GrzeM napisał(a):Myślę że dyskusja jako taka jest ciekawa i potrzebna (dlatego biorę w niej udział), choćby po to, by ustalić ile wiemy. Natomiast należy zachować umiar w wyciąganiu zbyt daleko idących wniosków - bo w wielu przypadkach mamy zbyt mało danych.
Ja na przykład mam swoją teorię na temat pasów na skrzydłach i ogonach oraz i dekli na kołach w 113 i 114 eskadrze (że były to oznaczenia pozwalające na szybką identyfikację eskadr w dywizjonie, być może związane z jakąś defiladą powietrzną) - ale nie dysponuję wystarczającą ilością danych by ją potwierdzić.
Każda dyskusja jest potrzebna, zwłaszcza na argumenty i poparta dowodami.
A no właśnie z tymi pasami. Na jednym z pierwszych zdjęć w tym wątku za 8 nr 7.19, psem na górze lewego skrzydła, widać trzy maszyny. 62 czyli n/b 2 ma pas na górze prawego skrzydła, kołpaki khaki i nie ma żadnych pasów na lewej stronie statecznika i steru. I jak dla mnie też nie ma szachownicy na spodzie skrzydeł. W tym samym rzędzie stoi 61-N, która już ma szachownice, ale nie widzimy żadnych innych oznaczeń. Na samym końcu stoi 6, na której nie widzimy żadnych innych oznaczeń. Wszystkie samoloty na zdjęciu mają koła w khaki, nawet te na trzecim planie. Z kolei na znanej sekwencji zdjęć i filmu w kluczu Dudwała 4 i 10 mają pas na prawym skrzydle. To tak mniej więcej w ramach podsumowania. Mnie się to łączy w oznaczenia poszczególnych kluczy w eskadrze.