PZL P-7a nr 6.17 a "wiatrochron"
Napisane: poniedziałek, 29 czerwca 2020, 10:05
Wątek ten założyłem po przeczytaniu wpisu Kol. Jostein, dotyczącego modelu P-11b, firmy IBG.
Mowa w nim o skrzydłach i wiatrochronach P-11 a i b.
PZL P-7a nr 6.17 skojarzył mi się „okazjonalnie” z powodu formy wiatrochronu .
Teraz moje spostrzeżenia:
1. czy samolot z taką formą wiatrochronu mógł powstać w 1932 roku?
moim zdaniem nie.
2. dlaczego?
a) takiego wiatrochronu w 1932 roku jeszcze nie produkowano, produkcja P11a to 1934 rok,
po wyprodukowaniu 50 sztuk P11b dla Rumunii.
b) na innych PZL-ach taki wiatrochron nie występował.
c) 6.17 to egzemplarz pierwszej serii.
3. jak to tłumaczyć?
według mnie „na znanej powszechnie fotografii”, 6.17 przedstawia wygląd samolotu po remoncie
płatowca, a konkretnie po wymianie kadłuba /wypadek?/ na kadłub od P-11a.
Poparciem tej tezy jest fakt, że 6.17 ze zdjęcia, ma kształt wycięcia kabiny taki jak w P-11a,
różny od P-7a i P-11b, przy czym te ostatnie były jednakowe.
Trudno mi sobie wyobrazić "nowatorskie wycięcie kabiny" na tak wczesnym egzemplarzu bez jakiejkolwiek zajawki w
prototypach PZL-i .
Na konie pozostaje pytanie: czy były inne P-7 ki z takim wycięciem kadłuba lub wiatrochronem?
/ te dwie różnice powinny iść w parze/
A może było inaczej?
Mowa w nim o skrzydłach i wiatrochronach P-11 a i b.
PZL P-7a nr 6.17 skojarzył mi się „okazjonalnie” z powodu formy wiatrochronu .
Teraz moje spostrzeżenia:
1. czy samolot z taką formą wiatrochronu mógł powstać w 1932 roku?
moim zdaniem nie.
2. dlaczego?
a) takiego wiatrochronu w 1932 roku jeszcze nie produkowano, produkcja P11a to 1934 rok,
po wyprodukowaniu 50 sztuk P11b dla Rumunii.
b) na innych PZL-ach taki wiatrochron nie występował.
c) 6.17 to egzemplarz pierwszej serii.
3. jak to tłumaczyć?
według mnie „na znanej powszechnie fotografii”, 6.17 przedstawia wygląd samolotu po remoncie
płatowca, a konkretnie po wymianie kadłuba /wypadek?/ na kadłub od P-11a.
Poparciem tej tezy jest fakt, że 6.17 ze zdjęcia, ma kształt wycięcia kabiny taki jak w P-11a,
różny od P-7a i P-11b, przy czym te ostatnie były jednakowe.
Trudno mi sobie wyobrazić "nowatorskie wycięcie kabiny" na tak wczesnym egzemplarzu bez jakiejkolwiek zajawki w
prototypach PZL-i .
Na konie pozostaje pytanie: czy były inne P-7 ki z takim wycięciem kadłuba lub wiatrochronem?
/ te dwie różnice powinny iść w parze/
A może było inaczej?