Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

Jeśli chcesz porozmawiać o prawdziwych latających maszynach lub szukasz dokumentacji do swojego modelu - napisz o tym tutaj.

Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

Postprzez Mr Orange » sobota, 6 marca 2021, 19:22

Zawsze miałem problem z kolorem przewodów hamulcowych w niemieckich samolotach.
Może ktoś kompetentny rozwieje wątpliwości? W tym wypadku chodzi o Ju 88. Górna część przewodu to pewnie ten sam kolor, co goleń (RLM 02). Trochę niżej widać złączkę i przewód nieco się pogrubia i zmienia kolor. No właśnie - na jaki? Kiedyś myślałem, że to powinna być czarna gumowa izolacja, no ale zdjęcie mówi coś innego.

Obrazek
Mr Orange
 
Posty: 31
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 17:58

Reklama

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

Postprzez bedrzich » niedziela, 7 marca 2021, 16:43

Zakładasz, że podwozie jest czyste, ale raczej tak... nie jest!
Goleń ma typową u Niemców gumową osłonę gładzi tłoczyska amortyzatora, która tutaj wygląda na szarą! Podobnie według mnie jest z tym przewodem. Takie przewody mają dość chropawą powierzchnię, szczególnie podatną na zabrudzenie czy zakurzenie, a tutaj mają podobny kolor do bieżnika...
bedrzich
 
Posty: 53
Dołączył(a): środa, 17 lutego 2016, 20:53

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

Postprzez Mr Orange » niedziela, 7 marca 2021, 20:13

bedrzich napisał(a):Goleń ma typową u Niemców gumową osłonę gładzi tłoczyska amortyzatora, która tutaj wygląda na szarą!


Czyli głos na czarną, zakurzoną izolację.

Odnośnie amortyzatora - to ciekawe, bo gdzieś wyczytałem, że Ju 88 miał skórzaną osłonę w tym miejscu (czyli kolor leather brown).
Mr Orange
 
Posty: 31
Dołączył(a): niedziela, 26 kwietnia 2015, 17:58

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

Postprzez Murek » niedziela, 7 marca 2021, 21:48

Skóra może mieć przeróżne kolory....
Avatar użytkownika
Murek
 
Posty: 3000
Dołączył(a): wtorek, 9 października 2007, 23:12
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Junkers Ju 88 kolory przewodów hamulcowych

Postprzez barszczo » poniedziałek, 8 marca 2021, 00:05

Część przewodu na goleni to po prostu metalowa rurka w dolnej części poprzez złączkę przechodząca w przewód elastyczny. Rurka metalowa na przejrzanych przeze mnie zdjęciach najczęściej była pozostawiona w kolorze naturalnym. Część elastyczna w kolorze ciemnym, najpewniej czarnym. Co ciekawe na części zdjęć fragment goleni powyżej osłoniętego amortyzatora wygląda na srebrny.
Avatar użytkownika
barszczo

Animal Planet
 
Posty: 897
Dołączył(a): sobota, 29 grudnia 2012, 14:31
Lokalizacja: Olkusz


Powrót do Lotnictwo - rzeczywiste

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości