Czy wiecie dlaczego czasem Karasie miały chłodnice w osłonie, a czasem na wierzchu. Przyglądam się zdjęciom i nie mogę znaleźć klucza: A, B, po remoncie, przed, wcześniej, później... Może to chodziło o pogodę?
Re: PZL Karaś - chłodnica oleju
Napisane: niedziela, 24 maja 2020, 11:30
przez Bogdan Stanek
Chłodnica została obudowana aby uzyskać możliwość regulacji przepływu powietrza wokół niej. Obudowa "od przodu" posiadała ruchomą zasłonkę uchylaną z kabiny przy pomocy cięgła.
Re: PZL Karaś - chłodnica oleju
Napisane: piątek, 5 czerwca 2020, 00:14
przez Paweł Wymysłowski
OK, tylko że nie wszystkie tę osłonę miały i zastawiam się dlaczego. Tu przykłady braku (ze zdjęć w Polish Wings 17): Sztokholm, maj 1936, SP-BCP Lida, maj 1938, 51 eskadra Radom, wrzesień 1939, 65 eskadra Nie wiem na ile można uznać je za reprezentatywną próbkę, ale na wrześniowych zdjęciach w PW naliczyłem 14:5 na korzyść braku osłony.