GrzeM napisał(a):
Nie na temat, ale podpytam. Ta jedenastka nie ma szachownicy na spodzie skrzydła, czy czerwony z szarym tak się zlał w jedno?
GrzeM napisał(a):
Bogdan Stanek napisał(a):Samoloty były przemalowywane, stara szachownica prześwituje a nowej jeszcze nie odtworzono.
Na samolotach drugiego planu, nr 2,6 i 9 /wszystkie 113 em/, tylko na "9" naniesiono szachownice - płat, i są widoczne.
Na "8"-ce widać jak ciemny jest khaki w porównaniu z kolorem czerwonym szachownicy na sterze kierunku.
GrzeM napisał(a):Z Bregueta czy nie z Bregueta, trochę zdjęć takich wózków jest, np. to (przynajmniej pułk się zgadza, jeśli nie eskadra):
Co do kół szprychowych - jest sporo możliwości, można poguglać https://www.google.com/search?q=spoked+wheels+making+model&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwirl-jQ6PHtAhXjxIsKHb4DAIMQ_AUoAnoECAQQBA&biw=1536&bih=750, ale też na rynku (i w szufladach modelarzy) jest mnóstwo fototrawionych szprych (Part dawał je chyba w każdym zestawie szmatopłatowym, a wcale nie koniecznie były używane) - może ktoś z kolegów podeśle potrzebującemu? W naszym Fokkerze E.V jest chyba za mała na P.11.
Bogdan Stanek napisał(a):Na "8"-ce widać jak ciemny jest khaki w porównaniu z kolorem czerwonym szachownicy na sterze kierunku.
tatatusi napisał(a):Nurtuje mnie inna myśl - i proszę o ewentualne rozwianie wątpliwości - czy faktycznie "jedenastka" na szprychowym kole to maszyna Horna?
Paweł Wymysłowski napisał(a):o nie o jasność chodzi, tylko czułość filmu na różne barwy
GrzeM napisał(a):tatatusi napisał(a):Nurtuje mnie inna myśl - i proszę o ewentualne rozwianie wątpliwości - czy faktycznie "jedenastka" na szprychowym kole to maszyna Horna?
GrzeM napisał(a):tatatusi napisał(a):Ja od początku mam co do tego poważne wątpliwości, dlatego tak powściągliwie zabieram głos w tym wątku
tatatusi napisał(a):Pilot lądował awaryjnie na lotnisku pod Poniatowem w Młynowie
GrzeM napisał(a):
Wot te na... No bo wiesz, ja jak czegoś nie wiem to staram się nie gadać (choć nie zawsze mi to wychodzi ) a nie mam czasu przekopywać teraz książek i zdjęć.
EDIT:
Wczytałem się jeszcze raz i widzę błąd, ale drugorzędny.tatatusi napisał(a):Pilot lądował awaryjnie na lotnisku pod Poniatowem w Młynowie
Gdzie Poniatów, a gdzie Młynów! W Poniatowie pod Warszawą (folwark między Wieliszewem a Skrzeszewem) dywizjon stacjonował od końca sierpnia do 3 września. W Młynowie koło Łucka na Wołyniu (obecnie Ukraina) wylądowali 10 września.
Ale widzę też, że w książce Łukasza Łydżby zdjęcie tego samolotu z Młynowa opisane jest jako samolot Horna. W tekście też jest to jednoznacznie napisane, także to, że samolot został wyremontowany. Choć nie jest to zgodne ani z relacją Dąbrowskiego ani Gabszewicza (którzy pisali o rozbiciu samolotu), za to zgodne z raportem strat PERSONALNYCH Brygady ("samolot cały"). Tego już nie komentuję bo po prostu nie wiem.
Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości