale na wrześniowych zdjęciach w PW naliczyłem 14:5 na korzyść braku osłony.
Pozdrawiam
Paweł
Avatar użytkownika
Paweł Wymysłowski
 
Posty: 566
Dołączył(a): czwartek, 20 września 2007, 12:08
Lokalizacja: Z lasu


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości