Strona 1 z 1

Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 11:58
przez Aleksander
Czy ktoś pomógłby znaleźć wątek z dyskusją n/t malowania wnęk podwozia w Mustangu III?
Wiem, że była taka dyskusja, ale nie mogę jej znaleźć.
Albo chociaż poproszę kogoś, kto wie/pamięta, jak to było - co miało kolor YZC, co było "amelinum" itp., jakie były golenie podwozia. Myślę o samolocie "Dziubka" Horbaczewskiego.

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 16:41
przez HubertKendziorek

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 19:21
przez greatgonzo
Strasznie stare te wątki. Trochę nie warto. Lepiej powiedz, który ten Dziubek?

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 19:52
przez Aleksander
Dzięki Hubert!
Radek, nie upieram się koniecznie na samego "Dziubka", może to być inny Mustang z 315 Dywizjonu, ale jeżeli sam "to on", to raczej myślałem o "klasyce": PKoG FB387. Są na niego jakieś dodatkowe papiery poza zmianą koloru kalkomanii? Może być też PKoA (FB398), albo PKoF (FB145).
Sam model Tamki, który obracam w palcach, jest banalny w składaniu i teraz takiego mi trzeba na skołatane Covidem nerwy ;o).

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 20:02
przez HubertKendziorek
Akurat wnęki w modelu Tamki są w ogóle do wymiany, a zmieścić żywice Airesa nie jest łatwo.

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 20:12
przez Aleksander
HubertKendziorek napisał(a):Akurat wnęki w modelu Tamki są w ogóle do wymiany, a zmieścić żywice Airesa nie jest łatwo.

Nie załamuj mnie... :? Chyba więc zrobię jakieś S-F, bo dłubać w tym zestawie mi się nie bardzo widzi... Ma być szybko, łatwo i przyjemnie. Dlaczego nie może być dobrze?

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 21:47
przez arhtus
No bo te wnęki w Tamce to takie bardzo uproszczone są. Można przymknąć nieco osłony na koła symulując stan zaraz przed, lub zaraz po locie :D ale i tak najbardziej boli w tej części komory na goleń. W oryginale w tylnej części jest "prześwit" do wnętrza skrzydła, a w modelu jest po prostu ścianka.. Są jeszcze w obiegu żywiczne komory Vectora i wyglądają ładnie, ale nie wiem czy pasują lepiej niż te Airesowe.

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2020, 23:14
przez HubertKendziorek
Tak wygląda Aires w skrzydle Tamkowej P-51D. Trzeba mocno zeszlifować sufit wnęk i pocienić skrzydło, górę i dół.
Moim zdaniem jednak warto wymienić te wnęki. Fotki sprzed prawie 5 lat, czas leci :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podobną robotę mam zresztą w planie w Mk.III (Mustanga nie uważam za odhaczonego, więc zbieram powoli siły i zasoby na serię od A do H z Brytami po drodze).

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2020, 00:26
przez greatgonzo
Jak postawisz tego Mustanga na półce poniżej poziomu oczu to przeżyjesz te wnęki. Faktycznie w zestawie jest zrobiona tylna ściana wnęki, podczas gdy wnęki jako takiej w Mustangu nie było. Po prostu dziura w dolnym poszyciu, odpowiednio ukształtowane ożebrowanie i pusta przestrzeń do dźwigara skrzydła.

FB 145 to C-1.Reszta C-5. Dla wnęk to raczej bez różnicy, ale wyposażenie może się trochę różnić, choćby fotel. Sklejkowy SJ dla tego C-1 i WMA dla pozostałych. A wnęki generalnie NMF. Dźwigar skrzydła ZCY i w takim kolorze żebra. Możliwy IG na pojedynczych wzmocnieniach.

Re: Wnęki P-51B

PostNapisane: środa, 26 sierpnia 2020, 14:16
przez Aleksander
Oki - dzięki wszystkim za informacje - idę się teraz zastanawiać, czy postawię go nisko na półce, czy dołożę sobie roboty :mrgreen: